Gå til innhold

Anmeldelse: The Darkness II (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som skuffer meg er at det ikke er samme skuespiller til Jackie, som jeg også digget stemmen til, og tror jeg kommer til å irritere meg over det mens jeg spiller dessverre.

 

Det plaget meg ikke til å begynne med, men jeg irriterer meg faktisk litt over det selv nå. Den nye fyren er rett og slett ikke bra nok, og den forrige var jo reint herlig.

 

Spillet skuffer absolutt ikke i forhold til det forrige spillet, jeg er storfan og føler det traff spikeren for det meste på hodet.

 

Det jeg savner: Mer samspill mellom Jackie og The Darkness, som hater hverandre men trenger hverandre like fullt - denne dynamikken kommer glimrende frem i det første spillet, her blir det så vidt nevnt samt vist ved et par tilfeller.

 

Mer av The Darkness. Det er rett og slett for lite av The Darkness, ikke i bruken i kamp men i historiefortellingen. Hvorfor har det fått så lite å si og prate om?

 

Et par ting om artikkelen: Hvorfor brukes det et bilde av det første spillet? Og det stemmer ikke at spillet starter med et "kuppforsøk på mafiatronen" som sådan, det er et angrep på Jackie Estacado for å finne ut om han er bæreren av The Darkness eller ikke.

Lenke til kommentar

Fikk dette spillet som en overraskelse på valentinsdagen og har spilt noen timer av det og generelt kost meg stort. Spennende historie, interessante kampmekanikker og litt ekstra RPG-dybde i form av opppgraderingstreet.

 

Personlig synes jeg det er helt greit med korte spill så lenge det underholder, og det gjør jo Darkness 2 så til de grader.

Lenke til kommentar

Helt enig Samaritan. Dette er det råeste fps-spillet på mange år, og går til og med foran Bulletstorm.

 

Ellers syns jeg anmelderkorpset har oversett Johnny Powell og hans stemmeskuespiller. Herlig skrudd type.

Darkness 2 er gøy i massevis, men at det overgår Bulletstorm er nok å ta litt i. Bare sekvensen med Hekaton overgår så og si alt jeg har sett kanskje bortsett fra God of War 3.

 

Egentlig syns jeg det moderne konsollskytespillet ofte opplever litt mye hat i forhold til hvor bred og variert sjangeren faktisk har blitt. Vi har RPGer som Mass Effect, BioShock, Borderlands og Fallout, sandbox-spill som Red Faction: Guerilla, Just Cause og inFamous, adventure som Uncharted og rene skytespill som Gears of War og Vanquish. Bulletstorm som inkorporer puzzle-elementer i skytesjangeren. Starhawk inkorporer enkle RTS-elementer i formelen.

 

Call of Dutys dominans tvinger rett og slett andre utviklere til å prøve seg på nye mekanikker, og noen ganger ender vi opp med fantastiske blinkskudd som Borderlands, Vanquish og Bulletstorm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...