Gå til innhold

– Intel Ivy Bridge kommer i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Come to daddy!Forventer vi nytt chipsett til lanseringen, eller vil det bare bli brukt det vi allerede har idag?

 

Ja, og ja. Det kommer nye chipset, men IB-prosessorer vil også fungere fint på nåværende LGA1155-kort med chipset i konsument-klassen (H-, P-, og Z-chipset, ikke B- og Q-chipset)

Lenke til kommentar

Come to daddy!Forventer vi nytt chipsett til lanseringen, eller vil det bare bli brukt det vi allerede har idag?

 

Ja, og ja. Det kommer nye chipset, men IB-prosessorer vil også fungere fint på nåværende LGA1155-kort med chipset i konsument-klassen (H-, P-, og Z-chipset, ikke B- og Q-chipset)

 

Konge!

 

Vet vi noe antatt navn på de nye?

Lenke til kommentar
Men kan ikke si jeg sliter med for lite kraft heller med 2500@ 4.6ghz

Hvorfor ville du bytte den ut da? For mye varme og støy? Irriterende mange hundrelapper du ikke aner hvor du skal gjøre av? I siste tilfelle vil mange få glede av din overflod om du gir det til Amnesty.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Intel planlegger å slippe 25 ulike modeller av deres nye prosessorserie Ivy Bridge, hvorav 17 av prosessorene vil være for stasjonære maskiner, mens åtte vil være for bærbare datamaskiner.

Det er vell heller snakk om 4(?) ulike fysiske prosessor modeller, 2 for stasjonære og 2 for bærbare (eller bruker de fortsatt bare en sortering av stasjonære modeller for lav-effekt til bærbare?). Disse skilles ved sortering til forskjellige SKU, der noen får hyper-threading, og noen klarer å jobbe ved lavere spenning.

Lenke til kommentar

De yter 5% bedre klokk for klokk, men vil de klokke lengre å ha lavere temperatur enn dagen SB?

 

Tidlige rykter hevder at de vil vil klokke til 6Ghz på lukkede kjølere som H100 etc. Jeg tar det med en klype salt, men vi så et hopp på ca 600-1000Mhz fra 45nm --> 32nm. Får vi samme hoppet fra 32nm --> 22nm så er vi oppe i 5.2-5.5Ghz, får du en god chip så er 6Ghz kanskje ikke så umulig lengere.

 

Hvordan de gjør det på ekstremkjøling har jeg ikke sett noe til enda.

 

Jeg kommer uansett til og bytte. 95W --> 77W gir litt mindre varme som igjen gir litt mer rom for OC. Det at de dropper rett inn i eksisterende HK gjør det veldig enkelt, prisen slik den ser ut nå er overhode ikke gal den heller, tar plassen til SB.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...