Gå til innhold

Google krever standardgrensesnittet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare menyene som må ha det? Så Samsung/HTC kan kjøre TW/Sense grensesnittet sitt på hjemskjermen?

 

Fra artikkelen:

 

"Produsenter som vil, kan imidlertid fortsatt tilby sine egne brukergrensesnitt på toppen av Android – som for eksempel Samsungs TouchWiz- eller HTCs Sense-grensesnitt. Holo-temaet skal imidlertid være tilgjengelig på telefonen, og vil være standardtemaet for alle apper som ikke spesifikt ber om å få bruke utseendet til produsentens eget "skin"."

 

AtW

Lenke til kommentar

Bra!

 

Men det spørs hvordan det blir mottatt hos LG, Samsung og HTC. De har jo eget grensesnitt for å differensiere mobilene sine. Om alt ser likt ut er det jo det samme hvilke mobil folk velger tenker de.

 

Men jeg regner vel med at Sense popper opp når man starter mobilen, og så må man velge bort denne standarden om man ønsker stock. Greit det.

 

Men vil dette lette oppdateringene. Eller vil google pushe ut disse når de er klare og ikke bry seg om at HTC for tilpasset Sense? Det går jo siden Stock ligger der, men det er vel ikke bra om hele menysystemet pluteslig er nytt om man fra før av liker sense.

Lenke til kommentar

Det var gode nyheter syntes jeg. Det jeg ønsker meg nå er at alle som velger å kjøre stock Android kan oppdatere telefonen sin når oppdateringen er tilgjengelig fra Google, uten å måtte vente på at produsenten skal tilpasse det til den enkelte mobil.

Det er vel en jobb å tilpasse til forskjellig hardware også, slik at det å av bli kvitt produsentenes egne UI ikke i seg selv løser utfordringer knyttet til sentraliserte oppdateringer.

Lenke til kommentar

Det var gode nyheter syntes jeg. Det jeg ønsker meg nå er at alle som velger å kjøre stock Android kan oppdatere telefonen sin når oppdateringen er tilgjengelig fra Google, uten å måtte vente på at produsenten skal tilpasse det til den enkelte mobil.

Det er vel en jobb å tilpasse til forskjellig hardware også, slik at det å av bli kvitt produsentenes egne UI ikke i seg selv løser utfordringer knyttet til sentraliserte oppdateringer.

 

Disse skallene kan vel lages på samme måte som disse andre launcherene man får på market? Da skal de jo fungerer stort sett på alt, små endringer kanskje nødvendig men ikke store slik det er i dag.

Lenke til kommentar

Hva med custom dialere og slikt? Sense sin dialer er jo for eksempel MYE bedre enn stock, siden den har smart dialing...

 

Glem det, leste på mobili.no at dette bare gjelder for knapper og tekst og slikt i 3. parts apper, så dette betyr ikke at du får AOSP fra alle produsenter desverre :/

Lenke til kommentar

Det var gode nyheter syntes jeg. Det jeg ønsker meg nå er at alle som velger å kjøre stock Android kan oppdatere telefonen sin når oppdateringen er tilgjengelig fra Google, uten å måtte vente på at produsenten skal tilpasse det til den enkelte mobil.

Og kjerneoppdateringer, driveroppdateringer og enhetfirmwareoppdateringer skal bare trylles frem, eller?

Lenke til kommentar

Nå får vi bare håpe at Google fortsette med strammere regler, gjerne at de setter minimumskravene litt høyere slik at ikke folk får negativ oppfattning av Android forde dem kjøper drittelefoner :)

 

 

vil dette si at man skal kunne kjøre 100% stock android ICS på framtidige androidtelefoner?

Blir vel aldri 100% stock når du sikkert har masse Samsung apps pre-installert osv. Men blir nok litt mer likt stock ICS ja. Applista og dialern er sikkert ikke stock heller.

Endret av baguett
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...