Gå til innhold

– En bruktspillsperre på Xbox ville ikke vært bra (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Burde skjønt at CDProj ville være motpolen med en gang jeg så overskriften. Har sansen for den gjengen der, og de har definitivt fått nok penger fra meg igjennom Gog.com!

 

Synd at TW2 ble piratkopiert såpass mye, men jeg regner med at aldersgrensen spilte en liten rolle her.

Folk under 18 som vil spille det har ikke noe annet valg enn å bli eldre!

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tja, digital distrubusjon er kjekt nok det, men prisen har da ikke gått nevneverdig ned (Steam er jo som oftest dyrere enn fysisk kopi fra butikk), samt at kravene til å være onlilne som oftest er ødeleggende for meg som forbruker.

Lenke til kommentar

Så synd da at vi i dette lille møkkalandet har en ekstra avgift nå på digitalt kjøp. Og nå vil de at du skal kunne selge et spill du ikke liker, men hva når du kjøper et digitalt dyrere enn en fysisk kopi og ikke liker det, hva skjer da? joda, no refunds.

 

Noe jeg lurer sterkt på. Hva har de tenkt å gjøre for å forhindre bruktspill å fungere? For sånn jeg tenker så vil ikke spillet fungere om du låner det bort eller at xboxa/playstationen tar kvelden og kjøper ny. Er mulig at spillet blir knyttet til xbox live og playstation network kontoer da. Om så får du ikke låne bort spillet til kompiser, noe som er helt skutt i hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, digital distrubusjon er kjekt nok det, men prisen har da ikke gått nevneverdig ned (Steam er jo som oftest dyrere enn fysisk kopi fra butikk), samt at kravene til å være onlilne som oftest er ødeleggende for meg som forbruker.

 

Det har seg sånn at mange fysiske butikker nekter utgivere å sette ned prisene permanent på steam de første månedene, viss det er tilfellet nekter mange fysiske butikker å kjøpe inn spillene.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rlQVswC7FME

Rundt 10 min snakker TB om problemet.

Endret av Zimmerh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så synd da at vi i dette lille møkkalandet har en ekstra avgift nå på digitalt kjøp. Og nå vil de at du skal kunne selge et spill du ikke liker, men hva når du kjøper et digitalt dyrere enn en fysisk kopi og ikke liker det, hva skjer da? joda, no refunds.

 

Det er ikke en "ekstra avgift" det er moms, som det også er på fysiske spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må da være noe som gjør at spill koster mye mer digitalt enn fysisk.

"Den Norske stat" er svaret.

 

Jeg forklarte nettopp dette, la meg forklare det igjen. Digitalt solgte spill har moms, fysisk solgte spill har moms. Det burde være åpenbart for enhver at "den norske stat" ikke er svaret.

 

AtW

de var jo ute å sa at de skulle legge til ekstra moms på digitalt kjøp. som de også gjorde.

Lenke til kommentar

Må da være noe som gjør at spill koster mye mer digitalt enn fysisk.

"Den Norske stat" er svaret.

 

Jeg forklarte nettopp dette, la meg forklare det igjen. Digitalt solgte spill har moms, fysisk solgte spill har moms. Det burde være åpenbart for enhver at "den norske stat" ikke er svaret.

 

AtW

de var jo ute å sa at de skulle legge til ekstra moms på digitalt kjøp. som de også gjorde.

 

Det er ikke "ekstra moms", det er moms, som det er på de fleste andre varer, inkludert fysiske spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må da være noe som gjør at spill koster mye mer digitalt enn fysisk.

"Den Norske stat" er svaret.

 

Jeg forklarte nettopp dette, la meg forklare det igjen. Digitalt solgte spill har moms, fysisk solgte spill har moms. Det burde være åpenbart for enhver at "den norske stat" ikke er svaret.

 

AtW

de var jo ute å sa at de skulle legge til ekstra moms på digitalt kjøp. som de også gjorde.

 

Det er ikke "ekstra moms", det er moms, som det er på de fleste andre varer, inkludert fysiske spill.

 

AtW

det er annet og bestille en vare som kommer hjem i postkassen din fysisk, men å kjøpe noe som bare kan kopiere seg selv og ikke ta noen form for belastning er feil for mitt vedkommende å kreve moms på.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

 

det er annet og bestille en vare som kommer hjem i postkassen din fysisk, men å kjøpe noe som bare kan kopiere seg selv og ikke ta noen form for belastning er feil for mitt vedkommende å kreve moms på.

 

Du kan mene det er galt å ha moms på digitale varer, det er greit det, men det hindrer ikke at det er totalt feil å hevde at prisforskjellene kommer pga den norske stat, begge deler har samme avgifter. Prisforskjellene kommer av at aktørene selger det dyrere.

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Så synd da at vi i dette lille møkkalandet har en ekstra avgift nå på digitalt kjøp. Og nå vil de at du skal kunne selge et spill du ikke liker, men hva når du kjøper et digitalt dyrere enn en fysisk kopi og ikke liker det, hva skjer da? joda, no refunds.

 

 

Ikke kjøp dyre DD- spill!

Enten venter du til de går ned i pris, venter på salg eller kjøper de fra key-stores som CDKeyHouse.com , g2play.net, offgamers.com eller lignende.

Da får du de hvertfall til rundt 300,- på release.

 

Den "ekstra-avgiften", som ATWindsor så fint påpekte at man kan kalle moms, har du sannsynligvis betalt alltid. De har moms i andre land også, og den har vært innbakt i prisen på f.eks Steam (VAT). Forskjellen er at nå må Steam sende de pengene til Kongeriket Norge istedet for å beholde de selv.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil THQ si at en løsning mot bruktspill er bra ettersom spillan dem lager er såvidt grei nokk å runde hvis man leier dem eller låner hos andre. Kjøpte Saints Row 3, det var artig, men langt fra bra. Red Faction va æ utrolig skuffa over etter det som kunne ha vært. Lag heller bedre spill så vil spilleran kjøpe dem. Ikke sats på at flere vil kjøpe spillan bare fordi man ikke kan låne dem eller kjøpe dem brukt lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...