Gå til innhold

Slik ser MSIs kommende hovedkort ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv for min del som liker og holde meg greit oppdatert av hardware begynner dette og bli rotete nå synes jeg med alle modeller, betegnelser osv. Nye sokkler, processorer osv noe kan brukes sammen og noe kan det ikke. Til Intel er det nå som jeg husker P, H, Z og X serier med noen forsjelige variasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt på siden. Vil man kunne bruke 3 skjermer med de nye Ivy Bridge prosessorene dersom man parer prosessoren med de gamle chipsettene(H67- og Z68-hovedkort)? Eller vil det kreves at man da også har de nye Ivy Bridge hovedkortene? Jeg tenker da på den IGP.

Endret av nogen
Lenke til kommentar

Litt på siden. Vil man kunne bruke 3 skjermer med de nye Ivy Bridge prosessorene dersom man parer prosessoren med de gamle chipsettene(H67- og Z68-hovedkort)? Eller vil det kreves at man da også har de nye Ivy Bridge hovedkortene? Jeg tenker da på den IGP.

 

Hei! Så vidt jeg ved burde det i det mindste være teoretisk muligt, at bruge en Ivy Bridge-processor til et setup med 3 skjerme - men det ville næppe virke med de gamle chipset, fordi du skal bruge 3 videoudgange, som kun Ivy hovedkort har..

Lenke til kommentar

Litt på siden. Vil man kunne bruke 3 skjermer med de nye Ivy Bridge prosessorene dersom man parer prosessoren med de gamle chipsettene(H67- og Z68-hovedkort)? Eller vil det kreves at man da også har de nye Ivy Bridge hovedkortene? Jeg tenker da på den IGP.

 

Hei! Så vidt jeg ved burde det i det mindste være teoretisk muligt, at bruge en Ivy Bridge-processor til et setup med 3 skjerme - men det ville næppe virke med de gamle chipset, fordi du skal bruge 3 videoudgange, som kun Ivy hovedkort har..

 

Så det hjelper ikke at hovedkortet har fire fysiske skjermutganger (http://asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z68%20Pro3-M)? Er det snakk om "utganger" internt på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...