Gå til innhold

Kan du vinne gull i hoppbakken? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting som er litt dårlig for min del er at man ikke kan lage CPU styrte hoppere. Så spilleren man for seg selv er det litt kjedelig.

 

Blir ikke kjøp før dette er på plass

Takk for info!

Helt enig - uten datahoppere så er det jo håpløst kjedelig. "Jippi, jeg slo meg selv!!!".

Har spilt DSJ siden førsteutgaven, og vært med på hver versjon så langt... DSJ4 venter jeg imidlertid med da DSJ3 er mer enn god nok :)

Lenke til kommentar

Dette er ihvertfall vanskelig nok. Utrolig vanskelig å kontrollere hoppet i lufta. Er jeg forsiktig med musa skjer ingenting, tar jeg i litegrann mer blir det til at hopperen kaster seg mot bakken. Blir sikkert bedre med litt trening, men kontrollen synes å være betydelig vanskeligere enn i de gamle spillene. Nytter ikke å være noob og flakse som i tidligere spill, her kreves det mikrometerpresisjon!

Lenke til kommentar

En ting som er litt dårlig for min del er at man ikke kan lage CPU styrte hoppere. Så spilleren man for seg selv er det litt kjedelig.

 

Blir ikke kjøp før dette er på plass

 

er det noe mer gøy å spille mot CPU da? det blir jo det samme, bare med venting... DSJ er best on-line, eller med venner.

 

Dette er ihvertfall vanskelig nok. Utrolig vanskelig å kontrollere hoppet i lufta. Er jeg forsiktig med musa skjer ingenting, tar jeg i litegrann mer blir det til at hopperen kaster seg mot bakken. Blir sikkert bedre med litt trening, men kontrollen synes å være betydelig vanskeligere enn i de gamle spillene. Nytter ikke å være noob og flakse som i tidligere spill, her kreves det mikrometerpresisjon!

 

fysikken er betraktelig mer kompleks nå enn før. hoppet fra DSJ3 til DSJ4 er faktisk større enn hoppet fra DSJ2 til DSJ3, hva gameplay angår. det er rett og slett et mye artigere spill nå.

Lenke til kommentar

En ting som er litt dårlig for min del er at man ikke kan lage CPU styrte hoppere. Så spilleren man for seg selv er det litt kjedelig.Blir ikke kjøp før dette er på plass

 

 

Er helt enig. Det var mye morsommere å hoppe mot CPU. Selvom online-delen fungerte bra også så synes jeg når man spiller alene så bør man kunne spille mot maskinen...

 

 

 

 

Jeg synes at DSJ4 er veldig bra. Mye mer realistisk enn før. Kontrolleren er veldig sensitiv noe som gir en virkelighetsfølelse. Savner flere bakker, men det kommer vel i noen pathcer?

Lenke til kommentar

Jeg synes at DSJ4 er veldig bra. Mye mer realistisk enn før. Kontrolleren er veldig sensitiv noe som gir en virkelighetsfølelse. Savner flere bakker, men det kommer vel i noen pathcer?

 

jepp. dette får du gratis om du kjøper lisensnøkkel.

 

 

må man kjøpe abonnement på DSJ4 Online for å spille mot andre på nett?

 

det er jeg 99% sikker på. jeg og en del andre har spilt det on-line gratis i beta-perioden, men nå er jo 1.0 ute, så jeg vil tro abonnementene er oppe igjen. det er jo stortsett bare dette Jussi tjener penger på. det koster €20 i året, om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

:O

 

Begynner å bli noen år og versjoner siden jeg og et par kompiser gikk sammen og sendte kontanter til Jussi i Finland for første versjon av DSJ. Har DSJ3 også, men syns aldri det var noe tess egentlig...

 

Husket det var noe som het SJ3 også, med enda dårligere frafikk enn DSJ1.

Lenke til kommentar

det er jeg 99% sikker på. jeg og en del andre har spilt det on-line gratis i beta-perioden, men nå er jo 1.0 ute, så jeg vil tro abonnementene er oppe igjen. det er jo stortsett bare dette Jussi tjener penger på. det koster €20 i året, om jeg husker rett.

 

Han tjener vel penger på salg av spill? Ikke store summen nei, men synes allikevel det er latterlig med månedsavgift/årsavigft på et spill som DSJ. Det burde ikke koste meg noe å ta to runder med en kompis over nett.

Lenke til kommentar

Er jo umulig å holde styringen når man er i lufta, er det jeg som er dårlig eller kan det være noe jeg gjør galt?

 

det er du som er dårlig. men øving gjør mester. ;-)

 

Han tjener vel penger på salg av spill? Ikke store summen nei, men synes allikevel det er latterlig med månedsavgift/årsavigft på et spill som DSJ. Det burde ikke koste meg noe å ta to runder med en kompis over nett.

 

å drive forretning på en hundrelapp per spill når du lager et såpass ekstremt nisjeorientert spill funker nok dårlig.

 

hva mener du med "et spill som DSJ"?

 

jeg syns godt det kunne være LAN-mulighet, men har ikke noe i mot å betale litt for å spille det på on-line tjenere heller. det er en såpass lav sum.

Lenke til kommentar

Er jo umulig å holde styringen når man er i lufta, er det jeg som er dårlig eller kan det være noe jeg gjør galt?

Vel, det er vanskelig. I tidligere spill var det relativt lett å kontrollere i lufta, det er det rett og slett ikke her. Sleit veldig med en gang selv (igår/idag), men det begynner å komme seg litt. Kontrollen er veldig vanskelig fordi hopperen ikke reagerer overhodet dersom du bare rører forsiktig på musa, mens tar du i litegrann mer så tar han nærmest salto. Man må altså treffe midt imellom, hvilket er vanskelig når forskjellen mellom null reaksjon og full pakke er minimal. Hender av og til at jeg treffer for hardt gjennom et helt hopp, og hopperen havner vekselvis maks bakpå og maks frampå for så å tryne på 40 meter i en 200-metersbakke.

Spillet krever en god del trening og ikke minst ekstremt stø hånd. Ser mange online som hopper omtrent til bakkestørrelse (gjerne godt over) ved hvert eneste hopp runde etter runde, så det skal være mulig å få det til. Jeg har ikke knekt koden, men de fleste ser ut til å ha gjort det. Si at det er 40-50 spillere på en server, så kan du banne på at 25 av dem har hoppa innenfor 3 meter bak nummer 1, hvilket er utrolig jevnt mtp. hvor lett det er å misse fullstendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...