Gå til innhold

Test: Corsair M60 og K60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv MMO versonen K90 og er over middels fornøyd. :D

det eneste som er og utsette på tastauret er at ikke alle knappene er mekaniske.

savner at del og esc knappene samt macroene er mekaniske.

det er også delig at man kan skru av lyset på tastaturet, så spotten slipper og se ut rommet til en fjortis som akkurat begynt og "game" css, med sensen på max.

 

selv gamer jeg 1.6 og WoW. og har ikke savnet de vinklede knappene som er på k60.

Endret av EvenBratsberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ikke MX Blue og noen av tastene er ikke mekaniske i det hele tatt. Nei takk.

(Dog kjekk design med tanke på rengjøring og digg med rullehjul for volum)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Så lenge på M/K60, men ble ingen av delene...

 

K60 har ikke heldekkende håndleddstøtte, kun på venstre. Samtidig kom den ene skrekkhistorien og dårlige erfaringene om mekaniske tastatur fra alle kanter..

 

M60 prøvde jeg i dag, men sleit med å finne en god posisjon å holde den. Ble sittende med klogrep, noe jeg ikke liker/er vandt til. Dessuten var "sniper-knappen" alt for langt frem og jeg fant det vanskelig hvor jeg skulle ha lillefingeren..

 

 

Valget i dag havnet da heller på Logitech G110 og en Razer Deathadder Respawn..

Lenke til kommentar

Kjøpte både M60 og K60 for en måneds tid siden. K60 er uten tvil noe av det beste av gaming utstyr jeg noensinne har eid, og er blitt en klar favoritt. M60 ble jeg dog aldri fortrolig med og den er gått i skuffen, mens en Razer Imperator er handlet inn som utbytter.

 

Alt i alt et godt første forsøk fra Corsair og det blir spennende å se fremtidige produkter i dette segmentet.

Lenke til kommentar

Tror jeg holder meg til det oppsettet som har passet meg bra lenge, nemlig Razer Lycosa tustalur og Logitech g5 møss (har 2 av hver, ett sett på jobb og ett sett hjemme). Lycosa liker jeg mest pga tastaturet gir meg det "nedfallet" (spill) på tastene jeg foretrekker og det er lett å skrive fort på (jobb), g5 pga at der kan man tilpasse vekten på musa med små blylodd (som følger med) noe som gjør at musa kan tilpasses situasjonen/bruken samt at den har nok knapper uten at det blir flust av valg, noe som for meg bare hjelper å forpurre spillingen. Men men, nå følger jeg vel prinsippet "if it aint broken, don't fix it" sort of :)

Lenke til kommentar

Fikk lyst på K60 første gangen jeg fikk se det og med en pris på 699,- hos komplett så er trykket til bestill ikke langt. Er det noenting som jeg kommer til og savne fra mitt G15 v1?

Jeg hadde også G15 V1 før K60, og det eneste jeg savner er som sagt bakgrunnslys på tastene. Men ellers synest jeg K60 er mye mere behagelig enn G15, både til spilling og vanlig skriving. ^^

De makro knappene brukte jeg aldri på G15 så de savner jeg ikke heller. :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Ikke MX Blue og noen av tastene er ikke mekaniske i det hele tatt. Nei takk.

(Dog kjekk design med tanke på rengjøring og digg med rullehjul for volum)

Det er nok av andre tastatur med MX Blue, men MX Red er svært lite av. Forsatt var det rubberdome tastene som gjorde at Corsair ikke ble noe valg for min del, sånn går det når de vil spare penger..

 

Håper de lager en v2 med 100% MX Red taster, ellers holder jeg meg til min Razer Blackwidow U fremover.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Håper de lager en v2 med 100% MX Red taster, ellers holder jeg meg til min Razer Blackwidow U fremover.

Jeg vil (må) ha Blue eller Brown brytere. Det er litt trist for jeg liker designen ellers på dette (særlig K90).

 

Jeg gleder meg til noen lager et Kx0 lignende tastatur med LED på makro taster og MX Blue/Brown på alle taster. Jeg ville gitt mye for noe sånt.

 

...men inntil videre blir det Black Widow U, ja.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen å ha mekaniske taster på de som blir veldig sjeldent brukt? :p Når det er et gaming tastatur er det vell bedre å gjøre produkte billigere og satse kun på de knappene som blir brukt mtp. spill. Bruker jo så og si aldri "F1, F2.." knappen eller numpad når jeg spiller iallefall.

 

selv har jeg keybinda samtlige "f" knapper når jeg spiller wow, samt at jeg har samtlige macroer på k90 binda. samt at jeg bruker esc og del ganske mye.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen å ha mekaniske taster på de som blir veldig sjeldent brukt? :p Når det er et gaming tastatur er det vell bedre å gjøre produkte billigere og satse kun på de knappene som blir brukt mtp. spill. Bruker jo så og si aldri "F1, F2.." knappen eller numpad når jeg spiller iallefall.

 

selv har jeg keybinda samtlige "f" knapper når jeg spiller wow, samt at jeg har samtlige macroer på k90 binda. samt at jeg bruker esc og del ganske mye.

Ja, jeg vet jo at i MMO så brukes kanskje 90% av tastene, men jeg referer til FPS spill, da "60 serien" er ment til FPS spill. Vet ikke hvordan det er med K90, men er vell det samma der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...