Gå til innhold

Apple går forbi LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke at apple har størst fortjeneste på de produktene jeg har kjøpt fra de.

Da har du misforstått. Jeg sa (og artikkelen sier) ikke at Apple har større fortjeneste per produkt enn f.eks. Samsung, men at Apple totalt sett tjener mer penger på mobilmarkedet enn konkurrentene. Hvordan de tjener penger er ikke relevant. Poenget er at de tjener mest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager jeg tenkte ikke på inntjening via iTunes, ekstrautstyr og lignende.

 

Men for meg er det likevel meningløst å høre om hvilket selskap som har størst fortjeneste.

Spesielt i kommentarfeltet til en artikkel som omhandler markedsandeler.

Det kan jo være mye artig å hente ut fra slik fakta som kan bidra til videre debatt hva markedsandelene angår. At Apple med 6% av markedet tjener så mye i forhold til de andre selskapene er et heller interessant innspill. Særlig når de er i minoriteten med èn modell per år mot flere titalls modeller fra andre selskaper.

Lenke til kommentar

Er du investor i Apple? hvorfor ellers er det noen som bryr seg om hvilket selskap som har størst fortjeneste?!

Du og alle andre i Norge er indirekte investor i Apple...

 

Statens Pensjonsfond (også kjent som oljefondet) har store aksjeposter i Apple, og i 2010 (tallene for 2011 er ikke klare enda) var også Apple en av enkeltinvesteringene som ga høyest avkastning målt i kroner.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Er ikke apple større en det ?? Trodde faktisk de var det.

Apple er kanskje ikke størst når det kommer til markedsandel (enheter), men de er absolutt størst hvis vi ser på fortjeneste. Apple alene står for 75% av fortjenesten i mobilmarkedet:

 

Screen-Shot-2012-02-03-at-2-3-12.37.20-PM.png

 

Kilde: http://www.asymco.com/2012/02/03/first-apples-rank-in-mobile-phone-profitability-and-revenues/

Om dette kun viser for salget av iPhone enheter så viser det jo tydelig at Apple har absurde og vanvittige overprisede produkter :!: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mesteparten av Nokias salg er jo av billigmobiler til India osv., mens Apple og Samsung er på topp når det kommer til smartmobiler.

 

Er riktig att Nokia leverer mye billigmobiler ja, men Nokia er nå ikke akkuratt liten på smartmobiler heller da ;)

Har ikke sett de siste tallene som viser share kun for smartmobiler men Nokia var nr 3 (tett på Apple) i 2011 så de er meget stor også på smartmobiler :yes:

 

http://news.cnet.com/8301-13579_3-57318644-37/samsung-outshines-apple-in-smartphone-shipments-market-share/

Lenke til kommentar

Det at de selger er vel bevis nok at de ikke er overpriset. At de er priset høyt kan vi nok alle være enige i, men de er ikke overpriset.

Med tanke på at en iPhone 4S er omtrent 60% dyrere enn en Samsung Galaxy S II og samtidig som Samsung fortsatt tjener masse penger på å selge telefonen, så vil jeg si at iPhone 4S er ganske overpriset.

 

Det koster omtrent 180-190 dollar å sette sammen en iPhone 4 / 4S 100%. Men ser man på prisen her i Norge så tar Apple 823 dollar for den.

 

Ikke overpriset sier du?

 

Er jo greit at det er andre folk under Apple som også skal ha betalt for jobben sin med iPhone 4S, men er snakk om 640-650 dollar over hva telefonen koster å lage.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Er ikke apple større en det ?? Trodde faktisk de var det.

Apple er kanskje ikke størst når det kommer til markedsandel (enheter), men de er absolutt størst hvis vi ser på fortjeneste. Apple alene står for 75% av fortjenesten i mobilmarkedet:

 

Screen-Shot-2012-02-03-at-2-3-12.37.20-PM.png

 

Kilde: http://www.asymco.co...y-and-revenues/

 

Joda det vet jeg , kjøpte inn to bærbare maskiner før jul, den ene fra apple den andre en Acer, begge hadde samme spes, apple sin kostet nesten 13000 og Acern under 5000 :-)))

 

Det at de selger er vel bevis nok at de ikke er overpriset. At de er priset høyt kan vi nok alle være enige i, men de er ikke overpriset.

Med tanke på at en iPhone 4S er omtrent 60% dyrere enn en Samsung Galaxy S II og samtidig som Samsung fortsatt tjener masse penger på å selge telefonen, så vil jeg si at iPhone 4S er ganske overpriset.

 

Det koster omtrent 180-190 dollar å sette sammen en iPhone 4 / 4S 100%. Men ser man på prisen her i Norge så tar Apple 823 dollar for den.

 

Ikke overpriset sier du?

 

Helt enig :-)

Lenke til kommentar

Det at de selger er vel bevis nok at de ikke er overpriset. At de er priset høyt kan vi nok alle være enige i, men de er ikke overpriset.

Med tanke på at en iPhone 4S er omtrent 60% dyrere enn en Samsung Galaxy S II og samtidig som Samsung fortsatt tjener masse penger på å selge telefonen, så vil jeg si at iPhone 4S er ganske overpriset.

 

Det koster omtrent 180-190 dollar å sette sammen en iPhone 4 / 4S 100%. Men ser man på prisen her i Norge så tar Apple 823 dollar for den.

 

Ikke overpriset sier du?

 

Er jo greit at det er andre folk under Apple som også skal ha betalt for jobben sin med iPhone 4S, men er snakk om 640-650 dollar over hva telefonen koster å lage.

 

Kanskje Apple skulle ha tenkt på å betale disse fattige arbeiderne på Foxconn fabrikken noe mere for disse pengene i stedet?

Du er fremdeles klar over at disse tallene ikke kun viser salg av telefoner, men også salg av tjenester via mobilene? Apple tjener også på iTunes, AppStore, etc.

 

Er ikke apple større en det ?? Trodde faktisk de var det.

Apple er kanskje ikke størst når det kommer til markedsandel (enheter), men de er absolutt størst hvis vi ser på fortjeneste. Apple alene står for 75% av fortjenesten i mobilmarkedet:

 

Screen-Shot-2012-02-03-at-2-3-12.37.20-PM.png

 

Kilde: http://www.asymco.co...y-and-revenues/

Joda det vet jeg , kjøpte inn to bærbare maskiner før jul, den ene fra apple den andre en Acer, begge hadde samme spes, apple sin kostet nesten 13000 og Acern under 5000 :-)))

Fullstendig off-topic. Disse tallene sier noe om mobilmarkedet, ikke laptop markedet.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1328549606' post='18917941']

Du er fremdeles klar over at disse tallene ikke kun viser salg av telefoner, men også salg av tjenester via mobilene? Apple tjener også på iTunes, AppStore, etc.

Da skulle jeg likt å ha sett en slik graf over bare solgte mobiler da.

 

Men uansett, det Snekker'n sa om de laptop'ene viser jo bare mitt poeng anngående at Apple produker er overpriset for det meste.

 

Greit at Acer ikke er kjent for å være ut av høy kvalitet, men at det er en prisforskjell på 8k kr er jo absurd uansett.

 

At en MacBook Pro laptop bruker alluminium chassis og har en av de beste touchpad'ene og at den kjører Mac OSX er ikke verdt 8000 kr ekstra.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...