Gå til innhold

Test: AMD A8-3870K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel lite relevant å sammenlikne så ulikt prismateriale ? Iallfall uten å rangere dem i en prisliste - liknende de andre listene ?

Dessuten er det jo en APU denne gangen - det er mange penger å spare på at man slipper skjermkort i Pc-segmentet denne er beregnet for.

 

i73960 koster over 7500,- og en kjøper ikke skjermkort til kr. 1000,- når man bygger i dette segmentet. Ikke med i5 2500 heller.

Er det noen grunn til å ha med slike i sammenlikning av prestasjoner ?

Jeg mener det forvirrer og skaper uklarhet i vurderingen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

jeg syntes dere kan kjøre 2 tester på cpu/apu-er med intrigert skjermkort. én sånn som dere kjører nå (kun så man kan se forskjell med og uten dedikert skjermkort) - og én som kun tar for seg ytelse med det intrigerte skjermkortet.

overklokkings testen er også litt slapp, det er også mulig å overklokke gpu'en.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Jeg kjører med en 4100FX til kr.800,- som er oppgitt til å kjøre på 3,6GHz.

I Sabertooth 990FX er det en innstilling for automatisk OC - da kjører denne på 4,18GHz - med standard boxkjøler.

Det blir jo litt vanskelig å kjøre en test etter dagens opplegg som er rettferdig ? Dette er jo faciliteter som tilbys med å hake av i en boks.

Lenke til kommentar
I denne testen har vi kombinert prosessorene med et GTX580-skjermkort fra Nvidia...

 

Hvorfor i helvete gjorde dere det?!

Vil har lyst til å se på ytelsen til APUen, for å se om jeg har lyst på en eller om jeg må vente til neste gen.

Fyr opp en APU test med Dragon Age 1, Dolphin som kjører Super Mario Galaxy på default instilling på kanskje 2x native intern oppløsning, og DoW2 Retribution.

 

Forklar hvordan man kunne sammenliknet den med andre, da... Og om han hadde "fyrt" opp en test med det innebygde grafikkort med de spillene der hadde det gitt med null og niks, har ikke hørt om noe annet enn dragen age som er noe jeg aldri har spilt eller vært i nærheten av.

 

Du må forholde deg til alle faktorer, det du synes er riktig er feil i andres øyne, du kan ikke bære mer enn du har armer til. Umodent å gå til angrep på en slik måte, men det nå bare min mening.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Er så dritt lei av å lese disse verdiløse testene av APUer...

 

Er ikke en kjeft, noe sted, som er interessert i hvordan denne virker sammen med et GTX 580, vi vil vite hvordan den fungerer på egenhånd, uten et dedikert skjermkort!

 

Som arni90 sier; Dette er siste gang jeg klikker på en APU test her på hardware.no. Jeg, og mange med meg, har vært tålmodige lenge, og kommet med de samme klagene og etterspørslene hver eneste gang, men nok er nok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Forklar hvordan man kunne sammenliknet den med andre, da... Og om han hadde "fyrt" opp en test med det innebygde grafikkort med de spillene der hadde det gitt med null og niks, har ikke hørt om noe annet enn dragen age som er noe jeg aldri har spilt eller vært i nærheten av.

 

Du må forholde deg til alle faktorer, det du synes er riktig er feil i andres øyne, du kan ikke bære mer enn du har armer til. Umodent å gå til angrep på en slik måte, men det nå bare min mening.

 

Fordi man kjøper ikke en budsjett APU for å leke "hvem har størst penis" leken.

Hele POENGET med en APU er nettop at den har "nøyaktig nok ytelse til at jeg gidder å skaffe".

Kjøper jeg meg en APU skal jeg ikke kjøpe noe dedikert skjermkort til å ha ved siden av, jeg skal bruke den til å spille det jeg skal spille.

Hele poenget med en APU test er å få svaret "vis jeg kjøper en, så er den god nok?".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forklar hvordan man kunne sammenliknet den med andre, da... Og om han hadde "fyrt" opp en test med det innebygde grafikkort med de spillene der hadde det gitt med null og niks, har ikke hørt om noe annet enn dragen age som er noe jeg aldri har spilt eller vært i nærheten av.

 

Du må forholde deg til alle faktorer, det du synes er riktig er feil i andres øyne, du kan ikke bære mer enn du har armer til. Umodent å gå til angrep på en slik måte, men det nå bare min mening.

Problemet er jo enten sammenligner de integrert GPU med et superlett spill som Half-Life der CPU er begrensningen altfor fort og så tar de frem den største GPU-myrderen av dem alle: Metro 2033.

 

Hvorfor ikke gjøre en sammenligning på høyest spillbare innstillinger i spill som Starcraft 2, Dragon Age:Origins, Batman: Arkham City. Hva med videoavspilling? Går det an å spille av 1080p Blu-Ray? Forbedringer?

 

En anmeldelse av teknologi skal jo faktisk vise hva man får av funksjonalitet for prisen. Denne testen viser at det er en habil CPU og at det er en integrert grafikkprosessor på brikka. Kan de ikke gjøre en innsats for å vise hva man får når man kjøper en slik APU?

 

Hadde hardware.no gjort noe slikt kunne de raskt klatret seg til toppen av tech-nettsider rundt APUer, konkurransen er ikke voldsomt stor her på techsider.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

En bør vel vurdere konkurrerende oppsett i forhold sammenliknbare totaloppsett. Som feks at her får man Hovedkort til 500 - prosessor OG SKJEMKORT til 1000, altså totalt kr.1500, (RAM og SSD kommer i tillegg). Så sammenliknes dette oppsettet med prosessor til 7500, hovedkort til 2000 og skjermkort til 2500 - omkring 12.000.

En bør vel spørre seg om dette er hensiktsmessig ?

 

Kanskje et sammenliknbart oppsett hvor man sammenlikner totalprisen på oppsettet mot de deltakende oppsetts prestasjoner - er en vei å gå ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
I denne testen har vi kombinert prosessorene med et GTX580-skjermkort fra Nvidia...

 

Hvorfor i helvete gjorde dere det?!

Vil har lyst til å se på ytelsen til APUen, for å se om jeg har lyst på en eller om jeg må vente til neste gen.

Fyr opp en APU test med Dragon Age 1, Dolphin som kjører Super Mario Galaxy på default instilling på kanskje 2x native intern oppløsning, og DoW2 Retribution.

 

Kva hadde du forventa? Veit du kva side du leser testen på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...