Gå til innhold

Lanseringsplanene til Windows 8 avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min Pc (Sabertooth990FX FX4100 CrucialM4) bruker 27 sek på å gå gjennom POST og ytterligere 6 sekunder på å legge inn W8 PD. Er mer å hente på en raskere BIOS. Bruker 6sek på en shut down.

 

Slå av unødvendige ting på hovedkortet ditt gjennom bios, dette skjer når du ikke har tweaket settings'ene.

min bios tar 4 sek å boote.

Lenke til kommentar

Min Pc (Sabertooth990FX FX4100 CrucialM4) bruker 27 sek på å gå gjennom POST og ytterligere 6 sekunder på å legge inn W8 PD. Er mer å hente på en raskere BIOS. Bruker 6sek på en shut down.

 

var litt merkelig det synes jeg, mitt Asus Crosshair V formula 990FX er omtrent samme kortet, men bruker ikke i nærheten av så lang tid...

 

i starten hadde jeg satt SATA til AHCI i BIOS, da brukte den ekstra lang tid...

 

uansett, jeg synes 17 sek er ganske imponerende for en 5400 RPM laptop disk...

Lenke til kommentar
– En av tingene som jeg synes er en god rettesnor er at vi alltid har sagt at Windows kommer rundt hvert tredje år. I år vil det være tre år siden i oktober siden vi lanserte Windows 7, fortalte Poole.

 

Steve Ballmer sa også i fjor at de siktet på en 2012-lansering av operativsystemet, og mange hadde allerede tippet at oktober ville være måneden Windows 8 ble lansert. Med denne bekreftelsen fra Microsofts egne talsperson bør det være liten tvil om at ryktene stemte.

Jeg synes det var en noe merkelig tolkning. Slik jeg tolker det betyr "rundt 3 år senere" sannsynligvis 3 år +/- 1/2 år. Det kan godt hende at oktober vil stemme hvis fremgangen går som forventet, men jeg ser ingen bekreftelse på oktober i den uttalelsen, slik dere gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
– En av tingene som jeg synes er en god rettesnor er at vi alltid har sagt at Windows kommer rundt hvert tredje år. I år vil det være tre år siden i oktober siden vi lanserte Windows 7, fortalte Poole.

 

Steve Ballmer sa også i fjor at de siktet på en 2012-lansering av operativsystemet, og mange hadde allerede tippet at oktober ville være måneden Windows 8 ble lansert. Med denne bekreftelsen fra Microsofts egne talsperson bør det være liten tvil om at ryktene stemte.

Jeg synes det var en noe merkelig tolkning. Slik jeg tolker det betyr "rundt 3 år senere" sannsynligvis 3 år +/- 1/2 år. Det kan godt hende at oktober vil stemme hvis fremgangen går som forventet, men jeg ser ingen bekreftelse på oktober i den uttalelsen, slik dere gjør.

Win 7 kom ut 22 oktober, så i oktober i år er det 3 år siden.

Lenke til kommentar

jo, jeg mistenker jo at jeg har for dårlige kunnskaper om UEFI. Har tatt en runde der nå og retta på endel ting : Så ut som RAM gikk på 1000MHz så jeg satt den opp til 1866, og satt CPU på DOHC (eller hva det het) Da skulle den optimalisere seg. Men det endret ikke oppstartstiden og heller ikke opplevelsesindeksen (7,4-7,4). Logoen kommer to ganger og i mellom står begge SSD-ene og "trykk en tast for å komme videre) - men den går videre av seg selv da. AHCI sto den på.

Men jeg bør vel lage en egen tråd da.......

Lenke til kommentar

jo, jeg mistenker jo at jeg har for dårlige kunnskaper om UEFI. Har tatt en runde der nå og retta på endel ting : Så ut som RAM gikk på 1000MHz så jeg satt den opp til 1866, og satt CPU på DOHC (eller hva det het) Da skulle den optimalisere seg. Men det endret ikke oppstartstiden og heller ikke opplevelsesindeksen (7,4-7,4). Logoen kommer to ganger og i mellom står begge SSD-ene og "trykk en tast for å komme videre) - men den går videre av seg selv da. AHCI sto den på.

Men jeg bør vel lage en egen tråd da.......

 

samme som var med meg, endre AHCI til "insert word here" (husker ikke :p )

Lenke til kommentar

Ja, sjønnte ikke den helt jeg heller. Det er iallfall samme build som tilbys nå som den gang jeg lasta den ned. (September in gang) Kan jo være noe internt ?

Og det er ikke så helt lett med så tidlige utgivelser. Asus tilbyr iallfall ikke drivere. Det kom et sett nye drivere til mitt HK nå nettopp, men de vil ikke installeres på W8. Kun W7.

Det jeg har mot denne W8-versjonen, er at de bruker incompatibilityfiler. (den som husker Vista) Jeg må kjøre et par av mine faste programmer i 2administrator mode" for å slippe den driten der. Og selv da får jeg ikke lov å rette feil i filer uten at jeg går inn i sikkerhet og spår kjææære vene.

HÃ¥per ikke de fortsetter den linja der iallfall !

Lenke til kommentar

Minnepinner W8 vs. Ubuntu.

DER har hverken W7 eller W8 sjangs mot Ubuntu.

Hvorfor er det slik ?

Alle minnepinnene jeg mottar for bruk er NTFS uten index og slikt tull. Og alle er enda USB2.

Jeg klager på W8, og W7 også, ja, men hvorfor klarer ikke Microsoft å fikse dette ? Forskjellen er formidabel og skulle vel være mulig å fikse ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...