Gå til innhold

– I fremtiden er spillmaskinen inni TV-en (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se for meg å være bundet til én tv med innebygget konsoll. Hvis jeg ønsker meg en større tv må jeg kjøpe en ny konsoll. Hvis skjermen går i stykker må jeg kjøpe ny konsoll. Hvis jeg vil ha med meg konsollen på hytta må jeg ta med hele jævla tven.

 

Mye ekstra kostnader og stress for et mindre fleksibelt system.

Nei takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han sa at disse ville støtte streaming. Så du vil sannsynligvis ikke være avhengig av èn enkelt TV. Ta f.eks. OnLive. OnLive finnes på mobiler, tablets, microconsole (som plugges i TV) og iløpet av året skal det dukke opp som innebygd i TV'er og blu-ray spillere. Kan godt hende det er OnLive han sikter til, og da har du egentlig konsollen med deg i lomma om du så ønsker...

Lenke til kommentar

Jeg håper denne generasjon konsoller blir mer lik en multimedia PC. Håper inderlig de får på plass mulighet til å streame sport, film, tv-serier og mer. Blir nok krig med tradisjonelle kabel-tv distrubitører, men etter min mening er det på høy tid å begynne å skrote tradisjonell TV. NRK skal ikke få bestemme når jeg vil se serie X, det gjør jeg selv.

Lenke til kommentar

Tror at Både Norge og en stor del ellers av verden(også den vestlige verden) er langt ifra å har nettkapasitet til å streame gaming på en brukbar måte, spesielt via mobiltbredband. Jeg skal iallfall holde til med mine trofaste sjølbygde spille-PC så lenge som mulig :)

Lenke til kommentar

Det kan nesten virke som om at alle tror at On Live tar over alt og blir den eneste på markedet. Dette er selvsagt bare tull. Verden idag er mer enn US og den rike vesten. Så raske internetlinjer er ikke tilgjengelig i størstedelen av verden og vil kanskje aldri bli det før alt er på satelitt. En solstorm, så kan du ikke surfe eller game, satt på spissen.

 

Saken er at dette er jo så enkelt. Det jo bare digitale signaler! De kan sendes fra hvor som helst og mottas hvor som helst. Joda, jeg også ønsker en skjerm jeg taper opp på veggen med sinnsyk oppløsning og sinnsyk grafikk. Der kan jeg streame alle verdens spill og alle verdens filmer og selv velge de kanaler jeg vil ha, og når jeg vil se dem. Bare fantasien setter grenser.

Lenke til kommentar

Ny teknologi kommer gjerne i tillegg til gammel teknologi. Når videospillere kom trodde noen det var slutten for kinoene. Når synthen ble bra trodde noen det var slutten for akustiske instrument og orkestre. Når atombomba kom trodde noen det var slutten for tradisjonelle troppestyrker. Etc, etc, etc.

 

Jeg spekulerer dog litt i at håndholdt og stasjonær konsoll vil smelte sammen. En litt større og mye kraftigere Vita som kan streame bilde til TV'en f.eks. Det er bygget et nettbrett med Windows, Intel i7, hdmi og to analogstikker. Dessverre stygt design og ubetydelig aktør, men skremmende bra ide. Wii U er litt inne på det, men har ikke tatt det helt i mål.

Lenke til kommentar

Det han mener tror jeg er at det blir ikke noe forsjell på tven og dataen.

 

Tven kommer fra fabrikk med alt den trenger for og spille spill... CPU RAM GPU osv.osv.. Så om du vil bytte tv så blir ikke det noe problem. siden tven er konsollen.

 

Dette er jo faktisk genialt. Ved og gjøre om tven til en funksjonibel pc så kan man kutte ut mye som kobles til tven i dag med kabel.

Lenke til kommentar

Det ser nesten ut som om enkelte brukere har missforstått konseptet med "konsoll i TV". Det er ikke slik at TV-en faktisk vil ha egen maskinvare for kjøring og rendring av spill, og at ny TV betyr ny konsoll. Det er igrunnen snakk om et system lignende On Live, bare integrert i TV-en.

 

Som noen kanskje har fått med seg begynner TV-produsenter i større og større grad å lansere såkalte Smart-TVer. Dette er fjernsynsapparater med relativt avansert innebygget software som nettlesere, videoavspillere, apps og småspill. Tidligere har TV-er kun hatt mulighet til å spille av video-signaler og rendre enkle brukergrensesnitt, men vi begynner å se en økning i hva TV-er er istand til, og mediebokser eller medie-streamere begynner nå å bli integrert i TV-en. Det betyr at man i teorien f. eks kan installere en streaming-tjeneste for spill direkte til TV-en, og bruker en trådløs gamepad (eller annen spill-kontroll) som er kompitabel med TV-en og streaming-applikasjonen for å spille spill.

 

Når man bytter ut TV vil også den nye TV-en kunne ha støtte for samme streaming-program, og "lo' and behold", du vil kunne spille de samme spillene (og nye spill) på den nye TV-en. En av de aller mest positive sidene ved streaming-løsningen for spill er at man eliminerer problemet med bakoverkompaitibilitet, du trenger ikke dra frem den gamle konsollen hver gang du vil spille et gammelt spill. Man slipper også den ekstra boksen under TV-en, og man slipper å gå i butikken og kjøpe spillet. Det er heller ingen begrensninger på maskinvaren. Etterhvert som leverandøren kontinuerlig får en kraftigere/større serverpark vil den tekniske kvaliteten på spillene kunne forbedres. Utbredelsen av streaming av spill kan også gi større mulighet for konkurranse i markedet gitt at utgivere og TV-produsenter ikke går inn for kunstig markedskontroll.

 

Det er selvsagt også ulemper ved teknologien som f. eks input-lag (må sende kontroll-input via Internettet til den lokale serveren), dårlig oppløsning (de fleste vil ikke kunne streame 1080p+ på nåværende Internett-linjer), krav om Internett-oppkobling for å kunne spille, og ingen egen eierskap av spill (fare for at spill forsvinner fra tjenesten)... Men jeg tror nok at streaming av spill vil bli mer utbredt etterhvert som Internett-linjer generelt sett blir bedre, men det spørs hvor lang tid det tar før streaming-tjenester kan konkurrere med dedikerte systemer.

 

Edit: Ordleif

Endret av Snorre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, kommer nok til å forbli en egen enhet. Men om TVer vil ha en "port" eller rom der du kan plassere konsollen inni TVen, det hadde jo vært litt stidlig, men da må alle produsenter bli enig om en passform.

Det hadde ikkje vært serleg vakkert om Samsung LED tv'en min hadde eit veldig tjukt parti på eine sida der eg kunne putte inn XBOX 1080'en min. :tease:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...