Gå til innhold

Slik blir TV-ene i 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er skjermstørrelsene, lanseringstid og priser for toppmodellene på årets plasmaskjermer fra Samsung? Har LG kommet med en pris på 84" samt lanseringstid, og pris på oledskjermen? Kommer det noen Google-tver fra de store leverandørene til Norge?

 

Pris er uvisst, men den kommer i løpet av andre halvdel av 2012. Pris på OLED-skjermer er det ingen som vil si noe om, men det blir nok dyrt.

 

Foreløpig ser det ut som det er Lenovo som har satset sterkest på Google, men når eller hvis det kommer til Norge vet vi ikke enda. Vi har imidlertid to journalister fra Hardware på plass i Las Vegas, så vi får nok litt mer info snart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slikk blir TV-ene i 2012- link

ooled1.788x525!.jpg

 

Større skjermer

Da flatskjermer først ble allemannseie var 40 tommer mer enn stort nok for de fleste. Hva som er "stort" ser imidlertid ut til å bare bli større og større, og i løpet av andre halvdel av 2012 vil LG slippe en gigantisk TV på hele 84 tommer ut på markedet.

 

Som dem sier så slepper dem løs en TV på 84" tommer, Og da kommer spørsmålet hvor i all verden skal du har den. etter målene til en 84" tommer tv skjerm så blir det dette:

 

84" tommer er:

213,36 centimeter

2,13 meter

 

 

Og som det står i teksten : Skjermen har nesten 4000 piksler strukket horisontalt over skjermen med 8 millioner piksler, eller fire ganger tettheten av gjeldende skjermbilde teknologi.

 

Dette er syke greier som dem produserer i 2012!

 

Gleder meg

Endret av Web King
Lenke til kommentar

Neeeeeei! Kan ikke noen fortelle disse TV-produsentene at vi ikke vil ha alt mulig dilldall innebygd. TVen skal vise best mulig bilde, andre ting bruker man eksterne enheter til!

 

Jeg er egentlig enig med deg, men du tilhører den 1% av markedet som ønsker å bruke tven som monitor. De resterende 99% har enten ikke kunnskap eller ønske om å bruke andre enheter til å styre medieverdagen, eller de ønsker en alt-i-en løsning. For de 99% er den "perfekte" løsningen at tven kan gjøre alt. Det er i dette markedet pengene ligger og derfor lages det løsninger deretter.

Lenke til kommentar

Det sies at vi har 2k eller 4k prosjektor på trondheimkino. Kan noen fortelle meg hvilken rolle det spiller når detaljnivået og skarpheten på filmene der er på høyde med den jevne piratebay-filmen? 4k Kan neimen ikke være mye å skryte av hvis det ikke er noe som helst forskjell.

 

Bildet er kornete fordi oppløsningen kontra størrelsen på leretet har mindre antall piksler per tomme enn en tvskjerm, har selv lagt merke til det på samme kinoen (prinsen kino). Tror det er 4k som er oppløsningen. Skarpheten avhenger av opptikken, lerretet og innstilinger gjort på prosjektoren (ene i 3D).

Lenke til kommentar

Når jeg leser om bevegelsesstyring av TV'er kommer jeg på dette avsnittet fra The Hitchhiker's Guide to the Galaxy:

"The machine was rather difficult to operate. For years radios had been operated by

means of pressing buttons and turning dials; then as the technology became

more sophisticated the controls were made touch-sensitive - you merely had

to brush the panels with your fingers; now all you had to do was wave your

hand in the general direction of the components and hope. It saved a lot of

muscular expenditure of course, but meant that you had to sit infuriatingly

still if you wanted to keep listening to the same programme."

 

Douglas Adams :love:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...