Gå til innhold

Microsoft Flight blir gratis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

off-topic: Har dere vurdert lightbox eller noe lignende? Kjedelig å bli sendt til en egen side bare for å se et artikkelbilde.

 

Vi har vurdert det, men foreløpig valgt å ikke gjøre det. Jeg har begrunnet det et par ganger tidligere, men i korte trekk (om lightbox-varianter) er det største problemet at det brekker navigasjonsmønstre, det er ingen standardisering for hvordan man navigerer seg gjennom innholdet i boksene (noen bruker bildet som navigasjon venstre/høyre, noen bare for å gå til neste bilde, noen bare for å lukke, etc - og disse måtene brekker igjen bruk på forskjellige måter, slik som å laste ned bildet og bruke det til andre ting) og det er løsninger som sjelden er godt egnet for mobilbrukere (.. det er ikke dagens løsning heller, men vi er ikke interessert i å gjøre ting dårligere heller.. :-)).

 

Det kommer til å bli endringer på dette etter hvert, men det er et godt stykke fra en prioritert oppgave nå om dagen - og vi må få bestemt oss for hvordan vi faktisk ønsker å løse dette i praksis.

 

Fortsettelse av denne tråden kan tas i tilbakemeldinger til Gamer.no-forumet. :-)

Lenke til kommentar

Nei nei nei nei, dette kan fort bli dyrt. Vi skal altså betale for all slags fly og "kart", hvis dette er tilfelle, kommer jeg aldri til å spille MS Flight, holder meg heller til FSX hvor jeg allerede har flotte addons. Dette virker bare som ett skudd i motvind.

Endret av Finnduz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jo simulatormarkedet fungert litt på denne måten en stund allerede, men jeg håper det går an å få kjøpt en anstendig grunnpakke til 5-600 kroner som gir tilsvarende FSX-innholdet ut av esken. Free to play er en såpass lite sjarmerende forretningsmodell at jeg til nå har styrt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen hos fly away inneholdt masse informajon ikke gjengitt i artikkelen her hos gamer, la meg liste opp nyttig info:

 

The base is still a globe, it’s just that there is not enough geography yet. But they would rather launch now and not have everything than wait and let the product age.

Ikke forvent deg mer en maks 1 norsk flyplass det nermeste tiåret.

 

When there is more geography in the game, they may add more features prevalent to a larger scale map. Such as the feature introduced in FS9, of being able to download information from real world weather stations, and have the game simulate them.

Funksjoner vi bruker i tidligere FS spill blir nå kutta.

 

As such, the current game world is just the Island of Hawaii.

hvis første quote ikke var klar nok tale.

 

The game will feature its own marketplace, with content regulated by Microsoft. There will be no software development kit and hence no user created content.

Jeg nevnte at folk skulle lese mellom linjene etter forrige artikkel, men nå er det i klartekst vertfall.

 

Included aircraft are, with the first being the Icon A5. It is a light sports-plane costing around $140,000 and is the only aircraft available in the ‘free 2 play’ part of the game. The second is the Boeing Stearman N25, which is unlocked as soon as the player signs in to LIVE. A shared experience is a better experience, that’s why there are a fair few rewards for the player if they use the LIVE feature. There are no airlines at the moment, because considering the current geography, there is no need for them.

Hva er ditt favorittfly?

Bra at man får en ww1-fly ved å signe inn på live, for den A5 er knapt et fly.

 

After signing in to Live, Aerobatics missions are unlocked.

Ja, du "må" bruke GfWL.

 

 

 

men bra at det blir gratis da, så slipper mange folk å kaste bort penger på dette når det er en etterfølger til FSX de ønsker.

Lenke til kommentar

Microsoft Flight er forresten rated E for Everyone med merknadene "crude humor" og "mild violence". Nå er jeg spent.

 

EDIT: Jeg sendte nettopp Flight-teamet en mail hvor jeg sa klart og tydelig ifra om at de bare kunne drite i å se en krone fra min konto hvis de prøvde å tvinge meg til å bruke GFWL. Oppfordrer alle til å gjøre det samme.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Siden det er gratis i grunn, kan en vel ikke klage på gratis delen, men at de vil har betalt for alt det som ellers ville være gratis addons og mods i FSX blir jeg aldri i livet med på. Da betale jeg heller en fast pris for å har etterpå har gratis mods. Ok nå har jeg vel sagt det som alle her veit, men måtte for det ut. Free to Play konsepte er jo gift for spill-inudstrien.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...