Gå til innhold

Roger Wilco på gamle eventyr (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig, holder på å spille dette her med guttungene. Space Quest 3 var i sin tid det første spillet jeg fikk til PC, etter at vi var blitt nektet spill i et halvår av mor og far fordi vi skulle lære oss MS-Dos og alt som hørte med en datamaskin.

 

Var verdens beste julaften når nissen kom med Space Quest 3 og 688 Attack Sub. Roger Wilco er en fantastisk spillfigur :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*downloader* Dette er gode gamle minner fra den tiden man måtte kunne litt pc for å bruke pc :)

Space Quest, Police Quest, Kings Quest og Larry er blandt mine første møter med dataspill og sånn vi lærte oss engelsk.

Kunne tenke meg å se flere remake av disse klassikerne - noen som spilte Beneath a Steel Sky fra 94?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har alltid villet prøve disse spillene men grafikken og brukergrensesnittet har holdt meg tilbake.

 

Men bør jeg begynne på eneren før toeren? Hvorfor har de ikke laget en nyversjon av eneren?

 

Det finnes allerede en nyversjon av eneren, google Space Quest 1 VGA.

Lenke til kommentar

Roger Wilco er en fantastisk spillfigur :)

Enig! Space Quest er en av de bedre adventure-seriene gjennom tidene!

Selv om Space Quest III kanskje er favoritten, har jeg et spesielt forhold til Space Quest II da det er et av de aller første spillene jeg spilte på PC. Var veldig vanskelig(umulig) å fullføre som 10-åring med dårlig engelsk, og ettersom dette var pre-internett info-samfunn, så det måtte en offisiell Sierra Hint-bok til for å komme i mål. Men opplevelsen var stor. :)

 

Kunne tenke meg å se flere remake av disse klassikerne - noen som spilte Beneath a Steel Sky fra 94?

Ja, det er en tittel som har brent seg litt fast. Husker det som en god og stemningsfull opplevelse å spille, selv om detaljene i historien har gått litt i glemmeboka.

 

Er positivt at det lages remakes av gamle klassikere.. Det er jo med på å forevige store spill.

Lenke til kommentar

Har alltid villet prøve disse spillene men grafikken og brukergrensesnittet har holdt meg tilbake. Men bør jeg begynne på eneren før toeren? Hvorfor har de ikke laget en nyversjon av eneren?

 

De har laget en nyversjon, men i dette tilfellet er "de" Sierra selv. Utgitt i 1991 i "nydelig" VGA-grafikk:

Lenke til kommentar

Har ikke så stort forhold til Space Quest, men alltid vært veldig glad i pek og klikk eventyrspill så har jo vært borti serien. Gikk mer i Lucasarts spill hos meg på den tiden.

Synes Sierra's spill hadde en tendens til å være mer frustrerende enn Lucasarts.

 

Kjempeflott at det finnes talentfulle folk der ute som gjør slikt som dette. De har liksom fortsatt Sierra's egen remake linje om de ikke hadde sluttet på 90 tallet! :)

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Det finnes flere VGA remakes av gamle Sierra spill. Her er noen av de jeg kjenner til:

-Police quest 1, oppusset av Sierra

-Larry 1, oppusset av sierra

-Quest for glory 1, oppusset av Sierra

-Quest for glory 2, oppusset av AGD Interactives

-Kings quest 1, oppusset av Sierra

-Kings quest 1 tale+VGA, laget av AGD Interactives

-Kings quest 2 tale+VGA, laget av AGD Interactives

-Kings quest 3 tale+VGA, laget av ?????

-Space quest 1, oppusset av Sierra

 

Og nå også Space quest 2

 

Skulle ønske noen kunne lage en ny versjon av Police quest 2 og Larry3 også, en av de beste spillene fra Sierra synes jeg.

 

Edit: Det finnes også en versjon av Larry2 hvor du kan styre med musen i stedet for å skrive, men den versjon har ikke ny VGA grafikk.

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Det var Infamous-Adventures sin versjon jeg har vært borti, visste ikke at AGD også hadde en versjon av KQ3.

 

Når jeg tenker på det så er det noen som holder på med en oppussing av KQ4 også. De har holdt på med spillet i masse år så det kan godt hende spillet er ferdig nå, eller lagt dødt.

 

Edit:

Det er verken ferdig eller dødt, sjekket nettopp. Det lages av Magic Mirror Games hvis noen har interesse av å følge prosjektet

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...