Gå til innhold

Konkurranse: Vinn en rask Android-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@droidy: Det kan hende det finnes flere telefoner med samme navn vettu... ;)

Da er isåfall testen dårlig satt sammen.

 

Gjør man søk via Google på f.eks. "smartphone desire" og "smartphone titan" får man side opp og side ned med søkeresultater for disse to modellene.

 

Jeg går utifra at det er (smart)telefoner folk flest kanskje har hørt om, som de spør etter. Og at de ikke har tenkt noe sånt som: "Ja, men det er jo den telefonen fra 1850-tallet vi tenkte på da!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, telefonen jeg referer til er vel strengt tatt forgjengeren til premien, så den burde være kjent nok. Den var dog kjent under (minst) to navn.

Huawei Titan ja.. Jeg fant den nå, men bare fordi jeg spesifikt søkte etter den.

 

Om man gjør et Google-søk på "smartphone titan", dukker denne først opp på syvende side, og som nr. 3 i lista.., så det sier vel mer enn nok?

Endret av droidy
Lenke til kommentar
@droidy: Det kan hende det finnes flere telefoner med samme navn vettu... ;)
Da er isåfall testen dårlig satt sammen.Gjør man søk via Google på f.eks. "smartphone desire" og "smartphone titan" får man side opp og side ned med søkeresultater for disse to modellene.Jeg går utifra at det er (smart)telefoner folk flest kanskje har hørt om, som de spør etter. Og at de ikke har tenkt noe sånt som: "Ja, men det er jo den telefonen fra 1850-tallet vi tenkte på da!"

 

Jeg syns ikke det at man ikke kan plotte inn den mest åpenbare querien og få et svar på 2 sekunder er et argument mot spørsmållet, snarere tvert imot. Bra med et lite lurespørsmål for å vekke oss opp om morningen. Men er ikke som at det er videre vanskelig alikavell, queriene "Huawei X" for X i {Titan, Desire, Nero} er temmelig åpenbare, og gir svaret greit.

Lenke til kommentar
@droidy: Det kan hende det finnes flere telefoner med samme navn vettu... ;)
Da er isåfall testen dårlig satt sammen.Gjør man søk via Google på f.eks. "smartphone desire" og "smartphone titan" får man side opp og side ned med søkeresultater for disse to modellene.Jeg går utifra at det er (smart)telefoner folk flest kanskje har hørt om, som de spør etter. Og at de ikke har tenkt noe sånt som: "Ja, men det er jo den telefonen fra 1850-tallet vi tenkte på da!"

 

Jeg syns ikke det at man ikke kan plotte inn den mest åpenbare querien og få et svar på 2 sekunder er et argument mot spørsmållet, snarere tvert imot. Bra med et lite lurespørsmål for å vekke oss opp om morningen. Men er ikke som at det er videre vanskelig alikavell, queriene "Huawei X" for X i {Titan, Desire, Nero} er temmelig åpenbare, og gir svaret greit.

Kanskje, kanskje ikke. Det er ihvertfall nok til å skape en mulig misforståelse (noe denne tråden er blitt et bevis for), hvor resultatet blir at man svarer feil.

Lenke til kommentar

Vel, telefonen jeg referer til er vel strengt tatt forgjengeren til premien, så den burde være kjent nok. Den var dog kjent under (minst) to navn.

Huawei Titan ja.. Jeg fant den nå, men bare fordi jeg spesifikt søkte etter den.

 

Om man gjør et Google-søk på "smartphone titan", dukker denne først opp på syvende side, og som nr. 3 i lista.., så det sier vel mer enn nok?

Hvis du prøver å finne Huawei Titan så er det jo naturlig å søke etter "Huawei Titan", ikke "smartphone titan".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

[..]

Hvis du prøver å finne Huawei Titan så er det jo naturlig å søke etter "Huawei Titan", ikke "smartphone titan".

Jeg visste jo ikke om Huawei Titan til å begynne med, derfor søkte jeg på "smartphone titan" for å se hvordan denne lå an i forhold til HTC Titan. Og til slutt fant jeg den, på syvende side.

 

Case er vel egentlig closed. Hastverk er ofte lastverk.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg synes dette var en god komkurranse. Spesielt siden Titan er to mobiler (personlig husket jeg ikke HTC sin før jeg leste kommentarene xD) og jeg tror jeg har lest igjennom hele testen til Honor nå, men de har ikke nevnt noen av de to andre tingene der heller :-)

 

Når det er sagt, antar jeg at de har fjernet det i forbindelse med denne testen, siden det strengt tatt er en utrolig naturlig ting å vanligvis ta med? :-) Jeg synes det også var en bra ting, i så fall :-) Som de sier tidligere her, man skal ikke alltid bare få den enkleste løsninga til enhver tid :-)

 

Strålende, Amobil! :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

"den har også et av de kraftigste batteriene du finner i dagens Android-telefoner. Det betyr at Honor kan holde ut en hel arbeidsdag hvis du ikke bruker den alt for mye." Hehe, sarkasme fra artikkelforfatter?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...