Gå til innhold

Ingen vil ha solcellemobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette hadde aldri passet meg uansett klima. Den eneste tiden på døgnet jeg kanskje kunne vurdert å ha vært mer enn noen meter fra mobilen ville ha vært om kvelden når jeg sov. Som kjent er det ikke mye sol på den tiden, og jeg måtte ha skaffet meg en annen vekkerklokke. Det høres ufattelig upraktisk ut å måtte ha mobilen liggende i solen i løpet av dagen når man beveger seg rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor henger batteriteknologien bak alt annet?Vi går fra 10MHz CPU'er til 1,4 GHz quad core, men på samme tid går vi fra 5 dager mobilbatteri til 1 dag.Logic, where you at?

 

Logikken er at ekstra features og kraftigere prosessorer selger bedre enn lengre batterilevetid.

Hadde man laget en telefon med dagens batteri- og prosessorteknologi, men med funksjonalitet som en 10 år gammel telefon, så burde den vart veldig lenge.

 

Forøvrig så er det bare teit at man skal fordyre telefonen med å legge et solcellepanel inni, som uansett ikke blir særlig stort. Da er det mye mer praktisk å kjøpe en batterilader med solcellepanel, som kan bruke mye større paneler og festes på solrike steder, og så kan man deretter lade en hvilken som helst telefon via den.

Endret av ovrebekk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...