Gå til innhold

Er dette neste Photoshop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jupp. Bruker selv Paint Shop Pro og dette er en god etterligning med utseende i svart/grått

 

De har nok sett vel så mye på Lightroom som Paint Shop Pro.

 

Men det er ikke like ironisk, siden PSP er en rå PS-kopi :B

 

Tja, både PS og PSP begynte på begynnelsen av 90-tallet så om noen har begynt som kopi av den andre er vel tvilsomt. Jeg brukte mye PSP på slutten av 90-tallet og oppfattet det som vesentlig mer brukervennlig enn PS mens PS helt klart var et kraftigere og mer profft verktøy enn PSP. Siste 10 år har det blitt mindre og mindre PSP på meg så det er mulig det nå fremstår som en PS-kopi i dag, men det var ikke slik jeg oppfattet det tidligere - da var det mer to produkter med relativt forskjellig profil.

Endret av se#
Lenke til kommentar

@se#

 

Thomas Knoll som startet photoshop eventyret startet med det tidlig 87, hvor v1.0 release kom tidlig 90. PSP som ble utviklet av Robert Voit som startet JASC software (91) ble lagt ut som beta i 1990 på diverse BBSer rundt omkring. Voit var en ivrig bitfikler, hobby flyver og fotograf. PSP ble pga pris/tilgang veldig populært en periode kontra smule dyrere PS. (er en "klone" inspirert av/basert på PS og div annet, med etter hvert kompatibel plugin støtte osv. På lik linje med f.eks Uleads Photoimpact. Så kan man vel igjen si disse programmene igjen nok var inspirert av dpaint på amiga osv :-) En artig tid det der, men telefonregningene fra den tiden på 12-20k pr mnd pr linje osv var ikke sååå morro. Forum/Filutveksling med USA/Nederland var smule dyrere da enn nå :-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...