Gå til innhold

Firefox 10 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er Firefox 9 som brukes i 10.04 nå. Det var 3.6 da det ble sluppet i April 2010. Sånt skal jo helst ikke oppdateres etter utgivelse, men når Mozilla kutter støtten, så er det nødvendig. Derfor regner jeg med at det vil være Firefox 10 som brukes i Ubuntu 12.04LTS når den tiden kommer og at den etterhvert vil byttes ut med neste ESR. Så dette er positivt for Ubuntu også.

Lenke til kommentar

Nedgraderte nettopp til FF8. Et "stort" problem med FF sine hyppige oppdateringer er at "utvidelser" som ikke vedlikeholdes lenger, må hackes til å funke med nyere versjoner av tilfeldige brukere av nettopp de samme utvidelsene, selv om de fungerer like fint som de gjorde i FF3.

Lenke til kommentar

Her har jeg sakket akterut, og oppdaterer etter gammelt skjema, så FF tjener ingenting på sitt versjons nummer race.

Er FF 3 eller 4 som er standard i Ubuntu 10.04 LTS også mener jeg.

Tror det er 3.6. Er i alle fall det på Ubuntu 10.04.3 LTS som kjører på VMene på skolen.

 

Edit:

Var visst en som hadde nevnt dette før allerede ja :)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Håper for guds skyld de kan bli bedre på flere faner snart.. har ofte ett vindu oppe på 2 skjermer med 20 faner hver seg, og det bugger seg uansett hvor bra maskinen skulle være.. gjør jeg dette med chrome, så er det ikke noe problem... og enda så bruker jeg firefox.. er vel fordi min far brukte det da jeg var liten.

Lenke til kommentar

Håper for guds skyld de kan bli bedre på flere faner snart.. har ofte ett vindu oppe på 2 skjermer med 20 faner hver seg, og det bugger seg uansett hvor bra maskinen skulle være.. gjør jeg dette med chrome, så er det ikke noe problem...

Hvis du klarer å se klar forskjell under like omstendigheter (samme faner, ren profil etc) så kan det være verdt å rapportere som "bug". Selv kan jeg ha 50-100 faner åpne samtidig i både Firefox og Opera uten å ha nevneverdige problemer. Er det noe som henger så er det stor sannsynlighet for at det er Flash relatert. Firefox har dessuten muligheten til å ikke laste faner før de velges under Innstillinger > Generelt

 

Ellers må jeg si at de nye og kommende dev tools til Mozilla virkelig begynner å bli bra.

Lenke til kommentar

Veldig synd at det nesten ikke har vært noe ytelseshopp fra 3.6stable til 10portable.... :(

Prater ikke om syntetiske tester, men rett og slett treig når det gjelder å svare under bruk(oppdateringsfast på GUI, kan låse seg under last av sider og nekte å alttabbe). Hadde jeg bare kunne ha brukt Opera på skolens nettverk(stfk).

Lenke til kommentar

Veldig synd at det nesten ikke har vært noe ytelseshopp fra 3.6stable til 10portable.... :(

Prater ikke om syntetiske tester, men rett og slett treig når det gjelder å svare under bruk(oppdateringsfast på GUI, kan låse seg under last av sider og nekte å alttabbe). Hadde jeg bare kunne ha brukt Opera på skolens nettverk(stfk).

Det har skjedd noe både når det gjelder reell hastighet og oppfattet hastighet de siste versjonene, framover er det snappy prosjektet som er mest interessant på dette punktet https://wiki.mozilla.org/Performance/Snappy og memshrink https://wiki.mozilla.org/Performance/MemShrink
Lenke til kommentar

Til dere som nekter å oppgradere den oppgraderer jo av seg selv

 

Det er heller ikke mange som kan tveake addons til FF. det skulle jeg gjerne ha lært

 

 

edit .

Nå kom jeg over en side som skapte store problemer med FF 10 .

 

Nettsiden hos TV2 om at AP hadde gått 2 prosent frem på meningsmålingen .

 

hva feiler det FF eller nettsiden ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Prøv med IExplorer og Chrome så finner du det fort ut.

 

IE virker ikke hos meg . så der nytter det ikke

 

 

Edit : først tilbakeførte jeg pcen i håp om at ejg kunne gå tilbake til FF9.

da fungerte ikke ff over hode .

så nå har jeg valt å installere versjon 8 fra en DVD ( komputer for alle )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...