Gå til innhold

Samsung lover batteri hele dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lav målsetning må jeg si, at telefonen skal holde seg en hel dag er vel minste man bør forvente av en telefon idag.

Rar målsetning, spesielt ettersom de aller fleste nye telefoner holder seg fint i en dag, selv ved «gjennomsnittlig til moderat, tung bruk».

 

 

Hadde de lovet ordentlig byggemateriale istedenfor polsk plast hadde også en Samsung telefon vært aktuelt ;)

*vente på «moderne plast er minst like bra, sterkt, flott og fint som alt annet»-innleggene*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Egentlig er jeg litt overrasket. "Extra capacity" batterier var helt OK på den tiden da Nokia styrte verden med 5110, 6110, 6210, 7110 og 6310. Enda verre - alle batteriene var kompatible mellom gamle og nye modeller. Av en eller annen grunn er det helt uaktuelt i dag.

 

Jeg tror de fleste hadde akseptert 3-5 mm tykkere bakdeksel eller en klump på 5-6 mm - altså en storkapasitetsbatteri som erstatning for standardbatteri. Når jeg ser på det bittelille batteriet i min HTC Desire S, ser jeg at jeg hadde fortsatt fått den inn i lomma selv med to batterier teipet til baksiden.

 

Nå er ikke jeg en ekstrembruker, men hadde bruksmønsteret mitt endret seg betydelig, ville jeg vært villig til å kjøpe en slik løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde de lovet ordentlig byggemateriale istedenfor polsk plast hadde også en Samsung telefon vært aktuelt ;)

 

Plasten i S2 gjør den jo så utrolig dårlig..... Rart at det er MANGE flere iPhoner som knuser da?, de som har så strålende byggekvalitet?

 

Bare søk på "broken iPhone 4(S)" og "broken galaxy S2" Forskjellen merker du med en gang.

 

Plast er fremtidens materiale, metallet gjør den bare unødvendig tung.

Lenke til kommentar

Er jeg så eneste som sier «flott, men ikke over én dag»? Dersom telefonen kan gå mer enn 24 timer uten å måtte lades betyr det at for min del bærer jeg 99% av tiden (tre-fire dager i året) med meg mer enn jeg trenger. Gjør heller at telefonen kan hot-swappe batterier, gjør lettere tilgjengelig flere batterier inkludert 4-5Ah tjukkinger som holder en uke uten 802.3 og nettleser.

 

Eneste jeg trenger er en daemon som sjekker GPS og aksellerometer om jeg er innenfor en definert sone (hjemme og på kontoret) uten å ha flyttet på telefonen på en halvtime og at den ikke er tilkoblet lader og batteriet er under 50%, da skal den rope ut.

 

FEED MEEEEEEE!

Lenke til kommentar

Hadde de lovet ordentlig byggemateriale istedenfor polsk plast hadde også en Samsung telefon vært aktuelt ;)

Er det bedre med en "glassplate" som knekker?

 

 

 

Glasset er ikke blitt noe sterkere enn tidligere, og det tok oss nøyaktig et døgn før skjermen på den ene av de to telefonene knakk mens vi hadde telefonen i lomma.
laugh.gifface-lol.gif
Lenke til kommentar

Så kjekt da. Da vet jeg at jeg kan slutte å glane på mobiler. Min holder lett 4-5 døgn med hard bruk. 1 døgn? På grensen til at det kan betegnes som "mobil". Mobil betyr at apparatet kan flyttes med rundt omkring. Jeg har ikke hatt mye nytte av en "mobil" som stadig vekk trenger en vegg med en stikkontakt. Møkk.

Lenke til kommentar
Hadde de lovet ordentlig byggemateriale istedenfor polsk plast hadde også en Samsung telefon Svar

1 liker dette innlegget

vært aktuelt ;)

Så kjøp et deksel da vel?

Det er jo det 90% av iPhone-eierne gjør, selv om byggekvaliteten visstnok er så bra.

 

Selv går jeg lett for et skinnetui til min neste telefon. Har en sliten gummisak til Galaxy S i dag, og det kommer jeg ikke til å kjøpe igjen :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...