Gå til innhold

Radeon HD 7950 er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm ATI bruker muligheten igjen til å ligge høyt på pris siden nVidia er så seige i ræva i denne omgang (av div grunner). Haddet håpet på en pris ned mot 2500 kr, men siden de la prisen høyt med 7970 må de nok fortsette med 7950 for å ikke drepe salget på 7970.

 

2500kr?! Hehe, det er jo lov å drømme. laugh.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

noen som har sett noen tester på kortet allerede, spent på hvordan det holder seg opp mot gtx580. siden de ligger i samme prisklasse

 

google er stengt på jobb, så en link hadde vært flott!

 

 

Leste test av Powercolor HD7950 PCS+, yter 3-4% bedre men bruker 80-100W mindre og lager lite lyd. jeg tror som Simalarion at amd koser seg og tjener litt penger mens de kan :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Frekvensen er lagt på 800 MHz som standard, men AMD kommer med lovnader om solide overklokkingsmuligheter. Godt over 1 GHz skal være enkelt, og en rekke partnere kommer med skjermkort som er overklokket som standard.

Dette er et triks de gjør for å få ned offisiell TDP. Solid overklokkingsmulighet betyr også et solid hopp i TDP dersom man benytter seg av muligheten.

 

Personlig foretrekker jeg skjermkort med under 100 Watt TDP.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

så på anandtech at et overklokket 7950 får 10 mer fps enn gtx 580 i bf3, samtidig som at det drar mindre strøm og med lavere temperatur.

 

og kortet er ikke langt bak 7970. spennende!

7970 har etter hva jeg har lest og sett:

5-10% bedre klokking grunnet binning

Nesten 10% bedre ytelse per MHz

Nesten 20% bedre ytelse stock

15% høyere pris

 

7950 til den prisen det ligger på i dag er rett og slett et dårlig kjøp sammenlignet mot 7970. Strømforbruk er kult det, men ingen bryr seg i denne prisklassen så lenge temperaturer og støy er i sjakk?

 

EDIT:

Sett opp mot GTX 580:

14 måneder senere lansering

5-10% bedre ytelse

Lavere strømforbruk

Lik pris

Bedre overklokking

 

Hvorfor lansere et kort til den prisen når forbedringen er så liten?

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Frekvensen er lagt på 800 MHz som standard, men AMD kommer med lovnader om solide overklokkingsmuligheter. Godt over 1 GHz skal være enkelt, og en rekke partnere kommer med skjermkort som er overklokket som standard.

Dette er et triks de gjør for å få ned offisiell TDP. Solid overklokkingsmulighet betyr også et solid hopp i TDP dersom man benytter seg av muligheten.

 

Personlig foretrekker jeg skjermkort med under 100 Watt TDP.

 

enig, eneste haken er jo at et skjermkort på 100 watt TDP i dag ikke gir no bra ytelse

Lenke til kommentar

Undes om den første serien kan unlockes slik som når 6950-kortene kom?

 

"Frekvensen er lagt på 800 MHz som standard, men AMD kommer med lovnader om solide overklokkingsmuligheter." Jeg vil anta det :)

 

Det ser ikke ut til at disse kortene kan unlockes. 4 CU's er skrudd av på hardwarenivå, desverre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...