Gå til innhold

3D-kjøret vil ifølge LG bare bli mer og mer intenst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke bruk for 3D. Ser ut som bullshit i mine øyne uansett hvor god 3D blir. "Dagens 3D kan være bra for barn som vil se AVATAR i 3D, altså reelle voksne mennesker burde ha kommentert "Bullshit of Amatory" - Men nei da xD de skryter av teknologien som barn, yeah yeah realfaces " Venter på 4D holografisk projeksjon, da begynner vi å snakke seriøse, massive saker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke bruk for 3D. Ser ut som bullshit i mine øyne uansett hvor god 3D blir. "Dagens 3D kan være bra for barn som vil se AVATAR i 3D, altså reelle voksne mennesker burde ha kommentert "Bullshit of Amatory" - Men nei da xD de skryter av teknologien som barn, yeah yeah realfaces " Venter på 4D holografisk projeksjon, da begynner vi å snakke seriøse, massive saker.

 

Ja, fire dimensjoner høres flott ut. bare synd vi ikke kan se forskjell fra 3D til 4D og oppover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper LG (og Samsung) tar til vettet og dropper HD standarden for OLED TV og går rett for 4K oppløsning. Det er eneste måten å få til passiv 3D i full HD oppløsning for begge øynene. 3D TV er på kanten til å feile i konsument markedet pga. dårlig kvalitet. I stedet for å "fikle" med å få til 3D på HD skjermer så kunne de virkelig imponere med 3D på 4K skjermer.

 

3D er veldig avhengig av oppløsning for å kunne produsere god kvalitet.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare for å spørre dumt som den ignorante jævelen jeg er, hvor mye teit gimmick er 3D egentlig?

Strengt tatt så ser man jo "3D" på skjermen idag også, for hvis de var 2D så hadde jo alle vært helt flate?

Eller er jeg bare ignorant og tilbakestående? lol

Forskjellen er at mens et bilde i 2D på en TV vil virke flatt, vil det i 3D oppleves som et vindu inn til et annet rom du ser på (gitt god nok oppløsning og bildekvalitet) der du ser andre ting om du flytter på deg i forhold til TVen.

 

Ideelt sett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så mange dumme menesker her som kommenterer uten å forstå teknologien og utviklingstrenden....

Jeg er helt enig i at dere som ikke forstår og ikke kan tilgodegjøre dere teknologien i 3d synes den er bullshit, men den er bare bullshit for dere. Det finnes en hel verden med oss mennesker som forstår den og konsumerer den, derfor utvikler man den i stor skala, for den er allerede lukrativ.

Brillebåren 3D er bare et mellomspill som vi må leve med så lenge den teknikken er den som er billig nok og lettilgjengelig for den jevne bruker og for de som vil bruke denne teknikken mens den ennå er i sin krybbe.

ALLE kommer til å støtte brilleløs 3D når de ulike metodene for det er gode nok i deres leire etterhvert, de er så smarte så de forstår at det er ikke en god nok langvarig løsning i hjemmene. Og det som virkelig er bullshit er tullpratet om 4d, noe som vi ikke kan bevise finnes fysiskt ennå eller hva den består av *haha* videre laserhologrammer og starwarsteknikk er det heller ingen indikasjoner på at vi ser denne halvdelen av århundret så kutt ut å prate tull for det er bare iriterende useriøst.

Lenke til kommentar

Er det blandet sammen litt i artikkelen her?

 

Det er Samsung som har har markedsført sine skjermer som Super-OLED siden de har RGB OLEDs i subpixelstrukturen. LG bruker WOLED (W - white) med fargefilter i subpixelstrukturen, og har også lagt til en fjerde hvit subpixel som er med på å gjøre skjermen mer lyssterk og energieffektiv. Prisen dere oppgir virker også gjelde for Samsungs TV. Det er vel foreløpig ryktet at LG-skjermen vil ligge rundt 55.000 NOK da WOLED er en billigere produksjonsteknikk?

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

3D er den hypen jeg IKKE vil ha. Blir kvalm, svimmel og får vondt i hodet av det. Overlever filmer på kino "greit nok" men er ikke i superform etterpå. forøvrig er 3D bilder alt annet en naturtro. Nei til 3D, ja til 4k og 8k

Lenke til kommentar

så mange dumme menesker her som kommenterer uten å forstå teknologien og utviklingstrenden.... Jeg er helt enig i at dere som ikke forstår og ikke kan tilgodegjøre dere teknologien i 3d synes den er bullshit, men den er bare bullshit for dere. Det finnes en hel verden med oss mennesker som forstår den og konsumerer den, derfor utvikler man den i stor skala, for den er allerede lukrativ. Brillebåren 3D er bare et mellomspill som vi må leve med så lenge den teknikken er den som er billig nok og lettilgjengelig for den jevne bruker og for de som vil bruke denne teknikken mens den ennå er i sin krybbe.ALLE kommer til å støtte brilleløs 3D når de ulike metodene for det er gode nok i deres leire etterhvert, de er så smarte så de forstår at det er ikke en god nok langvarig løsning i hjemmene. Og det som virkelig er bullshit er tullpratet om 4d, noe som vi ikke kan bevise finnes fysiskt ennå eller hva den består av *haha* videre laserhologrammer og starwarsteknikk er det heller ingen indikasjoner på at vi ser denne halvdelen av århundret så kutt ut å prate tull for det er bare iriterende useriøst.

 

gypsy_boy,

Det er vanskelig å kalle denne teknologien for 3D, jeg ville kalt den for illusjons 3D eller 2.5D, for DE fleste mennesker i hele verden vet ikke helt forskjell på det derfor blir de på en måte lurt, jeg trur mange teknologisk viderekomne mennesker forstår at de fleste "consumere" blir lurt av salgstriks og dagens 3D kjøpes* av mennesker som er ivrige på teknologi men har lite visjon om fremtidens teknologi og forståelse hva er egentlig mulig allerede idag, de fleste "consumere" som min far og min mor og de fleste mennesker på jorda kommer til å kjøpe 3D å tru at dette er "MYE" teknologi, de fleste trur det, flokken.

 

In your face:

Lenke til kommentar

Har aldri likt 3D teknologien, bortsett fra Nintendos VirtualBoy. Selv det ga meg hodepine etter bare et kvarters bruk. Hvorfor svi øynene og senere få 3D syke som ødelegger opplevelsen til å begynne med? Ting behøver ikke å føles som om de kommer ut mot deg på skjermen. Jeg så The Departed i 1080p her om dagen på min 120" lerret, og må si at jeg opplevde filmen helt perfekt uten 3D bullshit. Jeg følte meg inn i filmen. Det beste med det hele er at løsningen jeg har koster bare 3500,- Go figure. Som andre her tidligere sa, nei til 3D, men ja til et skarpere bilde og en mer "eye-friendly" panelteknologi. Dere andre 3D fanatikere burde se at dem bruker denne teknologien for å usette og gi mer tid til produksjon av OLED som alle de andre teknologibevisste venter på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...