Gå til innhold

– Blant tidenes største underholdningsproduksjoner (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Break even point" for SWTOR er ifølge BioWare ca. 500k abbonenter over ett år. Alt over det er bonus. De håper på 1,5-2 mill abbonenter et par år inn i fremtiden, etter at ting er kommet på plass.

 

"Omfattende produkttesting har blitt utført i Romania, Argentina og Indie, og BioWare har sett seg nødt til å åpne et helt nytt kontor i Ireland,"

 

Indie? Ireland?

 

Ville tro India, men...

 

Angående Irland så er det der SWTOR EU har sin base både i form av support og servere. Irland oppgraderte faktisk linjene sine for å tekkes SWTOR da det er et land som trenger mange nye jobber.

Lenke til kommentar

Det er mer arbeid for oss å omskrive slapsen Google Translate kjerner ut enn å bare gjøre direkte oversettelser, og samtlige skribenter i redaksjonen har et godt nok grep om det engelske språk til å gjøre det. Dette skyldes rett og slett forvirring når man skal hente ut, tolke og renskrive informasjon fra originalteksten.

Lenke til kommentar

Det er mer arbeid for oss å omskrive slapsen Google Translate kjerner ut enn å bare gjøre direkte oversettelser, og samtlige skribenter i redaksjonen har et godt nok grep om det engelske språk til å gjøre det. Dette skyldes rett og slett forvirring når man skal hente ut, tolke og renskrive informasjon fra originalteksten.

 

Jeg tulla selvfølgelig når jeg skrev det :p Det er bare en sånn typisk Google Translate feil. Takk for artikkelen!

Lenke til kommentar

Synd at det ble så dårlig da.

 

Spillet, altså.

 

 

Spillet har store mangler, men er ikke uspillbart, og jeg er svært uenig i at det skal være "dårlig".

 

Saken med SWTOR er at har brukt så ufattelige mye ressurser på enkelte områder mens andre har blitt dyttet til side fordi det er noe man kan komme tilbake til senere, slik at spillopplevelsen blir litt schizofren iblandt ala. "Er det et MMO, eller er det KOTOR 3?"

 

Men folk må smøre seg med litt tålmodighet og gi spillet tid. Det ble dyttet ut døren av EA før det var klart, og samtidig også huske at det aldri er blitt laget et spill av samme omfang som har vært perfekt ifra dag èn av.

Lenke til kommentar

Det siste der begynner å bli en fin gjennomgangstone fra EA.

"... dyttet ut døren [] før det var klart"

 

Hvorfor gidder folk å gi de penger lengre?

 

NB: MMO stiller seg jo litt annerledes ifht vanlige spill.

 

...

 

Ellers er jeg lite imponert over pengebruken til utviklere/utgivere. 1,2 mrd for å lage et spill?

Jeg syntes de burde begynne å effektivisere sine egne avdelinger før de begynner (strengt tatt "fortsetter") å støvsuge kundene for ekstra penger.

SPillbransjen kaster jo penger i øst og vest, bare ikke i kundenes retning.

EA, siden det er de artikkelen handler om, brukte jo 500-600 mill på promo av BF3 (og MW3).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Break even point" for SWTOR er ifølge BioWare ca. 500k abbonenter over ett år. Alt over det er bonus.

 

PR-tøvprat - om dei akkurat går i null med 500k i eitt år, så er siktemåla deira sjølvsagt mykje høgare. Det er ikkje "ein bonus" om dei går i pluss, det er det overordna målet. Både aksjeverdien og investorstøtta kjem til å vere i fritt fall om eit så stort prosjekt ikkje genererer nokon reell profitt.

Lenke til kommentar

Synd at det ble så dårlig da.

 

Spillet, altså.

 

 

Spillet har store mangler, men er ikke uspillbart, og jeg er svært uenig i at det skal være "dårlig".

 

Saken med SWTOR er at har brukt så ufattelige mye ressurser på enkelte områder mens andre har blitt dyttet til side fordi det er noe man kan komme tilbake til senere, slik at spillopplevelsen blir litt schizofren iblandt ala. "Er det et MMO, eller er det KOTOR 3?"

 

Men folk må smøre seg med litt tålmodighet og gi spillet tid. Det ble dyttet ut døren av EA før det var klart, og samtidig også huske at det aldri er blitt laget et spill av samme omfang som har vært perfekt ifra dag èn av.

 

Ja, okda.

Det virker som om de har brukt 3 og et halvt år på voice acting, og resten er bare kastet sammen.

Lenke til kommentar

Må si jeg blir stadig mer imponert over hva små spillutvikler-selskaper får til, i motsetning til disse gigantiske selskapene med sine enorme ressurser og som likevel klarer å levere uferdige spill som svikter på flere punkter. Kanskje disse dinosaurene er blitt for store, og mister den helhetlige oversikten med så mange involverte. Det ser også ut til at de mangler evnen til å prioritere hva som er viktigst for at spill skal være en god spillopplevelse.

 

Kanskje vil vi oppleve at også nåtidens dinosaurer vil dø ut (pga vokser seg for store og ikke er bærekraftige inntjeningsmessig).

 

Intet stort tap egentlig, sett ut fra hva som er kommet av AAA-titler i 2011. Ville ikke savnet noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...