Gå til innhold

Slik unngår du kjemperegning


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg skiftet fra iPone4 til en Sony Ericsson Android-mobil, og på 3mnd har jeg ihvertfall spart 1 000.- minst på datatrafikken til de forskjellige telefonene. Selv om jeg skrudde av all datatrafikk på iPhonen, slukte den kontantkortet mitt på 200kr i løpet aav en kes tid, og jeg ringte forr ca 30kr, resten var datatrafikk. (Og ja, jeg er teknisk oppegående nok til å skru av de rette switchene i iOS og Android) ;-)

Så tilsammen har jeg spart flere tusener i mobilutgifter, bare ved å skifte til Android, og jeg fikk 3 000kr for den "gamle" iPhonen, som jeg brukte på en 40" LCD-TV. ;-) Apple burde vært saksøkt for å lage så mye datatrafikk som de gjør, selv om brukerne ikke vil at den skal generere 'dritten', som koster flesk dersom man ikke har abonnement. Men det er vel ikke gratis da heller. Teleoperatørene gnir seg nok i hendene for hver iPhone som blir solgt, tipper jeg.... :-|

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Takk for gode tips, men tipsene kurerer symptomet, ikke problemet. Hvis du har en prisplan som belaster deg for hver MB kan dette være lurt, men i realiteten pisser du i buksa for å holde deg varm.

 

Kan ikke alle sammen bare akseptere en gang for alle at det er like naturlig for smarttelefoner å generere datatrafikk som det er for mennesker å puste? I stedet for å klamre seg til prisplaner som fakturerer deg for x kroner per MB, for deretter å strupe datatrafikken, bør brukere av smarttelefoner skaffe seg en prisplan med datatrafikk inkludert. Både NetCom og Telenor (tror jeg) tilbyr 1 GB/måned for 99 kroner og hvis man unngår nedlasting og streaming, går det an å både lese litt nyheter og la telefonen gå på nett nå og da uten å stresse med innstillinger på telefonen.

 

Eller sagt på en annen måte: dersom du har smarttelefon og har en prisplan der du betaler per MB har du valgt feil prisplan.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...