Gå til innhold

Fortsatt vekst for The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg være litt mer presis; pussig hvordan det er merkbart færre spillere på serveren min både på maks level og i områdene etter startområdene nå i forhold til for et par/tre uker siden.

Eller muligens et bedre eksempel: at serverlista har gått fra en laaaang vegg med "full" population servere på ettermiddag/kveld til en vegg med normal til heavy population servere på samme tid.

Lenke til kommentar

La meg være litt mer presis; pussig hvordan det er merkbart færre spillere på serveren min både på maks level og i områdene etter startområdene nå i forhold til for et par/tre uker siden.Eller muligens et bedre eksempel: at serverlista har gått fra en laaaang vegg med "full" population servere på ettermiddag/kveld til en vegg med normal til heavy population servere på samme tid.

 

Dette kan lett forklares med at servere fra starten av kjørte med redusert kapasitet og lettere ble "full" for å fordele lasten. Dette ble gradvis økt for alle servere. Dvs at det vi hadde som heavy/full i starten av Januar nå glatt tilsvarer standard load med de nye grensene.

 

Jeg har ikke merket noe til lavere populasjon, men har merket en stor økning i antallet flashpoints som ser ut til å gå til enhver tid samt at fleet har ganske heftig konstant populasjon.

 

At det er mindre folk i start områdene er en naturlig konsekvens av at spillet ikke lengre er i launch og at mange eksisterende spillere forlengst har laget sine alts og kommet videre med disse.

Lenke til kommentar

At det går litt opp ned fra dag til dag er naturlig, men jevnt over blir det IKKE flere mennesker på serverne, heller motsatt. Dette gjenspeiles jo hver eneste dag BÅDE på forumene og på serverlista (som forresten også er tilgjengelig for alle).

 

Å si at spillet vokser, når ALT tyder på det motsatte..

http://www.youtube.com/watch?v=FPBhFdlGupU

Endret av Warhead
Lenke til kommentar

Morsomt å si det er populært å spille jedi når de fleste velger å spille Empire. :p Men bra spill, helt klart. Har kost meg med dette lenge, og ser ingen grunn til å slutte med det første. Bare synd de dynger på med nytt innhold først og fremst for de på max level. Vi ser det i stort sett samtlige MMORPGer. Nytt innhold? Ny expansion? Totalt uinteressant for oss på middels level. Skjønner jo at folk vil ha noe å gjøre på høyeste level, men mange av disse er såkalte "content locust", eller en sverm gresshopper som konsumerer alt de kommer over av innhold så snart som overhodet mulig får å være først til å nå høyest level, og når de først er der klager de over at det ikke er noe å gjøre der. Når de så får nytt innhold pløyer de gjennom det så snart som mulig, bare for å klage over at de ikke har noe å gjøre.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er vitsen med alle disse tullete "se hvor populært spillet vårt" statistikkene er. Alt høres så stort og flott ut, men det er jo ikke satt i noen som helst perspektiv. 27k år av spilletid er rundt 3,3% av hvor mange "år" som leves hver time i hele verden (det tar litt under 2 minutter for hele verden til å oppleve 27k år). Ikke for å være altfor krass, men hver eneste dag brukes det sannsynligvis mer tid på dassen her i verden enn hvor mye swtor har blitt spilt på halvannen måned.

 

Selv om man sammenligner det til lignende ting, så tviler jeg sterkt på at 27k år er mye å slå i bordet med sammenligna med hvor mye visse andre spill har blitt spilt.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Nå tror jeg disse tallene til EA må tas med måte, velger selv å tro at disse tallene er fra første måned(hvor alle var nødt til å subscribe for å fortsette etter Early Access).

 

Føler selv at det er noe mindre spillere nå, og jeg er på den mest befolkede serveren i EU(TOFN).

Lenke til kommentar

har bare blitt flere å flere på the red eclipse.. va 300+ folk på fleet å 280+ på dormund kaas i går.

 

Interessant. Spiller på samme server, men på republic-sia, og der er det sjelden mer enn 150-180 personer på flåten.

 

Det er såååå mange fler som velger Empire.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg disse tallene til EA må tas med måte, velger selv å tro at disse tallene er fra første måned(hvor alle var nødt til å subscribe for å fortsette etter Early Access)

 

Jess, det er akkurat det det er. De offentliggjorde salgstallene, og deretter sa de at det økte med antall subs. Greia er at salgstallene var fra 31/12, og selvfølgelig ville subscriptions øke...man måtte jo sette opp en sub for å spille. Og de solgte jo flere esker i starten av januar.

Bare i løpet av de første to ukene fra launch (ikke early access) dalte aktive spillere fra 2 millioner til 1.7.

Lenke til kommentar

Ikke bare for BioWare. Hele balansen i spillet blir feil, så det vanskelig for oss Republic-spillere å finne grupper selv i høysesongen. Selv nå da jeg logget av var det 50+ folk på serveren jeg var på. BioWare burde absolutt slå sammen noen servere og få opp tallet på spillere, og i tillegg gjøre det mer interessant å være Republic. Kanskje gi de spillerne bonuser som nye (unike) våpen og armor, eller la oss skru av stemmen til den idiotiske droiden i skipet. Empire kan ha den slått på og volumet økt til 11 som straff. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...