Gå til innhold

Tokina viser frem telezoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet vi noe om hvor tung den blir?

 

Uansett tror jeg at denne kommer til å bli populær, spesielt for Nikon, hvis eneste 70-200 av nyere dato er stor, dyr og 2,8.

 

Det mest interessante er kanskje at Tokina endelig har starta med fokusmotor i objektivene og bildestabilisering. Hvis de lager en motorisert og stabilisert versjon av 50-135, kommer jeg tilå kaste meg over den.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Det skal en del til å matche Canons 70-200 f/4 på skarphet, men på pris kan nok Tokina slå de ganske solid. Spesifikasjonsmessig er det jo ikke langt unna telezoomer i prisklassen 1000-2000 kr (50-200 f/4-5,6 og 55-250 f/4-5,6) så jeg ser for meg en pris rundt 2000-3500. Så får vi se hvordan optiske kvaliteter, autofokus, byggekvalitet osv holder mål.

Lenke til kommentar

Ser nok ikke ut som det er stabilisering på den der ifølge bilde, ser ikke benevnelsen "VC".

 

Det skal en del til å matche Canons 70-200 f/4 på skarphet, men på pris kan nok Tokina slå de ganske solid

 

Er den uten stabilisering og på f/4 må den nok ligge på rundt 3500/4000.- for å konkurrere tror jeg, kanskje enda lavere en det også.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det skal en del til å matche Canons 70-200 f/4 på skarphet, men på pris kan nok Tokina slå de ganske solid.

 

Tamron 70-300 f4-5,6 Di VC matcher skarpheten til Canon 70-200 f4L på alle brennvidder når den blendes to hakk ned (og kompenseres med vibrasjonskontrollen). Det er nok denne Tamronen som blir nærmeste konkurrent i dette segmentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...