Gå til innhold

Halvparten av spilljuksere jukser i virkeligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overhodet ikke overraskende. Har alltid trodd det har vært sånn, det sier seg nesten selv at de som betaler for å få autoaim i et onlinespill har en trang til å tra snarveier og være drittsekk generelt. Selv om juksing i spill isolert sett er en filleting, sier det faktisk ganske mye om en som menneske.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å snike på trikk/buss går vel mer under kategorien "piratkopiering" enn juksing.

Om en motstander i f.eks BF3 hadde funnet en måte å spille BF3 uten å betale for spillet, så hadde det brydd de aller fleste midt på ryggen.

 

Folk må gjerne jukse for min del, så lenge det er singleplayer og det ikke går ut over andre som er ute etter ekte og rettferdig konkurranse.

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Blir absolutt IKKE overrasket.. Og ei heller over visse kommentarer her inne.. Er vel bare snakk om moralnivå kan jeg tenke meg, og som i spill online som i virkeligheten, så har ikke dette noe å si i forskjell på utviklingen av hjernen (som antas å være ferdig utviklet i starten av 20-årsalderen)..

 

Så de har vel bevist at "14"-åringer med underutviklede hjerner, mer eller mindre sniker på trikken som de jukser i spill.. Er vel egentlig ikke så mye nytt, men er jo alltid bra med forskning ^^

Lenke til kommentar

Hvem har ikke jukset i et spill en eller annen gang?

Hvem har ikke sneket på trikk, t-bane osv., en eller annen gang?

 

Ny studie finner at de som spiser brød også drikker vann! *gisp*

 

Å ikke jukse i onlinespill (noe jeg antar er det de mener med "sosiale spill") er det vel mange som ikke har gjort. Meg selv inkludert. Men i motsetning til andre er jeg overrasket over resultatene. Forskjellene virker for store tatt i betraktning det som er tatt med. Bare 14% har ikke "jukset i livet" når man feks tar med utroskap? Det er ett veldig lavt tall, er disse tallene justert for alder?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvem har ikke jukset i et spill en eller annen gang?

Hvem har ikke sneket på trikk, t-bane osv., en eller annen gang?

 

Ny studie finner at de som spiser brød også drikker vann! *gisp*

 

Har enda ikke jukset i ett multiplayer spill og har enda ikke sneket i en kø! Så jeg er vist en av "hvem"ene.

 

At de som jukser i spill også jukser i virkeligheten tar jeg nesten som en selvfølge, man er ikke en annen person bare fordi man setter seg forran pc'n. Man kan komme unna med mer, men man kommer seg unna med mangt i virkeligheten også.

Lenke til kommentar

Det er stor grad av moralsk relativitet her.

 

Å snike i en kø er ikke det samme som å snike på t-banen.

Å være utro er ikke det samme som å laste ned en mp3.

 

Ingen ser ut til å ha tenkt på dette, eller de millionene av variasjoner og undertoner som finnes. Jeg har store problemer med hele denne "undersøkelsen".

Lenke til kommentar

Det er stor grad av moralsk relativitet her.

 

Å snike i en kø er ikke det samme som å snike på t-banen.

Å være utro er ikke det samme som å laste ned en mp3.

 

Ingen ser ut til å ha tenkt på dette, eller de millionene av variasjoner og undertoner som finnes. Jeg har store problemer med hele denne "undersøkelsen".

 

Cheating i spill == Snike i kø, være utro

Piratkopiering == Snike på t-banen, laste ned mp3.

Lenke til kommentar

Hva er galt med juksing så lenge man ikke blir tatt? Vi har vel alle et ønske om å komme seg opp og frem i livet.

 

Ja ligge på førsteplass i onlineranking i et spill som CoD er virkelig noe alle lengter etter.

 

Som laserlars sier: "Men på en annen side så må det være surt å ikke eie viljestyrke nok til å mestre noe selv."

 

Jukser man i spill er man mest sansynlig en faggot irl.

Lenke til kommentar

Hva er galt med juksing så lenge man ikke blir tatt? Vi har vel alle et ønske om å komme seg opp og frem i livet.

 

ja, man her lyst til det fordi det er beviset på dyktighet. Hva er galt med doping så lenge man ikke blir tatt? Poenget er at nummer en skal være best i spillet, ikke best i å ikke bli tatt i juks og faenskap. Hvorfor tror du man blir fratatt medaljer/diskvalifisert om man blir tatt? Fordi man ikke har fortjent det.

 

Blir som å jukse på en prøve, du får god karakter, men det er noe verre når man kommer i arbeidslivet og det forventes at man kan det fagbrevet/whatever-grad sier du kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er galt med juksing så lenge man ikke blir tatt? Vi har vel alle et ønske om å komme seg opp og frem i livet.

 

Sikkert, men juksing er umoralsk, og det er sjeldent de som kommer seg fram på andres bekostning på den måten som er de lykkeligste, og jeg tror folk heller vil være lykkelige enn å "komme opp og fram".

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er galt med juksing så lenge man ikke blir tatt? Vi har vel alle et ønske om å komme seg opp og frem i livet.

 

Hold på den, inntil karma sparker inn ansiktet ditt. Smasj! :D

 

 

 

Jukser man i spill er man mest sansynlig en faggot irl.

 

Har du funnet en spørreundersøkelse som viser at homser jukser også? Del med oss andre da vel!

Lenke til kommentar

Jeg skrev "faggot" ikke "gayfag"/"gayfaggot". Kanskje du bør sette deg litt inn i interwebsslang først :3

Tja, selv om det er ganske vanlig å kalle noen for faggot mister det fortsatt ikke betydningen sin. Som urbandictionary sier humorisisk, det er en litt tungvint måte å kalle noen for hetero på.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Gay%20Faggot

Endret av Filamu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...