Gå til innhold

Heftig oppdatering av Canons EF-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være verdt å nevne at Canon vanligvis har ganske stiv veiledende pris på nye produkter. Kan fort gå ned mye i pris når den først kommer til butikkene.

 

50D hadde veil. pris på 13500 da den ble lansert. Mens butikkpris på slutten av levetiden var 4799,-

Lenke til kommentar

Det kan være verdt å nevne at Canon vanligvis har ganske stiv veiledende pris på nye produkter. Kan fort gå ned mye i pris når den først kommer til butikkene.

 

50D hadde veil. pris på 13500 da den ble lansert. Mens butikkpris på slutten av levetiden var 4799,-

 

Med andre ord, så skal man vente en 15/20 år til objektivet er i slutten av produksjon/levetiden for å få et billigst mulig :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tror 24mm kan bli en schläger for gatefotografene (jeg vet at jeg har lyst på en).

24mm på Canon crop er en trivelig brennvidde. Hvis denne er forbedret optisk i forhold til den gamle 24mm-en, så har Canon en vinner.

 

Jeg er ikke så sikker på at det gjør noe at de er kun f/2.8; de er så vide at de aldri blir noen store tynn-DOF maskiner, og IS kompenserer for den manglende lysstyrken. Får håpe at 35mm f/2 også får en tilsvarende oppgradering.

Lenke til kommentar
Det kan være verdt å nevne at Canon vanligvis har ganske stiv veiledende pris på nye produkter. Kan fort gå ned mye i pris når den først kommer til butikkene.50D hadde veil. pris på 13500 da den ble lansert. Mens butikkpris på slutten av levetiden var 4799,-
Med andre ord, så skal man vente en 15/20 år til objektivet er i slutten av produksjon/levetiden for å få et billigst mulig :p

 

Vil nok tro butikkprisen blir rundt 13-15.000 i starten, for så å synke jevnt og trutt.

Lenke til kommentar

Har ventet lenge på den nye 24-70en for å bytte ut min gamle, men når jeg ser veil. pris, skjønner jeg at jeg bare får smøre meg med mer tålmodighet. Jeg lurer dog på hvordan denne fokuserer, og hvordan solblenderen er festet. Jeg liker hvordan det er løst på den jeg har nå, i motsetning til hvordan det er på 24-105. Denne ser egentlig ut som om den gjør ting på samme måte som 24-105...

Lenke til kommentar

Solblenderen sitter ytterst på 24-70L II, som på 24-105L.

 

Edit: Veiledene pris på 24mm'eren gjør den uaktuell for meg foreløpig, selv om brennvidden passer meg.

Hvis den er skarp vid åpen vil det kunne fungere med 2.8 (for meg hvertfall), men hvis den må blendes ned er det helt uaktuellt. Isåfall bedre å spare til svinedyre 24L.

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Hva skal man med bildestabilisering når iso'en etterhvert kan pumpes såpass høyt (f.eks 1dx). Bedre med litt mer noise og litt mindre blur på objekter som beveger seg. Ikke at dette i seg selv er negativt, men greit å kunne ha muligheten til å velge selv.

 

Ikke mulig å redigere egne innlegg nei? Det jeg mente var at jeg personlig foretrekker høyere iso uten bildestabilisering. Så for min del er dette et glimrende objektiv!

Lenke til kommentar

Hva skal man med bildestabilisering når iso'en etterhvert kan pumpes såpass høyt (f.eks 1dx). Bedre med litt mer noise og litt mindre blur på objekter som beveger seg. Ikke at dette i seg selv er negativt, men greit å kunne ha muligheten til å velge selv.

 

Ja muligheten til virkelig å velge selv fikk en vel om det var IS, da kunne man jo bare slå av/på denne etter behov :thumbup:

Lenke til kommentar

Den vektforskjellen tror jeg faktisk de fleste takler :)

Poenget er at med IS så hadde de tilfredstilt den gruppen som ønsker dette samtidig som de som ikke ønsket det kunne la være å bruke den .

Tja, en 100gram forskjell kan ha en del å si hvis man har kameraet mye rundt halsen iløpet av dagen.

IS hadde uansett vært en fordel i mine øyne også, men sjeldent noe jeg har savnet på normal-zoomen min.

Hvis IS er så viktig har du evt. Tamron sin nye 24-70.

 

Edit: det er nesten 150 gram forskjell fra versjon I av 24-70. Det er faktisk en del.

Endret av egilh
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...