Gå til innhold

LG først med Intel-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android appliaksjoner kjører i Dalvik som er en virtuell maskin basert på java. Applikasjonene er i CPU uavhengige bytecode og kan dermed installeres uvhengig av underliggende arkitektur.

 

Dette gjelder bare enkle rene java applikasjoner som ikke bruker Android NDK. De fleste spill, webbrowsere og kryssplattform apps bruker native kode i NDK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Android appliaksjoner kjører i Dalvik som er en virtuell maskin basert på java. Applikasjonene er i CPU uavhengige bytecode og kan dermed installeres uvhengig av underliggende arkitektur.
Dette gjelder bare enkle rene java applikasjoner som ikke bruker Android NDK. De fleste spill, webbrowsere og kryssplattform apps bruker native kode i NDK.

 

OK, var ikke klar over det. Lærte noe nytt i dag også. :thumbup:

 

Ser at googles NDK side sier x86 er støttet så hvis utviklerne er litt i forkant med å kompilere opp for x86, burde kompatabiliteten for denne typen applikasjoner være et reellt håp.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Så det her er ikke en ARM CPU? Er det en x86-prosessor? Åssen blir det med kompatibiliteten med apps osv?

 

Det er ikke en ARM-CPU, men en Intel Atom-prosessor - det vil si x86. Tiden vil vise om det vil være mye kompatibilitetsproblemer med apper, men som en annen sier her kjører Android-apper i Dalvik, en slags virtuell maskin. Dermed skal appene fungere uavhengig av hva slags cpu som benyttes.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller vil det her være tilnærmet dødfødt? Hvem vil være interessert i en mobil med x86-CPU i? Batteritiden på noe sånt må jo være en direkte vits om det ikke gjøres noen betydelig grep. For min del er det iallfall ille nok å måtte lade mobilen minst en gang daglig.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller vil det her være tilnærmet dødfødt? Hvem vil være interessert i en mobil med x86-CPU i? Batteritiden på noe sånt må jo være en direkte vits om det ikke gjøres noen betydelig grep. For min del er det iallfall ille nok å måtte lade mobilen minst en gang daglig.

Enig i at det virker litt merkelig. For at x86 skal være noe poeng i en mobil bør de kunne vise til god ytelse pr watt i forhold til ARM. At den er 20% bedre enn forrige generasjon Atom virker ikke så imponerende, men jeg har ikke akkurat satt meg inn i spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Dette virker som en krampetrekning fra Intel for å prøve å dytte x86 inn på steder hvor den ikke hører hjemme. De burde heller laget en egen mobil arkitektur hvis de er så redde for konkurranse fra ARM(og tilsvarende). x86-applikasjoner på mobilen er jo relativt uinteressant uansett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...