Gå til innhold

Microsoft Flight inn for landing (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da slapp jeg å kjøpe dette spillet:) Om jeg ikke får fly over hele verden så bruker jeg heller tiden på andre spill.

 

Folk kommer til å gi ut addons for dette. Det er addons som bevarte FS-serien, og det er addons MS satser på skal drive spillet videre. Sannsynligvis har MS gjort spillet så addonvennlig at moddere får en utrolig stor frihet til å gjøre hva de vil.

 

Addons i FSX er ikke som addons i andre spill - de er utrolig gode og mange er "standard" å ha når du vet hva du driver med og ønsker det mest realistiske. Her er noen addons jeg alltid bruker når jeg fly i FSX:

 

FSGenesis - Terreng-mesh for hele verden.

Ground Environment X - Terreng-textures for hele verden.

Ground Terrain X - Innhold i verden er riktig plassert, dvs. veier, broer, bygninger, byer, osv.

PMDG 737 NGX - Svært realistisk gjengivelse av 737-600/700/800/900. Addonen kommer med modifierte versjoner av de ekte flymanualene.

Ultimate Traffic X - Tusenvis av autentiske flights, med medfølgende fly og liveries. F.eks. Norwegian-fly på Gardermoen som tar av til rett tid i følge ekte flyruter.

 

Det som er nytt, er at framtidige addons sannsynligvis kommer til å bli kun tilgjengelige gjennom marketplace, noe som betyr at flere vil kjøpe addons. De fleste som spiller FS i dag er ikke klar over hvor mange svært gode addons det finnes der ute.

Lenke til kommentar
Da slapp jeg å kjøpe dette spillet:) Om jeg ikke får fly over hele verden så bruker jeg heller tiden på andre spill.
Folk kommer til å gi ut addons for dette. Det er addons som bevarte FS-serien, og det er addons MS satser på skal drive spillet videre. Sannsynligvis har MS gjort spillet så addonvennlig at moddere får en utrolig stor frihet til å gjøre hva de vil.

 

Det var en periode meningen fra MS sin side å utgi en SDK og la tredjeparter selge addons gjennom MS, men alle planene ble skrapet. Nå er de oppsatt på å være eneste tilbyder av innhold og definitivt ikke mod-vennlig.

Lenke til kommentar

Enda mer melking, nei takk. Holder meg til FSX."Hvis du lurer på hvorfor Mustangen er billigere er det rett og slett fordi Microsoft ikke har laget cockpit for flyet, og det kun kan flys fra utsiden."Dette i seg selv er grunn nok til å ikke kjøpe spillet.

 

mhm.. droppe cockpitt på et av usa's mest kjente og legendariske klassikere? Hvilken grisk jækel kom på den ideen?

Lenke til kommentar
I tillegg lanserer Microsoft to ekstrapakker til spillet ved lansering. Den ene heter Hawaiian Adventure Pack, og legger inn resten av øyene i øygruppa. Dette betyr hundrevis av ekstra kvadratkilometer å utforske

 

Ja, wow. I FSX kunne man fly over hele verden.

 

Hvilken grisk jævel kom på ideen å ikke lage en Flight Simulator-oppfølger? Altså...hva er vitsen? De bruker tiden sin på å lage noe sånt når kundene vil ha noe helt annet.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd den pakka og det er en liten stund si FSX også ( noen år pga at jeg rett og slett ikke har hatt pc til det). Men FSX tok meg ihvertfall med storm selv om jeg kjørte det på røte grafikk. Det var noe magisk med det å fly rundt ilag med venner over nettet.

Husker tilbake til gamle dager hvor jeg drev med FS 95 eller hva den het. Siden da har spillet sakte, pga lang utviklingstid, men sikkert tatt store steg framover. Det har alltid vært spennende å se hva det neste kom til å inneholde og hvordan det kom til å se ut.

Etter det jeg har lest til nå ihvertfall virker det meir som om de har sått stille eller tatt flere steg tilbake innen flight simulering. Hvorfor slytte med en fantastisk serie for å starte helt fra scratch? Jeg har vanskelig for å tro at fysikken i den nye simulatoren er revolusjonerende mye bedre ifht FSX og det var etter min mening omtrent det eneste forbedringspotensialet jeg såg.

Andre tanker om det?

Lenke til kommentar

Tragisk for oss som faktisk setter pris på skikkelig flightsim at dette ligger an til å bli en ren arcadegreie. At de ikke har cockpit modellert på mustangen er jo en skam! Helt tullete at det ikke blir muligheten for modifiseringer heller, da modmiljøet til de tidligere flysimene fra MS er gigantiske.

 

Skal ikke si noe helt sikkert før jeg får prøvd det selv, men jeg tror nok jeg holder meg til FSX, gitt. Har det forøvrig mye moro med ACS Warthog nå for tiden også, selvom det er en ganske så bratt læringskurve der, hehe.

Lenke til kommentar

Men samtidig ser jeg ikke hvem som er interessert i å fly et arkadeflyspill. Uten noe simulatoraspekt vil veldig få flyinteresserte ha mye glede av det, og uten masse action og dramatikk vil vel ikke en særlig stor andel av den brede spillemassen sprudle av spillglede heller?

 

Men dette betyr at det er en utmerket anledning til å prøve X-plane 10 :)

Lenke til kommentar

Såklart kan dere ikke modde spillet. Er helt tullete at dere trodde der kom til å være en mulighet for det. Microsoft vil tjene penger på DLCer, ikke ha andre til å lage det samme for dere gratis.

 

javel? Det er jo mulighetene for mods og addons fra både profesjonelle og "amatører" som har holdt liv i de forrige versjonene. Tror jeg har over 100GB med mods og addons til FSX alene..

 

Men må si jeg er skeptisk til Flight, DLC basert er aldri bra i mine øyne. Men de bildene jeg har sett fra spillet ser bra ut. Jeg liker å fly små fly nærme bakken, ikke 747 i 10000 meters høyde.. Så hvis de klarer å lage et mer levende landskap med bedre byer og f.eks bedre trær kan det hende jeg liker det. Men jeg må si at nyheten om ingen cockpit til P-51 gjør meg veldig skeptisk igjen. Blir spennende å prøve det, håper virkelig ikke de har gjort det for arcade.

Har X-plane missions forresten?

Lenke til kommentar

Jeg fryktet ut ifra traileren at det ble mer fokus på arkade og mindre på realisme, og utifra disse nyeste opplysningene virker det slik. Skjønner jo M$ litt da en ren flysimulator muligens er for spesielt interesserte, men for oss som liker det så er det jo kjipt at de har solgt seg på denne måten.

 

Det er jo for spesiellt interesserte Flight Simulator serien har vært ifra starten av. Det har aldrig vært en idee at den skal være arcade. Ja, før var den mye mindre realistisk enn den dag idag men den gang var det nokk den mest realistiske du kunne få tak i.

Det er nokk av arcade flightsims ute og går for folk som vil ha det og det vet microsoft. Synker de til det nivået at de vil konkurerre med dem er det hade for godt ifra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...