Gå til innhold

Skal det være en bambusmobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som er så miljøvennlig med telefonen egentlig? Det er ikke akkurat så veldig stor miljøskade forbundet med plasten som brukes i mobiltelefoner, og jeg tror ikke den bambusen skader nevneverdig mindre. Å omtale produkter som miljøvennlige er ofte ren markedsføring, og denne telefonen er nok intet unntak.

 

Uansett er det flott med litt nytenkning innen design av mobiltelefoner, og denne så absolutt flott ut. Så får tiden vise om den er praktisk også.

Lenke til kommentar
Jeg har desverre ikke peiling på hva en iPhone veier :) Søppelartikkel
Dette står i artikkelen1 Mobilen veier halvparten av iPhone2 Mobilen veier 70gEr du dum?
Svaret ditt hadde vært feiende flott uten det siste spørsmålet. Det står vel noe i forum reglene om personangrep.

 

Helt greit syntes jeg. Det er tidvis ufattelig mye klaging over artiklene på hardware.no. Minstekravet for en klage burde være at man har lest artikkelen, noe denne brukeren tydeligvis ikke gjorde.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så miljøvennlig med telefonen egentlig? Det er ikke akkurat så veldig stor miljøskade forbundet med plasten som brukes i mobiltelefoner, og jeg tror ikke den bambusen skader nevneverdig mindre. Å omtale produkter som miljøvennlige er ofte ren markedsføring, og denne telefonen er nok intet unntak.Uansett er det flott med litt nytenkning innen design av mobiltelefoner, og denne så absolutt flott ut. Så får tiden vise om den er praktisk også.

 

Hvis du gidder å tenke litt, så skjønner du vel sikkert at det er fabrikkene som forurenser mindre, ikke telefonen i seg selv.

Men jeg kan være enig i at det kan se ut som at de mener mobilen er miljøvennlig.

Endret av Androidman
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til, Androidman. Mobiltelefoner forurenser særdeles lite under bruk; forurensningen foregår under produksjon, og eventuelt hvis telefonen ikke blir kastet på en forsvarlig måte. Derfor så jeg det som underforstått at jeg tenkte på forurensning under produksjon og eventuelle miljøgifter i telefonen.

 

Poenget mitt var altså at det har veldig lite å si for det totale miljøregnskapet for telefonen å si om chassiset er laget av plast eller bambus, da mengden plast som brukes i en mobil er veldig liten fordi mobiler er veldig små.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Treet skal jo kappes, fraktes, kuttes, slipes, behandles.. miljøgevinsten er så mikroskopisk at det eneste den er godt for at de skal kunne skilte med at den er "grønn"

 

Men det var stilig med tre. Jeg hadde ikke hatt noe imot f.eks valnøtt-deksel på min neste mobil :3

Lenke til kommentar

Treet skal jo kappes, fraktes, kuttes, slipes, behandles.. miljøgevinsten er så mikroskopisk at det eneste den er godt for at de skal kunne skilte med at den er "grønn"

 

Men det var stilig med tre. Jeg hadde ikke hatt noe imot f.eks valnøtt-deksel på min neste mobil :3

Nettopp dette. Det hjelper lite om fabrikken forrurenser mindre om det totale fører til at mer energi konsumeres. Jeg skal dog være for konseptet om disse mobilene tar så av at det plantes så mye bambus at bambusen kan spise opp CO2'en som blir produsert ved at landbruksmaskiner og annen behandling :) (dette er samme ressonnement som at økt konsum av papir gjør at vi planter flere trær, slik at resirkulering av papir blir meningsløst)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...