Gå til innhold

Konkurranse: Romjulskalender dag 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så galt kan det gå når den som lager oppgaven ikke er spesifikk i spørsmålsstillingen. Optisk zoom eller digital zoom? Svaralternativene tyder på at det spørres etter optisk zoom. Når det gjelder piksler oppgir Samsung en ca. verdi som ikke finnes som svaralternativ, men 2 av alternativene matcher noenlunde ca. verdier for henholdsvis totale antall piksler og effektive piksler. Prisguiden ser ut til å danne grunnlaget for spørsmålene, men er altså ikke identisk med Samsungs egne spesifikasjoner. Slurvete arbeid spør du meg ......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er selvsagt optisk zoom vi spør etter.

 

Hva antall piksler angår, så er det høyeste pikseltallet som oppgis som oftest det totale antall piksler som tas med i beregningen når bildet lages i kameraet, dvs at piksler som ikke blir med i selve bildet også regnes med her. Det kan være forvirrende, og vi pleier derfor ikke å benytte dette tallet i noen særlig grad. Det er altså bildestørrelsen vi er ute etter, og jeg har endret alternativene slik at flisespikkerne nå bør være fornøyd. ;)

Lenke til kommentar

FØKK! OK, vi kommer ikke til å ta hensyn til spørsmål nr to når vi trekker vinneren. Jeg kan ikke fjerne spørsmålet før dagen er omme uten at det går ut over de som allerede har svart, så jeg må la det stå, men legger inn en beskjed i artikklen om at spørsmålet er feil og folk kan svare hva de vil.

Lenke til kommentar

FØKK! OK, vi kommer ikke til å ta hensyn til spørsmål nr to når vi trekker vinneren. Jeg kan ikke fjerne spørsmålet før dagen er omme uten at det går ut over de som allerede har svart, så jeg må la det stå, men legger inn en beskjed i artikklen om at spørsmålet er feil og folk kan svare hva de vil.

 

 

Det er da ikke spørsmål 2 som er feil, det er (ikke overraskende) prisguiden som ikke er til å stole på.

 

Samsung har riktig svar.

Lenke til kommentar

FØKK! OK, vi kommer ikke til å ta hensyn til spørsmål nr to når vi trekker vinneren. Jeg kan ikke fjerne spørsmålet før dagen er omme uten at det går ut over de som allerede har svart, så jeg må la det stå, men legger inn en beskjed i artikklen om at spørsmålet er feil og folk kan svare hva de vil.

Mja, det sendte jeg jer et tips om (med links og det hele) en del timer før dette - da jeg var længe oppe sidste nat *G*

 

Godt nytår :fun:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...