Gå til innhold

Gigabyte er klar med eget HD 7970-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XFX DD benytter bare en annen kjøler, men har samme PCB som alle de andre kortene, altså den produsert av AMD selv. Disse "nye" kortene, slike som Gigabyte sitt, har sannsynligvis en PCB modifisert av de forskjellige produsentene selv, i tillegg til forskjellige BIOS og lignende.

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe to 7970 men skal se hvem av tredjeparts utgivere som er best. Det beste med 7970 er jo at mange av kortene i idle bruker så lite strøm og utvikler så lite varme at de viftene slår seg helt av. Flere har til og med skrevet på forum der de tror at kortene deres er ødelagt, bare for å finne ut at de faktisk er slik i idle :-D

Lenke til kommentar

Det gleder meg å se at den har svart PCB! :)

 

Trodde alle hadde det, men ser jo i denne lista at referansekortene til PowerColor og Gigabyte har rødt PCB. Man kan kanskje gå ut fra at alle vil komme med svart PCB etterhvert...

 

Tja, tenkte mer på at de andre GigaByte kortene hadde blå f.eks 580 SoC. :p

Kan godt hende de bruker refereansekortet nå, men erstatter komponentene med mer "kostnadseffektive" løsninger senere, og da med blå PCB.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til DirectCUII fra ASUS, det pleier å være knall til overklokking, og det stilleste kortet man kan oppdrive + at megakjøleren tåler endel OC og voltøkning uten at støyen øker betraktelig.

 

Trippel slot kort? No ty

DirectCUII er veldig støysvake, men det funker kun for folk med LGA2011 eller som kun vil ha ett kort...

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til DirectCUII fra ASUS, det pleier å være knall til overklokking, og det stilleste kortet man kan oppdrive + at megakjøleren tåler endel OC og voltøkning uten at støyen øker betraktelig.

 

Trippel slot kort? No ty

DirectCUII er veldig støysvake, men det funker kun for folk med LGA2011 eller som kun vil ha ett kort...

 

Det er ankepunktet, ja - jeg vurderer å kjøpe to 6950 istedet for et 7970, men da har jeg jo NULL plass igjen etter å ha satt i et pcie-lydkort. Vet ikke hvor støysvakt det blir med to stykk limt oppi hverandre heller... tipper det øverste kortet kan bli litt varmt. Men ETT kort burde være genialt - men må ha et prisdropp før det blir helt verdt det, syns nå jeg da - 4500 er litt i overkant for mitt budsjett (2x 6950@6970 yter uansett bedre enn 1x 7970, og vil koste 2/3 av prisen ca)

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til DirectCUII fra ASUS, det pleier å være knall til overklokking, og det stilleste kortet man kan oppdrive + at megakjøleren tåler endel OC og voltøkning uten at støyen øker betraktelig.

 

Trippel slot kort? No ty

DirectCUII er veldig støysvake, men det funker kun for folk med LGA2011 eller som kun vil ha ett kort...

 

Det er ankepunktet, ja - jeg vurderer å kjøpe to 6950 istedet for et 7970, men da har jeg jo NULL plass igjen etter å ha satt i et pcie-lydkort. Vet ikke hvor støysvakt det blir med to stykk limt oppi hverandre heller... tipper det øverste kortet kan bli litt varmt. Men ETT kort burde være genialt - men må ha et prisdropp før det blir helt verdt det, syns nå jeg da - 4500 er litt i overkant for mitt budsjett (2x 6950@6970 yter uansett bedre enn 1x 7970, og vil koste 2/3 av prisen ca)

Minianmeldelse: 6950 OC CFX vs 7970

Ikke bare fikk jeg bedre fps med et enkelt 7970 stock mot 2x 6950 @900/1500 i enkelte tilfeller, men forskjellen i opplevd ytelse var også veldig slående når ytelsen var svak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til DirectCUII fra ASUS, det pleier å være knall til overklokking, og det stilleste kortet man kan oppdrive + at megakjøleren tåler endel OC og voltøkning uten at støyen øker betraktelig.

 

Trippel slot kort? No ty

DirectCUII er veldig støysvake, men det funker kun for folk med LGA2011 eller som kun vil ha ett kort...

 

Det er ankepunktet, ja - jeg vurderer å kjøpe to 6950 istedet for et 7970, men da har jeg jo NULL plass igjen etter å ha satt i et pcie-lydkort. Vet ikke hvor støysvakt det blir med to stykk limt oppi hverandre heller... tipper det øverste kortet kan bli litt varmt. Men ETT kort burde være genialt - men må ha et prisdropp før det blir helt verdt det, syns nå jeg da - 4500 er litt i overkant for mitt budsjett (2x 6950@6970 yter uansett bedre enn 1x 7970, og vil koste 2/3 av prisen ca)

Minianmeldelse: 6950 OC CFX vs 7970

Ikke bare fikk jeg bedre fps med et enkelt 7970 stock mot 2x 6950 @900/1500 i enkelte tilfeller, men forskjellen i opplevd ytelse var også veldig slående når ytelsen var svak.

 

At ikke multi-GPU funker 100% i alle tilfeller, både ift skalering og "bugs", er jo et drawback - men man får da tak i brukte 6950 til en billig penge når mange skal oppgradere. I tillegg er disse kortene er kjent for å kunne låses opp til 6970, og 2x 6970 vs 7970 til en betydelig lavere pris enn 7970 er jo et godt alternativ for de som ikke har råd til et 7970 PDD. Dropper prisen ned til 3500 på 7970 er det mer oppe til vurdering for de som må ta et visst budsjetthensyn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...