Gå til innhold

PayPal satser på mobilbetaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil man bruke paypal i en fysisk butikk?AtW

 

Fordi USA ligger så langt etter oss i Europa med tanke på bruk av kort i butikk ønsker de å få fart på dette. De stedene jeg har vært har ikke implementert bruk av chip på betalingskort. Noen tar ikke VISA og det er relativt tett med minibankautomater fordi det er vanlig å ta ut penger med kortet for så å betale.

Tipper at bransjen, les PayPal, nå ser sitt snitt til å ta sin bit av kaka før kortselskapene finner ut fordelene kortbetaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde jo vært flott om noen fant ut telefon nummeret og pin-koden din....
Vel, det samme gjelder jo for alle betalingskort du innehar, så der vil det ikke bli forskjell. Regner med at du kan sette opp et makstrekk pr transaksjon og pr uke.

 

Hva hvis noen finner ut pin koden og telefon nummeret ditt uten at du vet det? Tar nok lengre tid å merke det enn det tar å merke at bank kortet ditt er forsvunnet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hadde jo vært flott om noen fant ut telefon nummeret og pin-koden din....

Vel, det samme gjelder jo for alle betalingskort du innehar, så der vil det ikke bli forskjell. Regner med at du kan sette opp et makstrekk pr transaksjon og pr uke.

Mastercardet mitt har 16 siffer, pluss 3 kontrollsiffer bakpå. Mobilnummeret mitt finner du på 1881.no. Litt vanskeligere å gjette 19 siffer enn å slå opp på 1881, vil jeg tro. :whistle:

Lenke til kommentar
Hadde jo vært flott om noen fant ut telefon nummeret og pin-koden din....
Vel, det samme gjelder jo for alle betalingskort du innehar, så der vil det ikke bli forskjell. Regner med at du kan sette opp et makstrekk pr transaksjon og pr uke.
Mastercardet mitt har 16 siffer, pluss 3 kontrollsiffer bakpå. Mobilnummeret mitt finner du på 1881.no. Litt vanskeligere å gjette 19 siffer enn å slå opp på 1881, vil jeg tro. :whistle:

 

 

Du må jo fremdeles ha pinkoden. Den finner du ikke på 1881.no

Lenke til kommentar

Dette fungerer antagelig kun på "småbetalinger" opptil 1000,- eller noe sånnt. Tviler på at man kan kjøpe seg en Ferrari til flere millioner ved å punche mob nr og pin fra paypal.

 

Synes det er ett genialt alternativ jeg. Av to grunner:

For det første så blir det genialt å slippe å dra med seg en lommebok/kortholder med kort og dilldall i hele tiden, nå trenger man kun ett godkjent ID kort.

For det andre, så blir dette en konkurrent til NFC, og det vil kanskje gi dem ett spark bak til å få opp farten, og konkurranse er sunt :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...