Gå til innhold

Slik ser vinduer ut i framtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alternativ til vindu?

Tja, kun noen få vindu vil jeg se at det kunne være kjekt, men lav kveldssol gjør at disse fort kan bli ubrukelige, kraftig baklys kan fort gi svært dårlig bilde.

 

Men det morsomme er vell at det gir "Windows" en helt ny mening.

"Jeg har windows på windows i vinduet mitt."

Lenke til kommentar

Hva er bruken..?EDIT: Det jeg ser for meg som ett problem, er solen eller kveldstid.

 

Dette minner meg om en episode av Hotell Cæsar jeg så for noen år siden http://www.youtube.com/watch?v=ygecAC7rFRc

 

Og viser jo som sådan hvordan det kan fungere som en alternativ utsikt.

 

Heldigvis ser det ikke ut til at Samsung sine skjermer har tatt fyr ennå, hehe. ;)

 

Bruken er vel tilstede som en rask og enkel mulighet for å sjekke nyheter og andre ting mens man går for å sjekke været når man har stått opp. Ett sted hvor man har ulike widgets noen kanskje allerede har på skrivebordet sitt på maskinen. Utover det er vel en bærbar fortsatt å foretrekke for det aller meste for meg.

Lenke til kommentar

Nå slipper vi å kjøpe presienner og gradiner (kanskje). Mye billigere enn å "lage" persienner som stenger seg selv når solen blir sterk. Ingen beveglige deler.

 

Kommer nok fort APPS med usikter fra hele verden. Da kan alle vi her oppe i snøland se ut vinduet å se sol og varmt vær.

 

Hva med vansklige personer som traumatiserte barn eller gamle som må flyttes? når de gamle skal på gamlehjem kan pleierne vise en kjent utsikt på vinduet og de vil føle seg mer hjemme.

 

En annen åpenbar ting er såklart å ha det i biler. Få veibeskrivelsen, hastighet og viktige meldinger rett på på bilruta. Hva med å lage et program som kan legge skygge på billysene til motgående biler?

 

Dette er en bra og nyttig oppfinnelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan tenke seg at dette kombinert med de bøyelige skjermene som har blitt vist de siste årene vil være en mulig metode for å lage skikkelige "head-up displays" i bilruter. Og kanskje er de avrundete skjermene fra filmen Avatar ikke så langt unna allikevel? Hvis man i tilleg får til passiv 3D og touch på slike skjermer blir mulighetene nermest endeløse, og alt fra butikvinduer til rutene på tog, fly og biler kan vise informasjon og reklame som sømløst blender inn med omgivelsene.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...