Gå til innhold

Ny Nokia kommer kun til USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med Nokia?!

Lansere telefoner litt her og litt der, det blir det ikke mye storsalg av.

 

Hadde de lansert de nye telefonene sine "world wide", tror jeg salget totalt sett ville vært MYE høyere enn ved del-lansering.

De skal liksom ta opp kampen mot Samsung og Apple, men dette går jo ikke an.

 

Nå har jeg ventet på at Lumia 800 skal komme til Norge siden lansering, men i mellomtiden lanseres det nye telefoner som plutselig virker mer tiltrekkende, kanskje jeg bare glatt hopper over Lumia 800 og venter på Lumia 900. :)

 

Nei, Nokia, få ut telefonene deres overalt!

Lenke til kommentar

Hva er det med Nokia?!

Lansere telefoner litt her og litt der, det blir det ikke mye storsalg av.

 

Hadde de lansert de nye telefonene sine "world wide", tror jeg salget totalt sett ville vært MYE høyere enn ved del-lansering.

De skal liksom ta opp kampen mot Samsung og Apple, men dette går jo ikke an.

 

Nå har jeg ventet på at Lumia 800 skal komme til Norge siden lansering, men i mellomtiden lanseres det nye telefoner som plutselig virker mer tiltrekkende, kanskje jeg bare glatt hopper over Lumia 800 og venter på Lumia 900. :)

 

Nei, Nokia, få ut telefonene deres overalt!

 

I motsetning til Aple og Samsung som nå er tungt etablert i markedet med kjente enheter er nokia i praksis på vei inn i markedet, det samme gjelder WP7/8.

 

Derfor kan man ikke forvente at en like stor lansering lar seg gjennomføre innenfor samme tidsperspektiv som for eksempel en lansering av iPhone.

 

For det første skal man nå ut til kundene, og da må man ha på plass en hel del viktige avtaler, spesielt i USA. Så skal man ha markedsføring av produkter, noe som heller ikke er en lek, eller billig.

 

Nye produkter skal så produseres, og et slik førsteopplag av enheter kan nesten ikke uten videre produseres i 100millioner enheterklassen tilpasset markedene i de forskjellige verdensdelene.

 

Man kan ikke sette seg i en situasjon der man ikke klarer å levere nok enheter, med mindre man har disipler som venter trofast. Men man kan heller ikke satse alt for høyt, og risikere å bli sittende tilbake med mengder med mobiler man ikke får solgt. Da må man først ha nok disipler på plass som trofast kjøper hver gang.

 

Det er trist at Europa utelates akkurat nå, men det behøver ikke ta lang tid før det dukker opp noe sprekt her i gården.

 

Selv har jeg Omnia 7, som etter min mening fremdeles er en av de beste WP7-telefonene man får her i landet. Fungerer utmerket. To minus jeg opplever med denne er mangelen av frontkamera, som jeg ikke opplever som en mangel da jeg aldri har savnet det. Faktisk trodde jeg at jeg hadde det helt til jeg leste en omtale nesten et år etter at jeg kjøpte den der dette ble poengtert. Viste seg at det jeg i farten hadde trodd var kamera var lys/proximity-sensoren. Desuten er jeg ikke 100% sikker på om den kommer med norsk versjon av OS-et, jeg har engelsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper at dette kun er for en periode at den kun er tilgjengelig i USA.. Nokia sier jo selv at det ikke er en umulighet for at den vil bli tilgjengelig her også, så vi får krysse fingeren. Er jo ikke akkurat første gangen en slik lansering finner sted og produktet kun er tilgjengelig i utvalgte deler av verden.

Lenke til kommentar

Herregud, Nokia.

 

Andre saklige argumenter å komme med i debatten?

 

Jeg for min del gleder meg til å teste denne selvom Lumia 800 kanskje frister litt mer. At de gir USA enerett i starten er nok kun flørting fra Nokia sin side for å komme inn på markedet. Ikke glem at de så og si har vært fraværende der borte det siste tiåret.. USA er et veldig viktig marked å ha en fot innenfor på, spesielt innen mobiltelefoni.

Lenke til kommentar

Var mye syting her. Det er jo neppe noe problem å kjøpe en mobil fra USA hvis man ønsker?

 

Dessuten kommer det garantert en 4.3" Nokia med WP til europa, det er vel ingen tvil om det.

 

Tror langt i fra at nokia forsvinner fra smarttelefonmarkedet i løpet av året. Håper derimot at Apple gjør det.

Lenke til kommentar
Hva er det med Nokia?! Lansere telefoner litt her og litt der, det blir det ikke mye storsalg av. Hadde de lansert de nye telefonene sine "world wide", tror jeg salget totalt sett ville vært MYE høyere enn ved del-lansering. De skal liksom ta opp kampen mot Samsung og Apple, men dette går jo ikke an. Nå har jeg ventet på at Lumia 800 skal komme til Norge siden lansering, men i mellomtiden lanseres det nye telefoner som plutselig virker mer tiltrekkende, kanskje jeg bare glatt hopper over Lumia 800 og venter på Lumia 900. :) Nei, Nokia, få ut telefonene deres overalt!
I motsetning til Aple og Samsung som nå er tungt etablert i markedet med kjente enheter er nokia i praksis på vei inn i markedet, det samme gjelder WP7/8.Derfor kan man ikke forvente at en like stor lansering lar seg gjennomføre innenfor samme tidsperspektiv som for eksempel en lansering av iPhone.For det første skal man nå ut til kundene, og da må man ha på plass en hel del viktige avtaler, spesielt i USA. Så skal man ha markedsføring av produkter, noe som heller ikke er en lek, eller billig.Nye produkter skal så produseres, og et slik førsteopplag av enheter kan nesten ikke uten videre produseres i 100millioner enheterklassen tilpasset markedene i de forskjellige verdensdelene.Man kan ikke sette seg i en situasjon der man ikke klarer å levere nok enheter, med mindre man har disipler som venter trofast. Men man kan heller ikke satse alt for høyt, og risikere å bli sittende tilbake med mengder med mobiler man ikke får solgt. Da må man først ha nok disipler på plass som trofast kjøper hver gang.Det er trist at Europa utelates akkurat nå, men det behøver ikke ta lang tid før det dukker opp noe sprekt her i gården.Selv har jeg Omnia 7, som etter min mening fremdeles er en av de beste WP7-telefonene man får her i landet. Fungerer utmerket. To minus jeg opplever med denne er mangelen av frontkamera, som jeg ikke opplever som en mangel da jeg aldri har savnet det. Faktisk trodde jeg at jeg hadde det helt til jeg leste en omtale nesten et år etter at jeg kjøpte den der dette ble poengtert. Viste seg at det jeg i farten hadde trodd var kamera var lys/proximity-sensoren. Desuten er jeg ikke 100% sikker på om den kommer med norsk versjon av OS-et, jeg har engelsk.

 

"To minus jeg opplever med denne er mangelen av frontkamera, som jeg ikke opplever som en mangel ... "

 

Bare et minus med andre ord :-)

Lenke til kommentar

Litt oppløftene å lese mobili sin kommentar "Samtidig blir vi veldig overrasket om ikke Nokia leverer en europeisk variant av telefonen under Mobile World Congress i Barcelona om halvannen måned." (....) "Vi regner med det dukker opp informasjon rundt en europeisk versjon av telefonen i ukene mot Mobile World Congress."

 

Så enn så lenge så gjelder gode gamle - "Smøre seg med tålmodighet"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...