Gå til innhold

Samsung vurderer å slutte med LCD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryr meg lite, har jo LED skjerm, sånn sett er LCD fra samsung utgående uansett.

 

Dette er fortsatt en LCD skjerm, men med LED belysning... Mange som tror at LED er noe annet enn LCD, men det er det ikke... Bare belysningen som er ulik. OLED derimot, er noe helt annet, og veldig spennende! :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
"Samsung?s LCD business had an operating loss of 750 billion won ($668 million) last year".5 millioner norske kroner hørtes ikke voldsomt dramatisk ut for en gigant som samsung.
$668 = 5 milioner? Mer 4 milliarder?

 

Det sto 1 milliard won, eller 5 millioner norske kroner opprinnelig i artikkelen her. Det er blitt korrigert etter at jeg kommenterte. Jeg bare lurte på om artikkelforfatteren syns 5 millioner norske kroner hørtes plausibelt ut. Det syns ikke jeg.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Samsung er store og ganske gode på LCD-produksjon, så det overrasker litt at de vurderer å slutte med det. Men det skal sies at LCD-teknologien har gått veldig lite fremover de siste årene (bortsett fra pris og effektforbruk, men dette har egentlig ingenting med panelteknologien), og det er klart mer utviklingspotensiale i OLED. Likevel er det flere år før OLED er moden til masseproduksjon på et prisnivå folk kan ha råd til i stedet for LCD i dag. Jeg tror nok heller at Samsung vil signalisere at de fokuserer mindre på utvikling av LCD og vil gradvis få OLED på markedet, hvis det er hold i påstanden i det hele tatt.

 

Det kan bli interessant å se hva Samsung gjør med plasma-avdelingen sin.

 

Jeg har ikke sett tall fra LG ennå, men så godt som alle andre store sliter for tiden med sine TV-avdelinger, og det er forstålig når de prioriterer store billige TVer over kvalitet, så denne galskapen har gått for langt.

 

Bryr meg lite, har jo LED skjerm, sånn sett er LCD fra samsung utgående uansett.

Snakker du om noe annet enn telefonskjerm nå? Isåfall så tviler jeg sterkt. Det har vel kommet cirka to (O)LED-skjermer på markedet hittil, fra henholdsvis Sony og LG. Øvrige skjermer blir feilaktig markedsført som LED-skjermer, men er egentlig LED-baklyste LCD-skjermer, og det er stor forskjell på dette kontra LED-skjermer.
Lenke til kommentar

Musikk i mine ører. Skal bli deilig å slippe LCD som tv teknologi. Oled vil være enda tynnere og mer effektiv enn LED belyste skjermer også. Og sist men ikke minst slipper man responstiden og forhåpentligvis etterslepet alle LCD panelene sliter med.

 

Og i fremtiden skal alle alle biler ha vinger sånn at vi kan fly til jobb :-)

Lenke til kommentar

Må le litt av denne LED forviringen :p

Ekspeditøren på en expertbutikk ble faktisk sinna når jeg poengterte at LED skjermen hun var så stolt av egentlig var en LCD skjerm!

Forundrer meg at et tilsynelatene oppegående menneske forhører seg om tver hos expert. Eller var det bare for å himle med øynene av det de lirte av seg?

 

LED i skjermer/tver er en måte å bakgrunnsbelyse LCD-panelet. Hvis noen tror de IKKE har LCD-skjerm/tv, fordi det sto LED i produktbeskrivelsen, de har misforstått. Forhandlere tror ikke folk trenger å vite hvordan ting egentlig henger sammen, så de bruker "kjente begreper". En harddisk har ikke 500 GB lagringskapasitet, den har plass til x antall sanger. En skjerm er ikke LCD med LED bakgrunnsbelysning, det er en LED-skjerm.

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på CES i Las Vegas nå i januar og så en LED tv:

 

Sony sin prototype om Crystal LED hvor de har kuttet ut helt LCD og har 6 millioner LEDs istedenfor. En helt fantastisk skjerm! Like fargeskarp helt på siden som rett forfra. Et fargespill uten like og ble rett og slett en ønskedrøm å ha hjemme. (I tillegg til 4K-projektoren de viste rett ved siden av) .

 

Prøvde å sammenligne kvaliteten med LG og Samsung sine OLED skjermer, men når de ikke står ved siden av hverandre så blir det vanskelig. OLED var uansett også svært bra!

Lenke til kommentar
Bryr meg lite, har jo LCD skjerm, sånn sett er LCD fra samsung utgående uansett.

:dremel:

 

Du behøver ikke bekymre deg for at Samsung skal komme hjem til deg og beslaglegge LCD-skjermen din. Det er kun salget av LCD-skjermer som skal fases ut.

 

Jepp, jeg er litt oppgitt over meningsløse kommentarer som "jeg har produkt X og da gir jeg blaffen i om de kutter ut produkt Y"

Lenke til kommentar

Musikk i mine ører. Skal bli deilig å slippe LCD som tv teknologi. Oled vil være enda tynnere og mer effektiv enn LED belyste skjermer også. Og sist men ikke minst slipper man responstiden og forhåpentligvis etterslepet alle LCD panelene sliter med.

 

Og i fremtiden skal alle alle biler ha vinger sånn at vi kan fly til jobb :-)

 

Hva skal du frem til? At LCD aldri vil forsvinne eller at Oled ikke er bedre? Uansett bommer du på begge.

Lenke til kommentar

Kjøpte 40" LCD fra Samsung før jul for 2995.-,og er kjempefornøyd med bildekvalitet og tv'n generelt. Så fornøyd at jeg likegodt har bestilt Samsung HT-5550 Bluray 5.1 hjemmekinoanlegg til 29995, det også. :;-) Uhørt, og uhørt billig. Takk, Samsung! Dere gjør en god jobb med produktene deres. ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte 40" LCD fra Samsung før jul for 2995.-,og er kjempefornøyd med bildekvalitet og tv'n generelt. Så fornøyd at jeg likegodt har bestilt Samsung HT-5550 Bluray 5.1 hjemmekinoanlegg til 29995, det også. :;-) Uhørt, og uhørt billig. Takk, Samsung! Dere gjør en god jobb med produktene deres. ;)

 

2995.- skulle det selvsagt stå. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...