Gå til innhold

Nokia Lumia 800 kommer i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser frem til denne.. Men desverre ser det ut til at det blir en ganske stiv pris på telefonen. Komplett har den ifra 4995,-

Riktig grunnpris tipper jeg er rundt 3995 uten abonnement.

 

Når kommer testen, amobil?

 

Nuja, jeg tror den blir litt dyrere enn som så. Jeg kjøpte den fra amazon.de og med frakt, moms og slikt kom den på 4100. Jeg har da kun nokias 2 års garanti, mens når de selger den i norge forplikter de seg til 5 år, så derfor tror jeg de kommer til å øke prisen noe.

Lenke til kommentar

Alltid vært stor nokiafan og vil så gjerne like denne, men syns w 7.5 er så simpelt og kjedelig?? Er det en tilvendingssak?

 

Enig!

Er heller ikke noe særlig imponert over disse, syns de mangler spesiellt mye på HW siden for å kunne kalles "toppmodeller"... Har selv vært Nokiafan i lang tid men kan ikke si jeg fristes særlig av Lumia 800. Kan nevne noen eksempler på dette, ikke minnekort, "halvgodt" kamera, ikke xenon blitz, kun BT 2.1, ikke HDMI, ikke front kamera, ikke goroskop, ikke DLNA++++.. Alt dette har Nokia levert på mobiler for lenge siden (eks N8).. Blir helt feil å kalle dette en toppmodell....

 

Men Nokia har ett kort i ermet enda når det gjelder 803 modellen, den er nok mer definert som en "toppmodell" enn 800 når den kommer ut i 2012 en gang, den ser ut til å bli meget rå, spesiellt optisk zoom på kameraet er rått da ;) Se link under.

 

http://www.phonestablet.com/nokia-803-specs-and-rumors/

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg var lenge skråsikker på at dette ville bli min neste telefon, men mye på grunn av manglene presisert av leirdueredet har jeg bestemt meg for å vente på "Lumia 900". Jeg SKAL ha WP, og har gode erfaringer med Nokia. Jeg gleder meg til å se hva de presenterer på CES i neste uke.

 

Er i samme situasjon. Var sikker på at det ble en 800, helt til jeg hørte ryktene om 900. Venter spent på CES (i januar i Las Vegas) og MWC (i februar i Barcelona)!

 

Har hatt både iPhone og Android, så er veldig klar for å prøve Windows Phone!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor det skal ta så lang tid å få denne telefonen i salg. Fikk min tilsendt før jul og er strålende fornøyd så langt. :)

 

Selv om telefonen er noe tyngre enn SGS2 som jeg også har, og skjermen er noe mindre. Så merker jeg ikke dette nevneverdig. Syns surfe opplevelsen er bedre, samt at signalene er noe bedre jevnt over.

 

Lurer på om det er hold i ryktene om 900. Tipper at det eventuelt kommer en 2 kjerne når oset støtter dette og at en Nokia telefon kommer da som et flaggskip for WP7 telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antageligvis blir prisen noe lavere enn releaseprisen på Nokia N9 da Nokia selv har priset Lumiaen en del billigere enn N9. Betalte rundt 4500 inkludert 12 mnd bindingspris for min N9 gjennom Telenor. Vil tro Lumiaen havner under 4k.

 

Men magenta og cyan vil mest sannsynligvis ikke dukke opp før et par uker etter sort er på banen.

 

Selv ville jeg aldri kjøpt Lumia 800, men heller ventet på Lumia 900.

 

Støtter ikke WP DLNA?

 

Det er jo greit at N8 har dritbra kamera, USBOTG, FFCam og HDMI ut, men etter egen erfaring er ingen av disse tingene noe jeg bruker mye eller i det hele tatt, så for min del er det irrelevant å putte i en toppmodell. Da vil jeg heller ha prisen litt lavere, bodyen på mobilen tynnere og mindre, og reservere slike spesialfunskjoner til en mer business-suited modellserie (type E-serien) hvor man kan ha pullout QWERTY og slikt.

 

Som sagt, hadde jeg ikke fått en Lumia 800 gratis hadde jeg ventet på L900, noe jeg fremdeles vurderer å anskaffe meg. Kommer an på hva jeg syntes om L800 når jeg får den uti februar en gang.

Lenke til kommentar

Pris er av største viktighet. Over 4k for denne er for stramt, spør du meg. Og hva med dette pjattet om at L710 skal konkurrere mot HTCRadar/SamsungOmniaW og L800 mot HTCTitan? Det blir jo knockout i begge dueller... (Den siste duellen er feig, da Titan er et par størrelsesklasser over L800).

Lenke til kommentar

Antageligvis blir prisen noe lavere enn releaseprisen på Nokia N9 da Nokia selv har priset Lumiaen en del billigere enn N9. Betalte rundt 4500 inkludert 12 mnd bindingspris for min N9 gjennom Telenor. Vil tro Lumiaen havner under 4k.Men magenta og cyan vil mest sannsynligvis ikke dukke opp før et par uker etter sort er på banen.Selv ville jeg aldri kjøpt Lumia 800, men heller ventet på Lumia 900.Støtter ikke WP DLNA?Det er jo greit at N8 har dritbra kamera, USBOTG, FFCam og HDMI ut, men etter egen erfaring er ingen av disse tingene noe jeg bruker mye eller i det hele tatt, så for min del er det irrelevant å putte i en toppmodell. Da vil jeg heller ha prisen litt lavere, bodyen på mobilen tynnere og mindre, og reservere slike spesialfunskjoner til en mer business-suited modellserie (type E-serien) hvor man kan ha pullout QWERTY og slikt.Som sagt, hadde jeg ikke fått en Lumia 800 gratis hadde jeg ventet på L900, noe jeg fremdeles vurderer å anskaffe meg. Kommer an på hva jeg syntes om L800 når jeg får den uti februar en gang.

 

Det er lagt inn støtte for dlna, men blir vel ikke en fullintegrert os'versjon før Tango... i verste fall Apollo (Q2 eller Q3)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...