Gå til innhold

Microsoft lytter til brukerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er ganske ubegripelig at det tok MS nesten 30 år (!) å forstå at man må lytte til brukerne!

 

Endringene ønskes velkommen, selv om jeg nok som forholdsvis avansert bruker skulle ønske meg enda mer avansert funksjonalitet... Pauseknapp f.eks. hadde ikke vært å forakte, og mulighet for regulering av båndbredde til kopiering (særlig nyttig over nettverk - og enda mer aktuelt enn før når hvermansen har fått seg NAS).

 

Gode gamle TotalCopy hadde jo slikt, men den var litt buggy - og ble ikke utviklet på mange år. Integrasjonen med Windows var heller ikke optimal - skulle gjerne latt den være defaultrutine for kopiering av filer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er ganske ubegripelig at det tok MS nesten 30 år (!) å forstå at man må lytte til brukerne!

 

Endringene ønskes velkommen, selv om jeg nok som forholdsvis avansert bruker skulle ønske meg enda mer avansert funksjonalitet... Pauseknapp f.eks. hadde ikke vært å forakte, og mulighet for regulering av båndbredde til kopiering (særlig nyttig over nettverk - og enda mer aktuelt enn før når hvermansen har fått seg NAS).

 

Gode gamle TotalCopy hadde jo slikt, men den var litt buggy - og ble ikke utviklet på mange år. Integrasjonen med Windows var heller ikke optimal - skulle gjerne latt den være defaultrutine for kopiering av filer.

 

Anbefaler Directory Opus

 

http://www.gpsoft.com.au/program/screenshots.html

Endret av HansPet
Lenke til kommentar

TeraCopy er også en fin erstatning for default copy handler i windows explorer.

Gratis og legger seg som default hvis du ønsker det.

 

Helt enig - terracopy er bra funksjonsmessig. Det er dog litt for lite smidig interface synes jeg for å erstatte all kopihåndtering, men jeg bruker det alltid for å kunne få mer kontroll når og hvor jeg faktisk trenger det.

 

Det burde jo dog være forventet at slik funksjonalitet er innebygget i et OS i 2012. Selv i Win7 er jo funksjonaliteten utrolig enkel. Til og med ingen mulighet for noe så enkelt som å pause. Man skulle tro at slikt var noe man kunne implementert i kildekoden på mindre enn en enkelt arbeidsdag...

 

Funksjonaliteten i win8 høres dog bra ut, så sent er absolutt bedre enn ingenting. En ting jeg enda savner er intelligent behandling av flere samtidige kopioppgaver. Med det mener jeg at dersom man setter i gang f.eks. 6 store kopijobber som bruker samme fysiske medium så kan det i dag gå veldig tregt (langt tregere enn om man kopierte de samme dataene som en enkelt operasjon) primært fordi vanlige snurredisker jobber mye tregere totalt sett når de må multitaske mange forespørsler fremfor å jobbe sekvensiellt. Da skulle jeg gjerne likt å se at kopieringssystemet i OSet hadde et minimum av inteligent og tenkte til seg selv "ok, disse 6 oppgavene går fortere om jeg tar dem èn om gangen fremfor alle samtidig - la meg ta dem èn og èn etter størrelse" eller noe i den duren... (selvfølgleig med mulighet for å override manuellt i tilfelle du vil prioritere anderledes).

 

Enda bedre om den var bevisst på hvilke medium jobben gikk mellom også, slik at den kjørte samtidige kopijobber når dataene ikke gikk fra/til samme medium på en måte som ville begrense den totalt ytelsen. Slikt burde jo være relativt enkle greier å kode for et stort softwarefirma som MS.

 

(det samme av funksjonalitet ønsker jeg forsovidt også av Rarsoft sin Winrar)

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 2
Lenke til kommentar

What he said.Er dog redd for at gui generelt blir dårligere. Ikke dårligere fra et objektivt synspunkt, men dårligere fra standpunktet til en som foretrekker Vista/XP GUI fremfor Win7.

 

Var så veldig enig fremtil jeg så du likte vista bedre enn windows 7? Xp var rant, enkelt og funksjonabelt etter min mening. 2000 hadde også mange trekk jeg likte bedre enn XP, men nå begynner det jo å bli 12 år gammelt. Alle store selskaper antar folk er dumme og ikke klarer å bruke pcer uten å bli kastet på masse gimmicks som metro og apps (på pc, på nettbrett er det sikkert flott). Kan ikke ting begynne å gå i retning funksjonalitet igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TeraCopy er også en fin erstatning for default copy handler i windows explorer.Gratis og legger seg som default hvis du ønsker det.
Helt enig - terracopy er bra funksjonsmessig. Det er dog litt for lite smidig interface synes jeg for å erstatte all kopihåndtering, men jeg bruker det alltid for å kunne få mer kontroll når og hvor jeg faktisk trenger det.Det burde jo dog være forventet at slik funksjonalitet er innebygget i et OS i 2012. Selv i Win7 er jo funksjonaliteten utrolig enkel. Til og med ingen mulighet for noe så enkelt som å pause. Man skulle tro at slikt var noe man kunne implementert i kildekoden på mindre enn en enkelt arbeidsdag...Funksjonaliteten i win8 høres dog bra ut, så sent er absolutt bedre enn ingenting. En ting jeg enda savner er intelligent behandling av flere samtidige kopioppgaver. Med det mener jeg at dersom man setter i gang f.eks. 6 store kopijobber som bruker samme fysiske medium så kan det i dag gå veldig tregt (langt tregere enn om man kopierte de samme dataene som en enkelt operasjon) primært fordi vanlige snurredisker jobber mye tregere totalt sett når de må multitaske mange forespørsler fremfor å jobbe sekvensiellt. Da skulle jeg gjerne likt å se at kopieringssystemet i OSet hadde et minimum av inteligent og tenkte til seg selv "ok, disse 6 oppgavene går fortere om jeg tar dem èn om gangen fremfor alle samtidig - la meg ta dem èn og èn etter størrelse" eller noe i den duren... (selvfølgleig med mulighet for å override manuellt i tilfelle du vil prioritere anderledes).Enda bedre om den var bevisst på hvilke medium jobben gikk mellom også, slik at den kjørte samtidige kopijobber når dataene ikke gikk fra/til samme medium på en måte som ville begrense den totalt ytelsen. Slikt burde jo være relativt enkle greier å kode for et stort softwarefirma som MS.(det samme av funksjonalitet ønsker jeg forsovidt også av Rarsoft sin Winrar)-Stigma

 

Støttes! Akkurat nøyaktig det samme som jeg har tenkt selv. Kopijobber på samme medium køes opp og kjøres sekvensielt. MYE raskere. Prøv f.eks. å kjøre 2-3 samtidige kopier til et SD-kort. Det er helt håpløst.

Lenke til kommentar

Fantastisk at slike ting endelig blir implementert. Dette er ihvertfall så langt mye bedre enn filbehandlingen i OSX som rett og slett er helt forferdelig hvis man ikke benytter seg av andre programmer enn Finder. Det finnes ikke engang en "Gi nytt navn"-funksjon, bare erstatt eller stopp.

Lenke til kommentar
TeraCopy er også en fin erstatning for default copy handler i windows explorer.Gratis og legger seg som default hvis du ønsker det.
Helt enig - terracopy er bra funksjonsmessig. Det er dog litt for lite smidig interface synes jeg for å erstatte all kopihåndtering, men jeg bruker det alltid for å kunne få mer kontroll når og hvor jeg faktisk trenger det.Det burde jo dog være forventet at slik funksjonalitet er innebygget i et OS i 2012. Selv i Win7 er jo funksjonaliteten utrolig enkel. Til og med ingen mulighet for noe så enkelt som å pause. Man skulle tro at slikt var noe man kunne implementert i kildekoden på mindre enn en enkelt arbeidsdag...Funksjonaliteten i win8 høres dog bra ut, så sent er absolutt bedre enn ingenting. En ting jeg enda savner er intelligent behandling av flere samtidige kopioppgaver. Med det mener jeg at dersom man setter i gang f.eks. 6 store kopijobber som bruker samme fysiske medium så kan det i dag gå veldig tregt (langt tregere enn om man kopierte de samme dataene som en enkelt operasjon) primært fordi vanlige snurredisker jobber mye tregere totalt sett når de må multitaske mange forespørsler fremfor å jobbe sekvensiellt. Da skulle jeg gjerne likt å se at kopieringssystemet i OSet hadde et minimum av inteligent og tenkte til seg selv "ok, disse 6 oppgavene går fortere om jeg tar dem èn om gangen fremfor alle samtidig - la meg ta dem èn og èn etter størrelse" eller noe i den duren... (selvfølgleig med mulighet for å override manuellt i tilfelle du vil prioritere anderledes).Enda bedre om den var bevisst på hvilke medium jobben gikk mellom også, slik at den kjørte samtidige kopijobber når dataene ikke gikk fra/til samme medium på en måte som ville begrense den totalt ytelsen. Slikt burde jo være relativt enkle greier å kode for et stort softwarefirma som MS.(det samme av funksjonalitet ønsker jeg forsovidt også av Rarsoft sin Winrar)-Stigma

 

Directory Opus gjør det du spør om her. Gratis bruk i 2.mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...