Gå til innhold

Resident Evil 6 ser dagens lys (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en følelse at dette blir ALT for actionpreget. Hvor blir det av de små "koselige" lokalene som var i Resident Evil 2? Da spillet var regelrett skummelt?

 

Kan de ikke plassere 2ern og 4ern i ett rom og håpe de har sex og ta lærdom av det som kunne blitt barnet dems?

5ern var Også litt for mye action, og dette her ser jo ut som en blanding av Gears Of War og FEAR? :/

Lenke til kommentar

Gleder meg! Dette ser enda bedre ut enn Resident Evil 5. Jeg liker spesielt godt at omgivelsene ser mørkere ut denne gangen. For øvrig interessant at spillet har tre scenarioer som tilsynelatende byr på forskjellige gameplay-opplevelser.

 

Ang. RE: Revelations så virker det som om det gameplaymessig ligger i samme gate som RE4 og 5, men at atmosfæren minner mer om de første spillene. Jeg har ikke prøvd demoen selv, men jeg planlegger å gjøre det så fort jeg har fisket 3DS-en min ut av postkassen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

blir spennende å se mer av dette. har spilt mye RE hos kompiser opp gjennom årene, men RE5 var det første RE spillet som jeg virkelig likte, mye pga måten man styrte på.

Lenke til kommentar

RE4 var riktig spill til riktig tid. Man trengte en fornyelse av RE-formelen da.

 

Men nå som survival horror nærmest er dødt i forhold til alskens actionspill hadde det vært interessant om de gjenopplivet RE4 slik det opprinnelig skulle være:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kWpEE_5pDzQ

 

Tradisjonell RE-setting med fokus på uggen atmosfære og overlevelse, men med moderne kontroll og grafikk hadde vært noe...

Lenke til kommentar

Testet demoen av Revelations i att, og førsteintrykket var godt! Jeg ønsker ikke ett nytt RE5 på noen som helst måte, da dette var en gedigen nedtur på alle mulige måter egentlig. Selve traileren vise oss ihvertfall ordinærezombier i ekte RE stil, noe eg liker veldig godt. Ellers ser det også (dessverre) ut til å bli en del action også i denne omgang.

 

Det kan neppe blir mere elendig enn RE5 ihvertfall, så det finnes kanskje håp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Blir spennende å se om de har klart å få til å løpe/gå fort og skyte samtidig. Alle andre spill klarer jo det nå så...

da har du jo resident evil: operation raccoon city som kommer nå i mars! men ja, savnet det i RE5 også

Lenke til kommentar

Jeg er nærmest blodfan av Resident Evil, og selv jeg likte den traileren. Det er mye action, ja, men at de går tilbake til zombier, virus, mutanter og så videre lover svært bra. Spesielt med tanke på RE: Revelations. Er selvsagt skeptisk etter RE4 og 5, men jeg gruer meg ikke like mye som jeg gjorde til de to.

 

Og btw for å spekulere litt i karakterer lurer jeg litt på om hun dama som var sammen med Chris var Rebecca Chambers? Hun var 19 i RE1 (eller 18, husker ikke i farten. Men det er ikke viktig.) Om dette foregår ti år etter RE3 vil hun være omtrent på samme alder som hun dama i traileren. Det lover jo bra. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg er nærmest blodfan av Resident Evil, og selv jeg likte den traileren. Det er mye action, ja, men at de går tilbake til zombier, virus, mutanter og så videre lover svært bra. Spesielt med tanke på RE: Revelations. Er selvsagt skeptisk etter RE4 og 5, men jeg gruer meg ikke like mye som jeg gjorde til de to.

Stusser litt på at "de går tilbake til zombier, virus, mutanter og så videre". Det er jo akkurat det RE4/5 handler om.

Lenke til kommentar

Jeg er nærmest blodfan av Resident Evil, og selv jeg likte den traileren. Det er mye action, ja, men at de går tilbake til zombier, virus, mutanter og så videre lover svært bra. Spesielt med tanke på RE: Revelations. Er selvsagt skeptisk etter RE4 og 5, men jeg gruer meg ikke like mye som jeg gjorde til de to.

Stusser litt på at "de går tilbake til zombier, virus, mutanter og så videre". Det er jo akkurat det RE4/5 handler om.

 

Bortsett fra det ikke er noen zombier eller virus i RE4/5, og det er fint lite mutanter. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg er nærmest blodfan av Resident Evil, og selv jeg likte den traileren. Det er mye action, ja, men at de går tilbake til zombier, virus, mutanter og så videre lover svært bra. Spesielt med tanke på RE: Revelations. Er selvsagt skeptisk etter RE4 og 5, men jeg gruer meg ikke like mye som jeg gjorde til de to.

Stusser litt på at "de går tilbake til zombier, virus, mutanter og så videre". Det er jo akkurat det RE4/5 handler om.

 

Bortsett fra det ikke er noen zombier eller virus i RE4/5, og det er fint lite mutanter. ;)

Hva er det da?

Lenke til kommentar

Har du egentlig spilt RE4 og 5? Zombiene i RE1 - Zero er laget av diverse virus som T-viruset og G-viruset. Monstrene i RE4 og 5 er derimot vanlige folk infisert av parasitter. Det er noe helt annet. Og riktignok er det enkelte mutanter med i dem, men det er i suverent mindretall i forhold til før. I RE4 møter vi ikke en mutant før den greia i sjøen, og deretter har vi El Gigante om jeg ikke husker feil. De er langt fra hverandre. Til forskjell (om vi ser bort fra zombier) dukker mutanter opp jevnlig i de gamle spillene. Når du for eksempel møter din første Hunter i RE1 dukker de opp jevnlig resten av spillet. Samme med Lickers i RE2, og så videre.

Lenke til kommentar

Bortsett fra det ikke er noen zombier eller virus i RE4/5, og det er fint lite mutanter. ;)

Hva er det da?

 

Spoiler for RE4:

 

I dette spillet var det mennesker infisert av en parasitt. Mener å huske den kom fra det ytre rom.

 

 

Spoiler for RE5:

 

Her var fienden en mikstur av parasittene fra RE4 og T-viruset fra tidligere spill, uten at noen zombier var involvert.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...