Gå til innhold

Store omveltinger for Diablo III (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"og befester med det at vi nok må vente til slutten av året før spillet er klart til utgivelse."

 

Står dette konkret noen plass?

 

Her har jeg nok vært litt for kjapp med å trekke konklusjoner. Jeg har omskrevet saken så dette ikke skal leses så entydig, og verken Blizzard eller Jay Wilson har satt noe håndfast slippvindu.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske alle spillprodusenter tenker som Blizzard.

"Vi slipper det ikke før det er 100% ferdig".

 

Det er dessverre veldig få produsenter som har råd til det. Og selv de som har det, har hissige publishers i ryggen.

 

Jeg synes grafikken så litt kjedelig ut når spillet ble annonsert i 2008... det er altså 3,5 år siden. Det er greit å ta seg tid, men Diablo III begynner å drøye såpass at man nesten kunne mistenke dem for å scappe hele dritten enda en gang, for å begynne på nytt igjen med grafikkmotoren...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som nevnt er disse endringene allerede fullført, og det er nok runes osv som må ordnes nå før det slippes. Kan også nevnes at box-art og manual har lekket, i tillegg til rykter om at Blizzard har reserver annonseplass til nærliggende fremtid. Jeg har ingen kilder på dette nå, men om man leter litt på diablo fansider / google skal det være greit å finne.

 

Jeg tror spillet vil være ute i rundt skillet mars/april, men det trenger ikke være rett.

 

De fleste spilla til Blizzard har gått gjennom en slags krise og omskriving før lansering. Og i motsetning til SC2 sin beta tok kanskje D3-betan aldri helt av?

 

Det med at betaen aldri tok helt av er kanskje at det er veldig får som har den, og at de i tillegg har om lag 2 timer content. Jeg har spillt alle classes og kjønn til max level, og det er virkelig bare en smakebit du får - ikke helt det samme som SC2 som hadde "mer" content.

Lenke til kommentar

Runesystemet har de jobbet med siden oktober. Så selv om de ikke er klare til å snakke om det riktig enda betyr det ikke at de ikke nærmer seg en solid versjon av det. Skillsystemet kan muligens være litt mer bekymringsverdig, men det har vært igjennom flere iterasjoner allerede etter at betaen startet.

 

Jeg er ikke bekymret for et slipp i år. Forhåpentligvis før sommeren. Utover det kan jeg skrive under på at spillet føles mer og mer solid for hver beta patch som kommer. Gleder meg til å prøve den som etter sigende kommer ut i dag. Hvor flesteparten av de nye endringene blir med.

Lenke til kommentar

Har sett litt på endringene, og lest diverse forumposter på D3 fans. Jeg kan ikke si meg spesielt fornøyd med det nye statssystemet. Mens de gamle statsene ofte medførte at det ikke var ett klart skille mellom hvilke items som var for hver klasse, var det allefall ikke dummet ned til ett nivå med 2 stats per klasse.

 

Dette begynner mer og mer å ligne på WoW v2. Jeg har fortsatt tilgode å spille spillet selv, men er allefall det intrykket jeg får av de diverse videoene som ligger rundt på nettet.

Lenke til kommentar

Den som venter på ett Blizzard-spill, venter aldri forgjeves.

 

Nuvel, tror de som ventet på Star Craft: Ghost er uenig i den påstanden :p

Folk som så frem til Warcraft Adventures er nok også veldig uenige i den påstanden. :p

 

Uansett, Diablo III var satt til å bli utgitt tidlig 2012.

Og etter det jeg forstår er mange av disse endringene allerede klare så jeg ser ikke at det skulle påvirke release alt for mye med annet det dukker opp andre store problemer under betaen.

 

Noen har gjettet på release i Mars, en dato som fortsatt er meget mulig. Jeg tror derimot ikke at det kommer til å drøye lenger enn til sommeren.

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske alle spillprodusenter tenker som Blizzard."Vi slipper det ikke før det er 100% ferdig".
Det er dessverre veldig få produsenter som har råd til det. Og selv de som har det, har hissige publishers i ryggen.Jeg synes grafikken så litt kjedelig ut når spillet ble annonsert i 2008... det er altså 3,5 år siden. Det er greit å ta seg tid, men Diablo III begynner å drøye såpass at man nesten kunne mistenke dem for å scappe hele dritten enda en gang, for å begynne på nytt igjen med grafikkmotoren...

 

Du glemmer at BioWare brukte hele fem år på Dragon Age. Diablo 3 har "bare" vært i utvikling i tre og et halvt år (da tar jeg ikke med tiden de har vært i utvikling før de ble annonserte.) For min del kan Blizzard gjerne bruke to, tre år til før de sier seg fornøyd så lenge de oppdaterer grafikken osv underveis. Grafikk er selvsagt ikke alt, men venter de for lenge kan grafikken begynne å bli utdatert når det slippes. Det har skjedd før, blandt annet med Stalker. For ikke å nevne Duke Nukem Forever.

Lenke til kommentar

Du glemmer at BioWare brukte hele fem år på Dragon Age. Diablo 3 har "bare" vært i utvikling i tre og et halvt år (da tar jeg ikke med tiden de har vært i utvikling før de ble annonserte.) For min del kan Blizzard gjerne bruke to, tre år til før de sier seg fornøyd så lenge de oppdaterer grafikken osv underveis. Grafikk er selvsagt ikke alt, men venter de for lenge kan grafikken begynne å bli utdatert når det slippes. Det har skjedd før, blandt annet med Stalker. For ikke å nevne Duke Nukem Forever.

 

Det utrolige er at Diablo 3 har vært under utvikling i TOLV år :) Hadde spillet kun vært under utvikling i tre og et halvt år som du sier, hadde de vel neppe hatt et funksjonelt produkt å vise frem på dag 1, på WWI Paris 2008.

 

Dragon Age har jeg aldri spilt, så det vet jeg ikke noe om, og jeg vil tro det er vesentlig enklere å forbedre sann 3D grafikk, enn den isometriske og kunstneriske stilen Diablo 3 kjører med.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Du glemmer at BioWare brukte hele fem år på Dragon Age. Diablo 3 har "bare" vært i utvikling i tre og et halvt år (da tar jeg ikke med tiden de har vært i utvikling før de ble annonserte.) For min del kan Blizzard gjerne bruke to, tre år til før de sier seg fornøyd så lenge de oppdaterer grafikken osv underveis. Grafikk er selvsagt ikke alt, men venter de for lenge kan grafikken begynne å bli utdatert når det slippes. Det har skjedd før, blandt annet med Stalker. For ikke å nevne Duke Nukem Forever.

 

Det utrolige er at Diablo 3 har vært under utvikling i TOLV år :) Hadde spillet kun vært under utvikling i tre og et halvt år som du sier, hadde de vel neppe hatt et funksjonelt produkt å vise frem på dag 1, på WWI Paris 2008.

 

Dragon Age har jeg aldri spilt, så det vet jeg ikke noe om, og jeg vil tro det er vesentlig enklere å forbedre sann 3D grafikk, enn den isometriske og kunstneriske stilen Diablo 3 kjører med.

 

Tolv år? Jeg sa bare det du sa. ;)

Lenke til kommentar

Spillet kommer når det kommer og jeg gidder ikke stresse med eventuelle spekulasjoner om når det slippes. De som husker Blizzard før WoW vet at så å si samtlige spill de ga ut som regel var kraftig forsinket. Det var stort sett bare et positivt tegn på at vi fikk et meget bra, og blankpolert spill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...