Gå til innhold

Koss fornyer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Porta Pro har langt ifra god lyd, den bør beskrives som:

ubalansert lydbilde, overdrevent mye bass, grøtete og uklar lyd samt null isolasjon. Porta Pro kan ikke forsvinne fort nok...må være den lengste landeplagen i moderne tid :p

 

Var litt artig løsning på de ørepluggene da :)

Endret av DeepW
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Koss Porta Pro er som Justin Bieber... Fans er stort sett fjortenåringer som elsker dem fordi det populært sett foreligger en oppfatning om at "Koss er bra" i yngre allmenne kretser. Haterne hater dem stort sett fordi det er populært å hate dem i audiofile kretser.

 

Skal man være helt ærlig så må man vel gi dem det at de har motstått tidens tann utrolig bra. At de er et lydvidunder er ikke sant, de er derimot nette, tidløse og gjør jobben greit, prisen tatt i betraktning, men ikke mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Porta Pro er absolutt et steg opp fra det som følger med mobiler og musikkspillere, headset, og det meste som ikke kjøpes med lydkvalitet som #1 pri. Litt begrensende at de bare lagde den for Apple-produkter. Det finnes jo millioner av andre mobiler (smarte og dumme), og en del PCer som støtter minijack med mikrofon og hodetelefon i ett...

Lenke til kommentar

Liker mitt porta pro headset fordi det er så enkelt. Ikke noen lang ledning, ikke sitter det tungt på hodet, det er heller ikke for stort og prisen er upåklagelig. Nå får jeg stortsett et nytt headsett gratis hver gang det går i stykker. Har vurdert å kjøpe noen andre men i Porta Pro sin prisklasse er det sørgelig få om ingen konkurrenter.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
Hvor bra porta pro er, er relativt til pris. For 250 spenn vil jeg si porta pro er helt OK
Jeg har kjøpt øreplugger fra DealExtreme.com som koster 20 kroner som har bedre lyd. Porta Pro er ikke gode, de er kun berget av livstidgarantien sin.

 

Har gjort akkurat det samme selv. Kjøpte et headsett fra dealextreme til 30-50kr elns og da var lyden tilsvarende porta pro men med isolasjon og mikrofon.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Mange haters/drittunger her. Jeg eier/har eid Sennheiser HD800, HD650, Sony mdr 7509hd, Beyerdynamic 770pro, Klipsch Image S4, AT M50, AKG 240S OG PortaPro, + en drøss av billigdritt som følger med mp3 spillere osv. Alt dette har jeg tester ut fra hw til 20lapper. I tillegg har jeg jobbet som lydtekniker og har også hatt flere par dyre studiomonitorer hjemme. Jeg har altså mer referanser enn de fleste.

INGEN headsets er perfekte. Det er alltid kompromisser.

Og det irriterer meg de som bare avskriver portaPro som dritt. De har som regel null peiling. For 250kr er portaPro helt ok. Så kan haterne holde kjeft.

Lenke til kommentar

Mange haters/drittunger her. Jeg eier/har eid Sennheiser HD800, HD650, Sony mdr 7509hd, Beyerdynamic 770pro, Klipsch Image S4, AT M50, AKG 240S OG PortaPro, + en drøss av billigdritt som følger med mp3 spillere osv. Alt dette har jeg tester ut fra hw til 20lapper. I tillegg har jeg jobbet som lydtekniker og har også hatt flere par dyre studiomonitorer hjemme. Jeg har altså mer referanser enn de fleste.

INGEN headsets er perfekte. Det er alltid kompromisser.

Og det irriterer meg de som bare avskriver portaPro som dritt. De har som regel null peiling. For 250kr er portaPro helt ok. Så kan haterne holde kjeft.

 

Nei. Jeg forbeholder meg retten til å mene at det er et dårlig headset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

PortaPro er og blir et lavkvalitetsprodukt med dårlig lydkvalitet. Selv med livstidsgaranti blir det ganske plagsomt å bytte ut, og de fleste av oss lever lenger enn noen måneder. Lydkvaliteten er horribel, det burde ikke være vanskelig å finne noe bedre til den prisen der. Jeg synest synd på alle som går rundt og hører på musikk i dårlig kvalitet, enten det er headsett eller latterlige dockingstasjoner for musikkspillere.

 

Men hvis du mot formodning ønsker å kjøpe slik dritt så kjøp den i en lokal forretning så du kan enkelt bytte og få en ny, ikke bestill den over nett.

Lenke til kommentar

Å bruke et argument som jeg er lydteknikker og ramse opp alt du har og så komme med at alle de som misliker det har nul peiling gjør meg bare lattermild. Jeg veit ikke helt hvor jeg skal begynne. Min far er lydteknikker så jeg har vel selv hatt det som finnes av headsett. Å begynne å dra inn dyre studiomonitorer og så si at porta pro er helt ok gjør bare at jeg ser på deg som useriøs.

Som lydtekniker er man ute etter balansert ufarget lyd og noe mer farga en porta pro skal du lete lenge etter. Det er alt for mye bass som desværre er grøtete og ruller av gårde. Mellomtone og diskant er det ikke engang vits i å nevne.

Jeg mener ikke at jeg tror du bruker Porta Pro når du jobber med lyd, men jeg kan ikke se for meg at en profesjonell lydtekniker med respekt for seg selv kan si at Porta Pro er ok.

Selv min far som etter nesten 50 år som lydtekniker i NRK desverre har begynt å slite med hørselen og dermed har senket kravene til lyd betraktelig og gjerne vil ha mye bass siden det er i det område han fortsatt hører bra kan ikke fordra Porta Pro. Han vil i det minste ha stram bass, og porta pro har ikke det i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at jeg tror du bruker Porta Pro når du jobber med lyd,

Helt korrekt :thumbup:

Jeg er videre i det store helt enig i din karakteristikk av portaPro.

Enkelt sagt; PortaPro har ofret klarhet/diskant for en *livlig* dyp mellomtone/bass.

Men er HD800 til 8lapper et bedre kjøp en portaPro til 250 spenn?

 

Jeg bruker portaPro når jeg går i fjellet. Synes den er ypperlig til det bruket. :w00t: Hvorfor: Den er lett, trenger ikke være redd for den, lettdrevet, god ørevarmer:)

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...