Gå til innhold

– Gi Origin to år (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt greit for meg. Jeg skal gi dere to år om dere gir meg valgalternativer på hvor jeg kan kjøpe spillene deres i mellomtiden.
Hva? Du kan da kjøpe spille ifra hvor du vil, for så å legge til de på origin? Vell, iallefall nye spillene.

 

Det var nok akkurat det han mente: Alt går gjennom Origin. Dessuten kjører EA en taktikk hvor de ikke legger ut de mest populære spillene sine på den plattformen "alle" bruker, nemlig Steam. Hvis jeg vil spille Mass Effect 3 på PC så MÅ jeg bruke Origin, på tross av at begge de to første spillene er på Steam. Kingdoms of Amalur er på Steam, men det er på tross av EAs ønsker, noe som gjorde dem ganske irriterte.

 

Hvis selv EA innrømmer at plattformen deres er mangelfull så må de da virkelig kunne la oss bruke et fungerende alternativ i mellomtiden, i stedet for å bruke regelrett utpressing for å få oss på Origin (av typen "hah, du får ikke spilt Mass Effect 3 hvis du ikke bruker Origin. Joooiiinn uuussss!").

 

Er kanskje ikke så rart at Double Fine nyter suksess på Kickstarter. Folk begynner av god grunn å bli griselei av stuntene utgiverne driver med, nærmest utelukkende på bekostning av kundene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt greit for meg. Jeg skal gi dere to år om dere gir meg valgalternativer på hvor jeg kan kjøpe spillene deres i mellomtiden.

 

Hva? Du kan da kjøpe spille ifra hvor du vil, for så å legge til de på origin? Vell, iallefall nye spillene.

 

Det som er poenget, EA tvinger Origin ned i halsen på folk. Er ikke alle som er så keen på å innstalere spyware dritten til EA..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Greit nok at navnet Origin ble lansert i fjor, men EA har faktisk forsøkt seg kontinuerlig fra 2005 (altså to år etter at Steam først ble lansert) med EA Downloader (som senere ble EA Link og nå Origin), og de har enda ikke fått det til. Steam var faktisk en velfungerende plattform for mer enn to år siden, så hvor mange år mer enn Valve trenger egentlig EA for å lage programvare som fungerer og er halvveis brukervennlig?

 

Jeg kjøper Mass Effect 3 til tross for at det krever Origin, fordi... vel, jeg vil se hvordan historien utvikler seg. Men jeg har allerede skippet over Battlefield 3 (til tross for at jeg har vært en ivrig BF2 og 2142-spiller) blant annet på grunn av at det er låst mot Origin, og fremtidige serier som jeg ikke allerede har et forhold til kommer også til å bli forbigått for min del hvis EA fortsetter å låse meg til en programvare som jeg har mistet troen på at de kommer til å klare å utvikle til noe velfungerende.

 

Jeg tror ikke EA mangler kompetente programvareutviklere, men det virker som om de rett og slett ikke har kulturen som kreves for å lage en brukervennlig salgstjeneste. De burde bli ved sin utgiver-lest, og overlate distribusjon til dem som kan det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

origin er greit nok det, bruker ikke ea sine forum så slipper den bekymringen om ban. det som irriterer meg litt mer er at alle eldre spill jeg går inn på så står beskrivelsen til bf2142! og slik har det vært siden begynnelsen...

Lenke til kommentar

orgin har blitt mye bedre etter nyttår, før tok det kansje 20 min go starte og nå tar det mindre ein par minuter

 

men om dei vil gjøre det bedre så må dei se over "policy" til ban hammer, eksemple gi folk advarsel før dei banner folk som simple ting som sa "fuck" på forum

 

men respekt for og innrøme det er ikkje det beste endåg, noe som steam kunne gjort når dei blei hacka i stedet for nevne tabben 4 månder seinere...

Lenke til kommentar

1 euro = 1 dollar.

 

Vi trenger Origin, Steam kan ikke ha noen form for monopol. Det er opplest og vedtatt at de ikke er i stand til å ha det ansvaret. Jeg skjønner at folk ikke liker DRM, det gjør ikke jeg heller. Men Origin er da vitterlig ikke noe verre enn Steam.

 

Jeg er ikke glad for å måtte ha Steam, Origin, GfW og masse annet rart installert for å spille, men jeg er veldig glad for at det finnes konkurranse på markedet, det vil komme oss forbrukere til gode på sikt. Monopol er aldri bra.

 

Har aldri hatt problemer med verken Origin eller Steam btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...