Gå til innhold

Test: Kingston SSDNOW V200 128 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta å test en Corsair NOVA 60GB , som er brukt etpar måneder.. jeg garanterer at den er enda værre en dette igjen ;)

 

Har en som brukte 20min+ bare på å installere nvidia ForceWare 285.62 driveren , noe som tar ca 1 minutt på en normal pc..

 

den har write på 0,7 MB/s nå , det er helt ufattelig å dårlig de diskene er . kjøpte 4 stykk, har rma'et 2 allerede.

 

Ontopic : skjønner ikke åffer folk vil kjøpe denne kingstonen, corsair Force 3 120gb er på tilbud mange steder til 1199, og gir helt suveren ytelse i forhold til denne.

Lenke til kommentar

Den viser de samme taktene som forgjengeren Kingston V+100. Der er også resultatene utrolig dårlige og det eneste som er tilfredsstillende er sekvensiell les og skriv.

 

Jeg har mishandlet denne nå i noen mnd og den imponerer ikke akkurat i tillegg til å væe ustabil. Og basert på denne testen så orker jeg hvertfall ikke å kjøpe en V200 for å sjekke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er trist at det er så stor variasjon i prestanda i "SSD markedet", det er veldig vanskelig for den jevne forbruker å vite hva som er bra og dårlig.

 

Jeg fraråder fortsatt folk å kjøpe ferdige maskiner med ukjent SSD nettopp på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Crucial bannlyst fra testene her? De har jo vært helt i toppen i flere år, først med c300 og nå med m4. Sitter selv med en m4 64GB som i mine øyne er den perfekte OS-disken mht pris, ytelse, stabilitet og ikke minst tryggheten man får med Marvell-kontrolleren.

Fordi hverken nettbutikker, importør eller fabrikant har tatt seg bryet med å sende en til testing.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en V200 nylig og leste testen akkurat nå. Ja ja, da kan man si at dette var et bomkjøp. Merker selv at hastigheten ikke er som min gamle Intel SSD.

 

Husk at du har 14 dagers returrett på nettet, og 30 dager på Clas!

Kjøpte den hos Komplett så er det vel 45 dagers åpen kjøp. Jeg har tatt kontakt med dette firmaet for å få returnert varen. Hvis de ikke aksepterer dette så går harddisken i søpla som det plastjugle det er!

 

Imidlertid er jeg bekymret for at Komplett vil fortsette å selge møkkadiskene siden de idag slettet min produktanmeldelse som advarte andre mot å kjøpe disse diskene. Virker en smule useriøst av Komplett å drive på slik..

Lenke til kommentar

Kan du legge ut produktanmeldelsen din uredigert her?

 

Jeg kan kjøpe den av deg for 200 kroner om komplett ikke tar den tilbake!

Takk for tilbudet, men den går under slegga hvis komplett ikke tar den tilbake !

 

Jeg skal skal i så fall poste før og etter bilde her...

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Vel, nå leverer den jo leseytelse over Force 120GB, skriveytelse er jo faktisk ikke så veldig interessant for de fleste siden mye av jobben til en SSD for de fleste faktisk er å lese OS-filene.

At skriveytelsen går i kjelleren etter to totale overskrivinger er jo heller ikke en problemstilling som virkelig relevant for den jevne brukeren.

Nå syns jeg selv det hadde vært interessant om dere kunne lagt inn ATTO eller lignende som viser ytelsen ved forskjellige filstørrelser og gjerne også QD.

 

Av kommentarene virker det jo dog som om 4K les er rimelig elendig ved lav QD, så da er det besvart. Hadde denne gitt god nok 4K les ved lav QD kunne den vært interessant som en budsjettmodell om den kostet 1000-1100 kr

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...