Gå til innhold

AMD Trinity blir bærbar i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD blir vel bedre på videospilling/ytelse og på ytelse/watt under tyngre load.

 

med seneste beta av mpc-hc fungerer dxva som det skal med intel hd3000. vi får bare vente å se hvor gode hver part blir med CPU og GPU ytelse og low-power state. det hadde virkelig ikke overraska meg veldig om AMD kun blir best på gpu.

Lenke til kommentar

at dem skal kun ha E-serien i ultrathins? er jo 45w på hele gjengen så det burde bli muligheter for noe heftigere

http://img.hexus.net/v2/news/amd/roadmap/AMDroadmap.jpg

 

Denne må du utdype ja, Hva er det som er på 45w? Eneste som er på 45w på den lista di er 2011 modellene av Llano og de har jo ikke noen tilknytning til Ultrathins.

det har du rett i, så for meg av en eller annen grunn at tdp gjaldt for alle vertikalt :(

Lenke til kommentar
Mener å ha lest/hørt at prosessoren AMD vil bruke i disse maskinene er i E-serien noe som er litt skuffende med tanke på ytelsestap dette gir i forhold til A-serien.

E-serien er lav-effekt serien, mens A-serien er normalserien. Det sier seg selv at lavere effekt betyr lavere ytelse. Det er et valg man tar når man velger datamaskin. Når det er sagt så har E-serien (bobcat) mye bedre ytelse/watt enn A-serien har. Litt lavere ytelse, men mye lavere effekt.

 

Blir det vanligere med quad core eller blir det fortsatt satset på tokjerner her..?

E-serien (unntatt E2) (ultraportabel) skal vist forbli på maks 18 Watt, men får 50% kraftigere GPU og 1-4 kjerner. Den nåværende serien har 1-2 kjerner. Dette er bobcat-kjerner med høy ytelse/watt.

 

A-serien (inkludert E2) får 1-2 bulldosermoduler (2-4 kjerner) i stedet for 2-4 PhenomII-baserte kjerner. De laveste modellene skal vist strekke seg lengre ned i antall watt enn A-serien gjør. Jeg tipper ned til 18W. Disse vil sannsynligvis ha lavere ytelse/watt enn den nye E-serien.

Lenke til kommentar
Mener å ha lest/hørt at prosessoren AMD vil bruke i disse maskinene er i E-serien noe som er litt skuffende med tanke på ytelsestap dette gir i forhold til A-serien.

E-serien er lav-effekt serien, mens A-serien er normalserien. Det sier seg selv at lavere effekt betyr lavere ytelse. Det er et valg man tar når man velger datamaskin. Når det er sagt så har E-serien (bobcat) mye bedre ytelse/watt enn A-serien har. Litt lavere ytelse, men mye lavere effekt.

 

Er greit det, men ed tanke på at jeg ikke er fornøyd med ytelsen i dagens A8-serie, så ser jeg ikke for meg at disse unltratynne laptopene vil kunne klare å levere god nok ytelse med E-serien.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
Produsentene og konsumentene vil ha det tynt og lett, og i enhver Ultrabook skal det per definisjon sitte en Intel-prosessor.

På samme måten som en "smart-telefon" må komme fra Apple, må vite.

edit: føler denne kan missforståes litt, så legger original i spoiler.

nei, på samme måte som dragon plattformen må ha AMD cpu.

 

nei, på samme måte som en iphone må komme fra apple.

 

Endret av kjeLL//
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mener å ha lest/hørt at prosessoren AMD vil bruke i disse maskinene er i E-serien noe som er litt skuffende med tanke på ytelsestap dette gir i forhold til A-serien.
E-serien er lav-effekt serien, mens A-serien er normalserien. Det sier seg selv at lavere effekt betyr lavere ytelse. Det er et valg man tar når man velger datamaskin. Når det er sagt så har E-serien (bobcat) mye bedre ytelse/watt enn A-serien har. Litt lavere ytelse, men mye lavere effekt.

Er greit det, men ed tanke på at jeg ikke er fornøyd med ytelsen i dagens A8-serie, så ser jeg ikke for meg at disse unltratynne laptopene vil kunne klare å levere god nok ytelse med E-serien.

Det er en helt annen sak. Da bør du nok velge i5/i7-prosessor, eventuelt assistert av en god GPU dersom du spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...