Gå til innhold

Test: Med Mujjo Gloves i minusgrader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

''I vanten er det nemlig sydd inn sølvtråder som gjør det mulig å overføre varme slik at tastetrykkene registreres på en kapasitiv mobilskjerm.''

 

Nå reagerer vel kapasative skjermer på strømledende materialer, og ikke varme? Sølv leder jo strøm, og det er vel det som gjør at dette fungerer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

''I vanten er det nemlig sydd inn sølvtråder som gjør det mulig å overføre varme slik at tastetrykkene registreres på en kapasitiv mobilskjerm.''Nå reagerer vel kapasative skjermer på strømledende materialer, og ikke varme? Sølv leder jo strøm, og det er vel det som gjør at dette fungerer?

 

Du har selvfølgelig rett. Har rettet opp i artikkelen.

Lenke til kommentar

Til artikkelforfatteren:

Jeg greier ikke noen steds på nettet å finne mer spesifikk info på hvor store disse størrelsene egentlig er. Jeg har en anelse om at jeg ligger helt i grenseland på de to størrelsene. Jeg ser at er ganske tøybare i stoffet, men vil ikke risikere allikevel at M/L blir pløsete på fingertuppene.

 

Kunne du oppgi mer spesifikk håndstørrelse fra fingertupp til nederst på handflaten og hvordan du opplevde passformen på testeksemplaret ditt?

 

Edit: Jeg fant noe fra Mobili:

"De leveres i størrelsene S/M og M/L. Vi har testet de største, og konstaterer at de er litt store for redaktørens små pølsefingre. De oppleves altså som litt store i størrelsen."

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Ingen vits å kjøpe disse om du har iPhone. Om du trenger å ha hansker på deg så fungerer telefonen uansett ikke! Det har jeg nemlig lest i en finsk test. Alt under -0 så slutter iphone 4(s) å fungere.

 

Du skal ikke tro på alt du leser/hører! Jeg er fra Finnmark, og nå i jula krøp gradestokken godt under 20 minus i tillegg til snøstorm, og min iPhone 4s funka som bare det!

 

Bruker den fortsatt her jeg bor, i Trondheim hvor det har vært ekstremt kaldt til tider. Den fungerer strålende fortsatt selv om fingra mine er gjennomfrosne. Så jeg tror du burde finne fakta fra mere pålitelige kilder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til artikkelforfatteren:Jeg greier ikke noen steds på nettet å finne mer spesifikk info på hvor store disse størrelsene egentlig er.

 

Hei - jeg burde helt klart nevnt noe om størrelsen i testen, men ettersom "stretch to fit" fungerte fint for meg, tenkte jeg ikke på dette som noe problem. Jeg testet str. Medium/Large, med mellomstore hender ("i grenseland"), og har ikke opplevd pløsete fingertupper. Jeg vil si at de i utgangspunktet er "medium," men at du kan strekke dem ut ganske godt hvis du har store hender.

 

Fra fingertuppen og ned til roten av håndflaten er det ca. 16-17 cm. når jeg har den på. Det er likevel rom for større fingre, og husk at jeg har strukket ut mitt eksemplar.

 

Str. Female (Small/Medium) kan imidlertid være bedre hvis du har "små" hender.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...