Gå til innhold

Kingston senker SSD-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billig er et veeeldig relativt ord - i forhold til hva ?

Nyeste Intel SSD 520 koster 1470 120GB. Denne koster 1433 etter det som fremstilles som den sist tias femenale prisreduksjon.

Er vel mer korrekt å skrive at "Nå har de vært NØDT til å senke sine skyhøye priser for å tilpasse seg markedet".

 

Jeg kjøpte Intel jeg da.

Lenke til kommentar

Billig er et veeeldig relativt ord - i forhold til hva ?

I forhold til prisnivået frem til nå. That's what.

 

Nyeste Intel SSD 520 koster 1470 120GB. Denne koster 1433 etter det som fremstilles som den sist tias femenale prisreduksjon.

Er vel mer korrekt å skrive at "Nå har de vært NØDT til å senke sine skyhøye priser for å tilpasse seg markedet".

 

Jeg kjøpte Intel jeg da.

Wat? Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg misliker så inderlig denne typen grafisk fremstilling;

 

kingstonpris.jpg

Inntrykket blir helt feil om man ikke følger med.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

En vis mann sa en gang:"Det finnes løgn, forbasket løgn og det finnes statistikk."

 

Ser man på statistikken i denne artikkelen, så vil man fort se at prisen i starten av november var i overkant av 3000kr. Det gir et litt annet perspektiv enn denne artikkelen prøver å vise til i forhold til rask prisnedgang.

 

Det er ikke greit å misbruke statistikk til sin fordel, artikkelforfatter.

Lenke til kommentar

ja, det er jævlig lett å la seg villede av en fallende priskurve - særlig hvis man har lyst til å kjøpe produktet. For det sammenliknes jo ikke med sammenlignbare produkter - bare med seg selv.

Og det er vel for å lure oss litt ?

Sant - det finnes 3 slags løgn.......

 

Hvis man har fulgt med, så man at dette produktet var mye dyrere enn sine sammenliknbare produkter tidligere.

Nå har man senket prisen drastisk, og ligger nå på linje.

Og det er jo fint - for dette produktet......

Lenke til kommentar

Jeg er ikke med på den argumentasjonen. Hvis produktet man er ute etter har en fallende priskurve, så er jo det udelt positivt for kjøperen. Kjøperen har også tilgang til et stort utvalg i mange nettbutikker, og kan slik sammenligne priser mellom flere sammenlignbare produkter. Alle kan lure seg selv, men enkelt er det ikke.

 

Hvis jeg for øvrig hadde fått valget mellom en OCZ Vertex/Agility 3, Corsair Force 3/GT eller Kingston HyperX til 1000 kroner, eller en Intel 510, Crucial M4, Corsair Performance 3, Plextor M2 eller Samsung 830 til 1500 kroner, så hadde det blitt en fra sistnevnte gruppe. Hver gang.

 

Mange har også sett seg blinde på sekvensiell overføringshastighet som det eneste kriteriet til en SSD. Hvis alle som har slitt med Sandforce SSD'er hadde hatt timelønn for å reinstallere, oppgradere firmware og returnere SSD'ene sine, så kunne de ha spart masse penger på å fyre i peisen med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...