Gå til innhold

Pentax-tøffingene blir enda tøffere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg litt om ghetto-blasterne som var populære på 80-tallet som hadde litt army-look. Samt ghettoblasteren til DeWalt ...

 

Grelle farger kan være greit for å finne igjen kamera når du mister det i bassenget. Vet ikke om formen gjør det lettere å holde den med våte fingre. Eller om designeren har røyka sokkene sine ...

 

 

DaBlaster:

6212411390_5cb2d673cc_z.jpg

 

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Forslag til testing av slike kameraer er som følge gå ute uten noe på henda i ca 20 blå i en times tid putt deretter henda i vann ca 2 minutter og begyn og knot med kameraer for å teste ut om grepet og fingerfølelsen er enkel.

Kan jo hende at disse typer kamera er best for folk som ikke har puselanker eller folk som trenger et greit kamera og håndtere i noe mere vanskelige forhold.

Ser man noen ganger på btjeningsvenligheten eller det bare det pompøse som teller :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
skal WG-2-kameraene også tåle -10 grader C

Er kameraet virkelig fullt funksjonelt når batteriet holder -10C eller er definisjonen kun at det ikke går istykker (bl.a. tåler kondensen) ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Pentax Optio WG-2 er garantert å tåle ned til -10°C. Mon tro hva det tåler i praksis?

Jeg lurer fortsatt på hva fabrikantene egentlig mener med slike diffuse "garanti" utsagn. Når batteriet holder -10 er du da garantert å kunne;

Ta ett bilde, fem eller femti ? Med eller uten blitz ?

 

Jeg har forøvrig brukt K10d i -43c uten problemer. Det medfører imidlertid bruk av "batteri inntil kroppen"-metoden (batteri inn-ta bilder-batteri ut). Bieffekter er ufyselig kalde fingre og et usedvanlig langt opphold i plastpose for kameraet ved introduksjon til mer levelige temperaturer.

Lenke til kommentar

Veit ikkje korleis det er med grepet på Nikon'en (eller andre merke), men som eit nummer 2-kamera til å ha med på stranda/jakt/fisketur så er Pentax'en ein god kandidat med sitt gummierte grep. Skal ikkje sjå vekk frå at fasongen gjer det trygt å berre gå med det i handa, om du er ute på ein kjapp tur utan annan bagasje.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...