Gå til innhold

Nye Apple-ansatte må jobbe med falske produkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gammelt nytt. Men jeg tror mye av dette er overdrevet. Apple er nok spesielle, men jeg kan vanskelig se for meg at Steve Jobs var virkelighetens House, og at Apple ikke stoler på noen i ni mnd. Blir ikke effektivitet av slikt.

 

Det er vel derfor produktene deres er overpriset?

Med så mye penger på bok som Apple har, så kan de ta seg råd til å ha utviklere som jobber med ingenting i 9 mnd. Det er jo ikke dermed sagt at de ikke får noenting utav arbeidet i den perioden...

 

Forøvrig ironisk at et selskap som bruker "lekkasjer" som viral marketing såpass mye som Apple gjør, skal være så paranoide når det gjelder nye ansatte (om man forutsetter at infoen stemmer).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Må være en ufattelig kjedelig arbeidsplass.

Burde sette pris på at de ansatte har kreativitet som google gjør :)

Hvis du hadde lest noe som helst om Apple hadde du sett at de absolutt setter kreativitet drøyt høyt. For høyt for mange. Steve Jobs gikk barbeint på jobb flere ganger er et eksempel på det rebelle miljøet. Kontorene til Apple ble designet på en måte som gjorde at ansatte i de forskjellige avdelingene ble "tvunget" til å henge sammen for å skape bedre samarbeid mellom f.eks. ingeniørene og designerne. Steve Jobs designet innmaten i de gamle Macene til å se bra ut selv om ingen skulle inn der og se. Har lest flere biografier, men Steve Jobs og Apple må være en av de som fascinerer meg mest fordi de er så rare. Steve Jobs kom i kontakt med en fyr på en platebutikk som fortalte hvorfor musikkbransjen feiler med måten de drev butikk på tidligere og ansatte han dagen etterpå. Jeg beundrer måten de jaktet på genier.

Lenke til kommentar

Apple sine produkter er godt over middels, men facist-strukturen som firmaet bruker er helt skammelig. Jeg kan fortsatt huske Apple-fansboys som stille seg opp i hylekor hver gang det kom en ny windowsversjon, for å proklamere at vi som brukte windows støtte uærlige mennesker som ikke kunne kode; jaja, velkommen til 2012. Apple fyller produktene sine med billigest mulig komponenter og spyr ut drittkonsepter (les iStore/iWhore) så lenge kundene er dumme nok til å betale. Og kundene klarer ikke å kaste pengene raskt nok ut vinduet.

Dere som kjøper Apple nå: dere støtter uærlige mennesker som ikke ønsker å gi dere et godt produkt men som heller vil selge dere neste dings når de er ferdige med å runke den frem på tegnebordet.

 

ps. Steve Jobs var nok en bra mann, fred ved hans minne, men Apple-firmaet har IKKE mulighet til å smykke seg med arbeidsinnsatsen til en død mann!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...