Gå til innhold

Ice Cream Sandwich er sjelden vare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo google sin skyld det for måten de har lagt opp hele systemet på. Det betyr jo som vi vet at mye av godene som google brker masse på penger på å utvikle, ikke kommer Android-brukere tilgode.

 

Modellen Apple bruker er selvsagt bedre, men de har kontroll fra A til Å. Men poenget er at der er man alltid oppdatert med det siste (til Apple)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Uhm, det er bare en telefon som har ICS? De andre telefonen har vell ikke fått ICS enda.

 

Edit: Noen telefoner har jo fått ICS gjennom root da

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar

Ja, det er jo google sin skyld det for måten de har lagt opp hele systemet på. Det betyr jo som vi vet at mye av godene som google brker masse på penger på å utvikle, ikke kommer Android-brukere tilgode.

 

Modellen Apple bruker er selvsagt bedre, men de har kontroll fra A til Å. Men poenget er at der er man alltid oppdatert med det siste (til Apple)

Ikke helt riktig. Det er kun 3GS og nyere som fikk iOS 5. Resten du sier er imidlertid helt riktig. Apple har full kontroll og få enheter, noe som gjør det lett å holde alle (de ønsker) oppdatert.

Lenke til kommentar

Synes det hadde vært en god idé at produsentene/google kunne tilby å oppdatere telefonene med standard ICS uten noe Sense/touch Wiz etc. Da hadde i hvertfall de som ønsket nyeste android fått det fort :)

Nei, som nevnt tidligere er sense, touch wiz etc bare en del av bildet som gjør at det tar tid å få nye androidutgaver på telefonene. De må fortsatt tilpasse kjernen i android til hardware i de forskjellige telefonene.

Lenke til kommentar

Det er ganske utrolig at man klarer å lage en artikkel med en så sensasjonspreget overskrift fullstendig uten rot i virkeligheten.

 

Fakta er jo at ICS har vært ute en måneds tid, og at det er ganske mange millioner telefoner der ute..

Det er foreløpig kun et par telefoner man får med ICS (offisielle versjoner), mens det er en del millioner ikke bryr seg mer enn at en mobil er en mobil og da selvsagt kjører på versjonen produsenten gir de.

 

Mer skremmende er det nok at såpass mange bruker Eclair, og at såpass mange bruker Froyo.

 

Jeg vil foreslå for redaksjonen i amobil at de ser vekk fra Se og Hør, Dagbladet og VG.. Så kan de heller rette seg mot et litt mer modent marked.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk reagerer på så mye Froyo?

Det er jo mann i gata, som ikke akkurat løper rundt og oppdaterer telefonen sin, fordi for ham er det gjerne en telefon, på samme måte som eneste grunnen til at han oppdaterer PCen sin, er fordi windows automatisk gjør det, og han ikke oppdaterer noen drivere med mindre det går automatisk.

 

Jeg synes det er overraskende lite Eclair. Og utviklere kan nå fint se totalt bort ifra 1.x. Og som det også kommer fram av tabellen, er det ikke så ekstremt stor forskjell på 2.2 og 2.3, og derfor betyr det ikke så mye om de har gått videre, før de går videre til 4.0.

 

Jeg skjønner virkelig ikke dette maset om å oppdatere mobilen, jeg... Mobilen blir jo ikke dårligere enn da du kjøpte den, selv om du ikke oppdaterer. Selv venter jeg som en liten unge på offisiell 4.0 til SGSII. Selv om mobilen muligens blir bedre, blir ikke den forrige modellen dårligere, bare relativt iforhold til hva den kan være. Med andre ord burde folk som har en helt uoppdatert SGSII (Eller SGS for den saks skyld) være kjempefornøyd med det de allerede har, selv om de selvfølgelig sannsynligvis vil bli mer fornøyd med oppgraderinga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjøpt Galaxy Nexus og syns ikke det er så forskjell på ICS og Gingerbread.Så til dere som venter på ICS så ikke forvent dere for mye.Stort sett det samme som før,men syns denne mobilen tappes fort for strøm,selv når jeg ikke bruker Wifi eller Bluetooth. Ble litt skuffet der ja.

Lenke til kommentar

Har du begynt å skrive for amobil nå Kurt? Husker navnet ditt godt fra PC-World tiden.

 

Du skriver i artikkelen at "Mange mener at de største problemene med Android-platformen er fragmentering". Kan du forklare HVA som er problemet. Videre også hvordan fordeling av OS versjoner bekrefter at "Android har et problem"?

Lenke til kommentar

"åhhh nei"

google har laget et "fragmentert" system?

 

hva er egentlig problemet her? ingen som jeg ser det.

det er ikke noe problem å utvikle til android å nå neste alle.

det er et større problem at det er mange forskjellige skjermstørelser. men det er egentlig heller ikke et problem.

 

dette er det samme "problemet" som windows / microsoft har. åhh nei det er så forferdelig fragmentert. folk bruker jo windows 7 windows xp windows vista... :O crap. noen bruker amd prosessorer..... åhhh nei!!!!!!

Lenke til kommentar

Ja, det er jo google sin skyld det for måten de har lagt opp hele systemet på.

(...snip...)

 

Skylda bør vel legges på telefonprodusentene. F.eks Samung Galaxy S (ikke S2) har tilnærmet identisk innmat med Nexus S, som allerede kjører ICS. Samsung hadde ikke trengt å bruke mange kaloriene på oppdatering til Galaxy S. Dog, det tar seg vel dårlig ut å gi ut oppdatering til forrige generasjons telefon før seneste.

 

Nei, som nevnt tidligere er sense, touch wiz etc bare en del av bildet som gjør at det tar tid å få nye androidutgaver på telefonene. De må fortsatt tilpasse kjernen i android til hardware i de forskjellige telefonene.

 

Personlig tror jeg markedsføring er minst like stor del av dette regnestykket. Produsentene vil gjerne benytte seg av muligheten til å fremme nye salg av nye telefoner med "teh cuttin edge" av operativsystem før de kommer med oppdateringer til produkter som allerede er solgt. Med full tilgang til kildekode og drivere fra produsenter, tror jeg fort gjengen på XDA kunne lagd fullverdige AOSP-oppdateringer på brøkdelen av tiden telefonprodusentene bruker.

 

Edit: Min nåværende og neste telefon er og definitivt blir en Nexus.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...