Gå til innhold

Nå slipper du å bli svimmel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh Vegard? Har du ikke rotet litt nå? Jeg vurderte å kjøpe denne fra datakjeden lenge før jul husker jeg. Lot vær etter at jeg leste en test på en norsk side jeg ikke finner nå, men skjermen ble totalt griseslaktet. Kjapt søk på google viser uansett at AOC's facebookside lanserte denne skjermen i august i fjor: http://www.facebook.com/note.php?note_id=200478016678640

 

Prisjakt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=913509

Lenke til kommentar

Ah, der fant jeg den norske testen som griseslaktet eh... en annen skjerm. :blush:

 

Etter en slik blunder er det vel nesten på sin plass at jeg tar på meg å rydde opp litt. Riktignok var det en test som linkes til fra prisjakt som fikk meg til å droppe denne skjermen, men griseslakting kan den testen vel ikke akkurat kalles. Så du "Alte-to" bør kanskje ta en titt på den testen og se om skjermen kanskje dekker dine behov selv om den ikke er for meg.

 

Ellers ser jeg at LG har en tilsvarende modell i samme prisklasse, og samme spesifikasjoner: D2342P. Responstiden på LG'en er faktisk en god del dårligere enn på AOC'en, noe jeg fant litt besynderlig ettersom jeg vel oppfatter LG som en mer anerkjent produsent.

 

Uansett bekrefter testen på begge modellene det som jeg misstenkte når det gjelder disse passive 3D skjermene, og det er at oppløsningen i 3D modus ikke er ekte FullHD da annenhver linje har forskjellig polaritet, oppløsningen blir derfor reelt 1920x540. Men det er slik man får til 3D ved 60Hz. På "plussiden" betyr det at et skjermkort ikke trenger være mer enn halparten så kraftig for å få den samme flyten i spill som et skjermkort brukt til FullHD 120Hz 3D. Plussiden i gåseøyne da skjermene i følge testene ikke egner seg til spilling i det hele tatt grunnet responstiden på panelene.

 

Jeg legger også merke til at 2 av prisjakts svenske brukere klager på at de har handlet LG skjermen i den tro at den skulle ta 120Hz siden den er 3D. Lønner seg visst å lese litt om produktet man handler først. :)

 

Ellers også litt morsomt at tek.no lover at man slipper å bli svimmel når man bruker denne skjermen, det lover nemlig IKKE produsenten. :tease: De sier at du slipper flimringen som man får med aktive 3D briller, noe man jo gjør med alle passive 3D skjermer. Men selv om flimringen assosiert med aktive 3D briller nok gjør sitt for å fremkalle ubehaget enkelte opplever når de titter på 3D innhold, så er det nok også i stor grad det faktum at øynene fokuserer på en bestemt avstand, nemlig der skjermen fysisk befinner seg, men hjernen blir lurt til å tro at du titter lenger fremover enn det som for mange vil være utslagsgivende for ubehaget de opplever. Om man leser bruksanvisningen for skjermen til AOC vil man se at de ikke anbefaler hverken barn, eldre eller gravide :hmm: å bruke skjermen sin, og kontakt lege ved svimmelhet. :D

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...